2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
2e hands C4 Coupe 1.6-16V VTR+ op het oog. 2006, 118000km. Waar op letten?
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 16 april 2019 11:13 AM
  [ # 16 ]

Prachtige kleur vind ik dit ook, de mijne is zwart Sad

Hoewel de VTR+ niet met alle toeters en bellen is, dan moet je de VTS of de Exclusive hebben Wink

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
PalmRoyale
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 13-04-2019

Gepost: 16 april 2019 05:59 PM
  [ # 17 ]

De climate control laten lopen en alle kanalen doe het goed, zelfde geldt voor de AC. Ook onder de motorkap gecontroleerd op olielekkage en de koelvloeistof en dat was ook goed.

Er is wel 1 puntje van aandacht. Aan de onderkant van de motorkap bladdert aan de voorkant, boven de radiateur, wat verf af. Echter geen spatje roest. Maar dat is vrij simpel op te lossen. Ik neem van het werk wat epoxy primer mee, even overspuiten en klaar is kees.

Ook nog wat van de prijs afgekregen dus dat is ook mooi. Vrijdag haal ik ‘m op.

Profiel  
 
PalmRoyale
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 13-04-2019

Gepost: 16 april 2019 09:37 PM
  [ # 18 ]
Melchior schreef:

Prachtig. Veel plezier ermee. Kom ik dit fraais straks ook hier in het noorden op de weg tegen?

Als je dagelijks op de A6 tussen Joure en Lemmer rijdt dan wel.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 16 april 2019 09:45 PM
  [ # 19 ]
PalmRoyale schreef:

De climate control laten lopen en alle kanalen doe het goed, zelfde geldt voor de AC. Ook onder de motorkap gecontroleerd op olielekkage en de koelvloeistof en dat was ook goed.

Er is wel 1 puntje van aandacht. Aan de onderkant van de motorkap bladdert aan de voorkant, boven de radiateur, wat verf af. Echter geen spatje roest. Maar dat is vrij simpel op te lossen. Ik neem van het werk wat epoxy primer mee, even overspuiten en klaar is kees.

Ook nog wat van de prijs afgekregen dus dat is ook mooi. Vrijdag haal ik ‘m op.

Volgens mij hebben ze dat allemaal. Zou me er niet te druk om maken, zie je toch niet?
Deze kleur (Rouge Lucifer) staat er wel om bekend dat de blanke lak los laat aan de buitenkant.

 

Profiel  
 
PalmRoyale
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 13-04-2019

Gepost: 16 april 2019 10:10 PM
  [ # 20 ]

Hij zit superstrak in de lak. En er gaat toch gelijk Collinite 476 op.

Die kale plekken aan de onderkant pak ik toch even aan. Even sealen met epoxy primer en dan overspuiten. Dat doe ik wel met zwart want het is toch maar de onderkant.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 17 april 2019 09:00 AM
  [ # 21 ]

Bekend probleem met de motorkap. Is een terugroepactie voor geweest, maar als je die niet gehad hebt…

Een airco die lek of leeg is hoor je heel goed, dan hoor je aan de passagierskant een gesuis/gesis in het dashboard. Was bij mij een lekke condensor (in de neus van de auto)

Roest heb ik bij mijn 2005 ook nog niet ontdekt, nergens.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 17 april 2019 10:20 AM
  [ # 22 ]

De motorkap is van aluminium. Het is dus geen roest zoals van staal, maar oxidatie van het alu. Begint aan de buitenzijde vaak bij het bovenste puntje van de double chevron. Kaal krabben en behandelen met goede alu primer heeft het bij mij gestopt.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
PalmRoyale
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 13-04-2019

Gepost: 17 april 2019 05:06 PM
  [ # 23 ]

Ik had gisteren al gelezen van de motorkap dus ik heb vandaag alles nog een keer grondig gecontroleerd. Het zit alleen aan de onderkant boven de radiateur. Het is beperkt (gelukkig) tot het een klein deel van het frame van de motorkap.

Profiel  
 
PalmRoyale
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 13-04-2019

Gepost: 19 april 2019 03:32 PM
  [ # 24 ]

Uiteindelijk toch van de C4 afgezien en weer voor een Corsa gegaan, nu met de 1.4 twinport motor ipv de 1.2 twinport die ik had. Ik kreeg een aanbod dat ik niet kon afslaan. Uit 2006 met 87.000 op de teller. Dit is de Sport uitvoering met elek.ramen, ac, cc, fabrieksradio met stuurwiel bediening, verlaagd onderstel met betere afstelling en van de 1e eigenaars. Ik weet precies wie dat waren en zij waren altijd heel stipt met het onderhoud. Auto ziet er ook nog als nieuw uit. De wegenbelasting van €24 p/m is ook mooi meegenomen. Grootste voordeel is dat ik de Corsa van binnen en buiten ken en heel veel onderhoud en reparaties zelf kan doen. Scheelt enorm in de kosten.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook