3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
“DS-TT ging de uitdaging aan” : nu met APK
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5207
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 05 mei 2019 11:44 PM
  [ # 31 ]

Werkelijk waar een top actie op citromobile! Geweldig vermaak en natuurlijk een geweldig mooie stap voor de eigenaar!
Heren van het DS TT team, echt een top prestatie! Hier willen we zeker wel meer van zien.. Onze eigen Car SOS (Of moeten we zeggen Citroen SOS???)

Profiel  
 
IDealist
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1783
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 mei 2019 12:45 PM
  [ # 32 ]

Ik was erbij!! Au moment supreme! Natuurlijk ging die motor lopen, met zo veel toewijding van de menselijke motor van dit (h)echte DS-TT!

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2626
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 11 augustus 2019 10:28 PM
  [ # 33 ]

Afgelopen maanden heeft Gerbert hard gewerkt aan de DS.
Ook hebben wij hem als DSTT nog bij een aantal zaken geholpen.
Zo zijn er altijd nog wat verrassingen:
-Alle elektrische functies goed krijgen met een kabelboom van een ander bouwjaar was een uitdaging
-Het stuurhuis bekrachtigde niet en had zelfs een blokkade naar links. Een plunjer van het stuurhuis zat vast, doordat er een klein stukje rubber tussen gekomen was
-Bij het doorspoelen van de achterste wielremcylinders sprong de remleiding op de draagarm
-Het menbraan van de gevulde voor veerbollen heeft het niet overleefd
-De toerenteller had interne sluiting, waardoor die de bobine kortsloot en er geen vonk meer was.

Maar: Op 5-8 is de auto goedgekeurd voor de APK.

En nu rijden maar, ik heb hem net van Gerbert mogen lenen voor een proefrit van 240 km.  Het is echt heerlijke DS!!

Gerbert neemt de DS mee met de DSTT cursus “DS en France”.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9344
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 11 augustus 2019 10:45 PM
  [ # 34 ]

Schitterend! En dan nu fijn kilometers maken Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7605
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 12 augustus 2019 12:44 PM
  [ # 35 ]

very good

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
IDealist
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1783
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 12 augustus 2019 06:18 PM
  [ # 36 ]

Leuk, dan kom ik hem daar weer tegen!

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
H@ns
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4908
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 augustus 2019 08:20 PM
  [ # 37 ]

Dat zijn best wel lastige storingen om te vinden die kortsluitende toerenteller en dat stukje rubber in het stuurhuis…
Heb je dat stuurhuis helemaal uit elkaar geplozen?
Gelijk gereviseerd?

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8616
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 12 augustus 2019 10:50 PM
  [ # 38 ]

very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2626
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 augustus 2019 04:58 PM
  [ # 39 ]
H@ns schreef:

Dat zijn best wel lastige storingen om te vinden die kortsluitende toerenteller en dat stukje rubber in het stuurhuis…
Heb je dat stuurhuis helemaal uit elkaar geplozen?
Gelijk gereviseerd?

Stuurhuis: ik dacht aan een vast zittende plunjer, dus dopjes onder de plunjers er af. 1 plunjer kon er zo uit, de andere kon ik klein stukje bewegen en zat dan vast. Het juk er aan de andere kant af en plunjer er voorzichtig uit getikt. Gelukkig was die onbeschadigd.
Stuurhuis revisie heb ik in het verleden 2x gedaan, maar dat was geen langdurig succes. Dus daar waag ik mij ( voorloping) niet meer aan.

Toerenteller: Had deze vakantie met mijn eigen DS dat toerenteller enorm heen en weer zwabberde. Vanwege dat onrustige beeld stekkertje naar toerenteller los getrokken. Resultaat: motor liep ook beter. Dus ik was al bekend met fenomeen dat toerenteller teveel stroom weg kan trekken.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
camemBert
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 14 augustus 2019 03:19 PM
  [ # 40 ]
Egbert schreef:

Vanwege dat onrustige beeld stekkertje naar toerenteller los getrokken. Resultaat: motor liep ook beter. Dus ik was al bekend met fenomeen dat toerenteller teveel stroom weg kan trekken.

Dat is nieuw voor mij, kan dus oorzaak zijn van storingen/slecht lopen bij meerdere DS-en?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2626
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 14 augustus 2019 06:49 PM
  [ # 41 ]

Dit was voor mij tot recent ook onbekend

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook