saxo 2002 lager achterwiel probleem
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 03 april 2019 09:17 PM

hallo,
heb wat troubles met het vervangen van m’n saxo achterwiellagers.

Een tijd geleden problemen gehad met een lekkend rempompje achteraan. Afgekeurd op de keuring wegens teveel remverschil L/R
Ik heb toen direct alles vervangen (L+R) : trommels (met ingebouwd lager), remschoenen en pompjes en dan was de technische controle OK. Dat was eind december.

Nu heb ik problemen met de lagers, de achterwielen maken steeds meer lawaai. Ik heb de wagen opgekrikt en eens aan de wielen gevoeld en er zit verschrikkelijk veel speling op. Durf er dus niet meer mee rijden. Vind het dus raar dat na een paar maanden zoveel speling zit, geen idee hoe dit komt.

Ik had hier nog een paar remtrommels liggen van een afbraak en die waren zo goed als nieuw. Maar voor alle zekerheid een setje nieuwe lagers besteld (met toebehoren). Vandaag de lagers uitgehaald en de nieuwe ingeperst. De maat van de lagers is wel goed maar de binnenkooi van de nieuwe lager is veel dikker (zie foto, lager met groene dichting is de oude).
Probleem bij montage is het volgende : de borgring met de oogjes (die bij het lagersetje zat ) is veel te groot en de sluitring (die onder de borgmoer komt) sleept tegen die borgring. Ik heb dan maar die andere borgring die bij het setje zat gemonteerd, en daar valt de sluitring mooi binnen. Is die borgring zonder oogjes echter wel groot genoeg ? Ziet er zo smal uit ? (zie middenste foto)

Heb dan ook nog probleem met dat afsluitplaatje aan de achterzijde. De nieuwe lager heeft een veel dikkere binnenring en dat afsluitplaatje sleept tegen de binnenring en dat belemmert het lager van te draaien, wat moet ik daarmee doen ? Waarschijnlijk niet de bedoeling ? (zie laatste foto)

Had gedacht van morgen deze trommels te kunnen monteren maar heb zo m’n twijfels. Iemand die raad kan geven ? bedankt alvast

 

Afbeelding Bijlagen
BLOG6188.JPGBLOG6196.JPGBLOG6189.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook