Voorvering te hard !
marlin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 11-07-2012

- XM V6 24V Exclusive Automaat
- BX 1.9 break TRS
- XM 2.0 ltr Ambiance automaat
- XM 2.0 carbu
- XM 2.0 inj. automaat
- Traction Avant familiale
Gepost: 07 april 2019 07:47 PM

Dag, de voorvering van mijn 90-er Xm is te hard. Ik heb de veerbollen al vervangen voor nieuwe comfortbollen maar dit geeft weinig verschil.
Op het oog staat de voorzijde redelijk hoog. Zou het aan de hoogteregelaar kunnen liggen dat ie vrij hard is ?

De auto heeft heel weinig kilometers gereden (22.000 pas) maar heeft jaaaaaren stilgestaan in een garage.

De achterkant veert trouwens wel heel mooi zacht .

Het is een veercomputer loze uitvoering.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 april 2019 09:50 AM
  [ # 1 ]

te hoog levert een korte veerweg op dat als hard kan worden ervaren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 17 april 2019 09:46 PM
  [ # 2 ]

En werkt de hydractief naar behoren? Anders mis je de middelste bol.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 17 april 2019 10:31 PM
  [ # 3 ]

Heeft ‘ie niet, want hij heeft geen veercomputer.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 18 april 2019 12:35 PM
  [ # 4 ]

De scheelt. Hoogte idd goed afstellen. Zijn de veerpoten goed gangbaar?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 18 april 2019 12:48 PM
  [ # 5 ]

Wat ook heel veel uitmaakt is schone LHM.

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 27 april 2019 11:01 AM
  [ # 6 ]

Check inderdaad de hoogte even, check de druk en de juistheid van het type van je veerbollen en maak de hoogteregelaar even schoon. Ook een vuile hoogteregelaar kan een wat stugger veergedrag opleveren.

Is het dan nog stug, dan zou het wellicht kunnen dat door stilstand de veerpoten stroef lopen. Dan zou ik er eerst wat kilometers mee maken en als het niet weggaat dan pas overwegen om de veerpoten uit te wisselen. (al zou dat gezien km stand zonde zijn).

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook