1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
DS-TT film: Testen hydraulische systeem
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2611
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 05 maart 2019 08:03 PM

Een signaal van interne lekkage van het hydraulische systeem is dat de drukregelaar erg vaak schakelt (vaak benoemd als ‘verhoogde pomp frequentie’). Waar kan dit aan liggen? Hoe voeren we een testprocedure uit om te ontdekken welke component(en) de boosdoener zijn? Hoe vaak mag de regelaar schakelen? Dit alles wordt behandeld in de film.

 

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
citroen23
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6730
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Gepost: 05 maart 2019 10:34 PM
  [ # 1 ]

Mooi filmpje Egbert: duidelijk very good

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4004
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 maart 2019 10:52 PM
  [ # 2 ]

Heel nuttige en duidelijke informatie voor degenen die niet bang zijn voor een paar vuile handjes.

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8605
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 05 maart 2019 11:15 PM
  [ # 3 ]

very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2611
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 maart 2019 07:36 AM
  [ # 4 ]

Met dank aan Ramrod voor het ter beschikking stellen van zijn DS, het maken van de opnamen en het monteren van de film.
Wie de film tot het einde gekeken heeft weet ook wat een van de volgende films wordt, maar Ramrod moest eerst even sparen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
ramrod
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 06 maart 2019 09:01 AM
  [ # 5 ]

Laughing

Ik zit op €87,50 op dit moment , nog even door sparen tongue wink

Profiel  
 
citroen23
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6730
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Gepost: 06 maart 2019 04:38 PM
  [ # 6 ]

Mijn HD-pomp van de Sm maakt ook teveel uren. Meestal is dat bij een SM ook de besturing. Dus diravi eerst maar eens gaan controleren en volgens mij valt die ook in de categorie +190cc Mad

https://youtu.be/S9LAgCKq_bA

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Rick Utrecht
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 24-04-2018

Gepost: 06 maart 2019 08:13 PM
  [ # 7 ]

Goed filmpje geworden Egbert! bravo

Profiel  
 
H@ns
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4887
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 maart 2019 08:46 PM
  [ # 8 ]

Goed filmpje!
Even een praktische vraag, hoe lang hebben jullie ongeveer gedaan over het hele onderzoek?
Ik schat toch wel een hele dag als je alles van de- en monteren meerekent.

Profiel  
 
ramrod
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 07 maart 2019 07:47 AM
  [ # 9 ]

Uurtje of 7 ongeveer .

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23812
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 maart 2019 09:26 AM
  [ # 10 ]
citroen23 schreef:

Mijn HD-pomp van de Sm maakt ook teveel uren. Meestal is dat bij een SM ook de besturing. Dus diravi eerst maar eens gaan controleren en volgens mij valt die ook in de categorie +190cc Mad

https://youtu.be/S9LAgCKq_bA

dop eerst maar eens de speed governor af.
Stuurhuizen zelf zijn zelden lek.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
OB73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 24-12-2016

- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Gepost: 07 maart 2019 10:53 AM
  [ # 11 ]

De film waar ik met m’n 8 sec interval al op zat te wachten! Very Happy
Toch wel benieuwd hoe het proces verandert voor een BVH, want WPH en het bekende stappenplan zijn toch niet zo duidelijk als een film…

Profiel  
 
IDealist
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1775
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 maart 2019 10:03 PM
  [ # 12 ]

Mooie uiteenzetting geworden! Theoretische uiteenzettingen over hoe het hydraulisch systeem werkt zijn nuttig, maar om de theorie nu eens vanuit een praktijkgerichte probleemanalyse te benaderen is helemaal zinvol en leuk!

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) Cactus
- Dyane 6
- Xantia 1.8 16v
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 08 maart 2019 10:23 AM
  [ # 13 ]

Wat een mooie duidelijke instructie! Super gemaakt

Opa zei altijd "80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan"

Profiel  
 
Jeroen Fokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 29-12-2016

- 2CV 2CV6
Gepost: 08 maart 2019 08:02 PM
  [ # 14 ]

Beste Egbert en anderen van het TT,

Dit is een echt illustratieve film. Ook het bieden van alternatieven als het gaat om testen gaat is goed.
Als mijn ID klaar is hoop ik in eerste instantie de aanwijzingen niet nodig te hebben.

Profiel  
 
marcelr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 15-06-2018

Gepost: 08 maart 2019 09:14 PM
  [ # 15 ]

Super film weer mannen .

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook