Na een jaar de C4 1.2 puretech 130 ingeruild voor DS4 e-HDI
Dick.W
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 12-03-2015

- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk So Chic
Gepost: 05 april 2019 11:30 PM

Na een jaar met de C4 gereden te hebben heb ik hem ingeruild.

https://ibb.co/fM0DYVv

Het was op zich wel een aardige auto, maar als je uit een DS3 e-HDI komt is hij wel erg soft geveerd.
Ik heb de C4 met Eibach veren verlaagd en dat reed al een stuk beter ik had graag nog ander schokbrekers willen hebben maar die zijn er niet voor de C4.

Het schakelen is wat hakerig en maakt lange slagen, bij het wegrijden en na het schakelen hikt de motor altijd, het bedienen van de koppeling vergt enige gewenning als je vloeiend wil rijden.

De motor levert ruim voldoende vermogen ook met de caravan van 1100Kg heeft hij totaal geen moeite, wel met hoog toerental rijden anders trap je het motortje aan gort. De schakelindicator moet je maar vergeten want die werkt niet mee aan de levensduur van de motor.

Zuinig rijden is geen probleem gemiddeld 1:17.9

Helaas is het buurmeisje met haar fietsje tegen het linker voorscherm gevallen, klein deukje met een kras was het gevolg, nu blijkt zilver metallic een moeilijke kleur te zijn na 3x spuiten ben ik maar akkoord gegaan met de kleur, al stoor ik me nog steeds aan het kleurverschil.

Maar dat hij er na een jaar weer uit gaat is wel om de motor, toen ik de C4 net had kwam ik er achter dat als het rechter voorraam c.a. 2 cm open staat en je langs een muur of gebouw rijd er een tik in de motor zit, heel goed hoorbaar als je 50 in zijn 3 rijdt en even flink gas geeft, ook s’ morgens met een koude motor tikt hij even lekker na het starten.

Het lijkt ook wel dat hij steeds rouwer gaat lopen.

Ook had ik al diverse berichten gehoord van kapotte versnellingsbakken, de 240 Nm bij een laag toerental vind de bak niet fijn.

De garage waar ik hem gekocht heb heeft er wel een paar keer na het tikken gekeken, ook is hij terug geweest naar Citroen Nederland maar men wilde er verder nog niets aan doen.

Ik wilde niet met die tik in de motor door blijven rijden en wilde toch wel weer naar een Diesel, toevallig had de garage een mooie DS4 E-HDI en na wat overleg kon ik de C4 ruilen voor de DS4 dus mij hoor je verder niet klagen.

Hoe dit verder gaat kan je over een tijdje lezen op het DS4 deel van het Forum

DS3 1.6 e-HDI 90 so chic
C4 II 1.2 puretech 130 collection
DS4 1.6 E-HDI 115 business

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook