Constante plus en geschakelde plus
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 15 april 2019 01:18 PM

Ik kom er niet uit, in het zekeringkastje, welke draad de schakelde plus is en welke de constante plus is… wie is hier handig mee?

Afbeelding Bijlagen
BD83EBAD-9614-40F9-902E-0DD2EE70FD05.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39481
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 15 april 2019 01:20 PM
  [ # 1 ]

Dat kun je met een spanningszoeker of multimeter eenvoudig controleren Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
2d
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7080
Geregistreerd: 30-11-2005

- Axel 12 TRS
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Image
Gepost: 15 april 2019 01:20 PM
  [ # 2 ]

Ik vermoed dat je eerder in de buurt van het contactslot zou moeten zoeken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 15 april 2019 01:29 PM
  [ # 3 ]
waterman schreef:

Dat kun je met een spanningszoeker of multimeter eenvoudig controleren Wink

Totaal niet handig hier mee… welke spanning zou de constante en geschakelde plus moet opgeven aan de spanningsmeter?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23683
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 april 2019 01:37 PM
  [ # 4 ]

Allebij 12 volt natuurlijk. Tot je het contact uitzet. dan is er 1 nul volt.
Cursus elektra doen bij DSTT?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
GS1970
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 153
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GSA Club
Gepost: 15 april 2019 01:45 PM
  [ # 5 ]
Bassiechevron schreef:

Ik kom er niet uit, in het zekeringkastje, welke draad de schakelde plus is en welke de constante plus is… wie is hier handig mee?

De eerste wedervraag die gesteld zou moeten worden is waarom wil je dat weten. Welke groep geschakeld is en welke niet kun je eenvoudig afleiden via het instructieboekje. Daarin staat als het goed is welke zekering welke groep is en dan weet je dus ook of de groep een permanente plus is of via het contactslot loopt.

Wil je een extra verbruiker aansluiten? Dan moet je eerst bepalen op welke groep hij erbij kan en daarna uitvinden wat de ingaande kant en wat de uitgaande kant van de zekeringkast is.

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 15 april 2019 02:00 PM
  [ # 6 ]

Ik ben bezig een Econometer aan te sluiten… in de handleiding staat duidelijk dat de blauwe en gele draad naar het zekeringkastje moeten.

Afbeelding Bijlagen
A454A602-532D-42A4-8FDF-3A279A4896B4.jpegDAB0137D-2F8B-46E3-8730-C891B3C062E5.jpegF27BCA3D-DFBC-4237-9126-E6020AA939EC.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
GS1970
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 153
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GSA Club
Gepost: 15 april 2019 03:17 PM
  [ # 7 ]

Vreemd dat er zowel een constante +12V als een geschakelde nodig zou zijn. Dan moet je dus 2 groepen pakken, een met ongeschakelde en een met geschakelde +, en natuurlijk wel achter de zekering. Dan moet je toch weer het instructieboekje erbij pakken en 2 groepen uitkiezen, vaststellen welke zekering erbij hoort en daarna vaststellen wat de uitgaande kant is. Als het zover is leg ik je wel uit hoe je de uitgaande kant vaststelt.

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 17 april 2019 01:39 PM
  [ # 8 ]
GS1970 schreef:

Vreemd dat er zowel een constante +12V als een geschakelde nodig zou zijn. Dan moet je dus 2 groepen pakken, een met ongeschakelde en een met geschakelde +, en natuurlijk wel achter de zekering. Dan moet je toch weer het instructieboekje erbij pakken en 2 groepen uitkiezen, vaststellen welke zekering erbij hoort en daarna vaststellen wat de uitgaande kant is. Als het zover is leg ik je wel uit hoe je de uitgaande kant vaststelt.

Ik heb dit gevonden in het Instructieboekje…

Afbeelding Bijlagen
50F758A8-B034-47FF-9E75-7C3B0883B0BA.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
GS1970
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 153
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GSA Club
Gepost: 17 april 2019 04:26 PM
  [ # 9 ]

Sorry, maar deze afbeelding kan ik met de beste wil van de wereld niet lezen. Bij uitvergroten blijft er niets van over.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook