LPG inbouw
TO
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 04-04-2019

Gepost: 04 april 2019 12:31 PM

Ik ben mij aan het oriënteren om een lpg installatie in te laten bouwen. Offertes binnen van Prins en Vogels (deze is beduidend goedkoper). Heeft iemand al ervaring met een inbouw in een Cactus met 82 PK automaat uit 2018? Of kan iemand mij verder op weg helpen met goede suggesties?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 april 2019 12:54 PM
  [ # 1 ]

zie hier voor meer informatie:

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/228247/P30/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 04 april 2019 01:17 PM
  [ # 2 ]

Mijn Cactus is de 82 pk met automaat. De lpg installatie is van vogels en heb m anderhalf jaar geleden in laten bouwen door Henk Boertien in Wezep, dat is de man die ook elke week als deskundige op t gebied van lpg in de AutoWeek staat.km stand toen 37000 en nu 63000. Ik was toen in totaal kwijt 1420 euro, dat was incl. tankfopper, die je nodig schijnt te hebben bij Peugeot en citroen. Het bevalt mij uitstekend en tank voor 59 cent per liter, dat is pas lachen aan de pomp. Tank inhoud is trouwens 64l maar tank normaal zo,n 50 liter (80%) vulling.
Blijf dus nog wel een tijdje met mijn Cactusje rijden. wegenbelasting is 45 euries in de maand.

Profiel  
 
TO
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 04-04-2019

Gepost: 04 april 2019 04:40 PM
  [ # 3 ]

Ik las dat als de klepzetels gehard of extra gehard zijn, er geen kleppen smeersysteem noodzakelijk zou zijn. Zijn hier ook ervaringen mee?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 04 april 2019 05:50 PM
  [ # 4 ]

Kan me niet voorstellen dat een Citroën slechter zou worden met de jaren, heb 6 jaar met een Berlingo uit 97 op LPG gereden, klepsmering had die niet nodig, met de kleppen ook nooit gezever, die bleven perfect geregeld staan dus slaan echt niet in zoals een Honda zonder klepsmering. Ben echt verkocht aan die LPG, je voelt het enkel in je beurs dat je met LPG aan het rijden bent, die blijft aardig gevuld.
Welk systeem je moet pakken weet ik niet, weet wel dat mijn Saab een fabrieks Vialle Lpi heeft en misschien door de ouderdom maar heb er toch redelijk wat kopzorgen aan, dat was ik niet gewoon met de Citroën. Die had een landi lpg , wel nog het oude systeem met verdamper, dat moet je niet nemen, best is een ingespoten, je verbruik stijgt niet, je hebt geen vermogensverlies,  of niet waarneembaar.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook