2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Hoe interne vervuiling tegengaan.
Petrouche
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 10-12-2018

Gepost: 15 april 2019 09:40 PM
  [ # 16 ]

Een carfreak rijd niet met de fiets
En die 210 pk is pure luxe, ik zou niet meer minder willen.
Smorgens 2km,savonds 2km terug.
Ik doe 8000km/jaar. De overige kms zijn dus weekendkms.
Als de chauffage uitligt is de temperatuur achter 1 km al op peil.

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39867
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 15 april 2019 09:44 PM
  [ # 17 ]

De motor, en dan met name de olie, is pas na een km of 10-15 op temperatuur. Niet na 2.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Petrouche
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 10-12-2018

Gepost: 15 april 2019 09:46 PM
  [ # 18 ]

Ik bedoel de temperatuurmeter, die staat op het hoogste peil dat hij gaat. Ik weet dat dit de koelvloeistof is.
Als deze wagen dit niet aankan, beter verkopen dan.

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39867
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 15 april 2019 09:49 PM
  [ # 19 ]

Denk ik ook.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 15 april 2019 10:37 PM
  [ # 20 ]
Petrouche schreef:

Eenn carfreak rijdt niet met de fiets


Nou, ik dus wel. Enkel 15 km. Ga ik mijn auto niet aandoen.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 15 april 2019 10:39 PM
  [ # 21 ]
Petrouche schreef:

Ik bedoel de temperatuurmeter, die staat op het hoogste peil dat hij gaat. Ik weet dat dit de koelvloeistof is.
Als deze wagen dit niet aankan, beter verkopen dan.

Er is geen een wagen die dit aankan.

Ow jawel een elektrische misschien.

Door de korte afstanden krijg je een enorme smeerolie verdunning. Gaat zeker motorschade opleveren.

Profiel  
 
Petrouche
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 10-12-2018

Gepost: 15 april 2019 10:45 PM
  [ # 22 ]

Met mijn diesel vroeger nooit problemen gehad. Had ik het geweten had ik de thp nooit gekocht.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 937
Geregistreerd: 30-04-2006

- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 16 april 2019 09:16 AM
  [ # 23 ]

Dat is hetzelfde als appels en peren met elkaar vergelijken. Een THP heeft nu eenmaal veel onderhoud nodig, op regelmatige tijden dient ook het inlaattraject gereinigd te worden dmv granulaat. Alle toevoegingen in de brandstof zijn leuk maar gaan de interne vervuiling niet tegen. Dit komt omdat er interne EGR plaatsvind tussen de inlaat- en uitlaatklep. Omdat een DI motor de brandstof in de verbrandingskamer inspuit zal de reinigende werking van de brandstof op de achterzijde inlaatklep dus niet plaatsvinden. Kortweg vervuiling!

Kijk ook eens op deze site Klik! voor alle ins en outs aangaande THP motoren!

Huidig assortiment: 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004,C3 1.6 e-HDI 2012

Profiel  
 
Petrouche
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 10-12-2018

Gepost: 16 april 2019 10:23 AM
  [ # 24 ]

Iemand interesse in mijn wagen?
Ik krijg er buikpijn van.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 16 april 2019 08:54 PM
  [ # 25 ]
2cvMaarten schreef:

Dat is hetzelfde als appels en peren met elkaar vergelijken. Een THP heeft nu eenmaal veel onderhoud nodig, op regelmatige tijden dient ook het inlaattraject gereinigd te worden dmv granulaat. Alle toevoegingen in de brandstof zijn leuk maar gaan de interne vervuiling niet tegen. Dit komt omdat er interne EGR plaatsvind tussen de inlaat- en uitlaatklep. Omdat een DI motor de brandstof in de verbrandingskamer inspuit zal de reinigende werking van de brandstof op de achterzijde inlaatklep dus niet plaatsvinden. Kortweg vervuiling!

Kijk ook eens op deze site Klik! voor alle ins en outs aangaande THP motoren!


Je hebt het nu over de EP6DT, de 156 pk versie.

De 210 en 270 hebben deze problemen niet bij juist gebruik. Ook de EP6DT niet na modificaties en juist gebruik.

Feulcleaners van het juiste merk gaan de vervuiling zeker wel tegen, indirect. Maar als je de motor niet gebruikt waar hij voor bedoelt is gaat het alsnog fout.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1830
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 april 2019 09:01 PM
  [ # 26 ]
Petrouche schreef:

Iemand interesse in mijn wagen?
Ik krijg er buikpijn van.

Waarvan? Je maakt je zorgen over de toekomst, maar je hebt nog geen problemen?
Met jouw kilometrage en gebruik is je THP versleten voordat hij vuil is: Waarom? Omdat je THP na 2 km nog zeker niet warm genoeg is om vol vermogen te gebruiken, en je geeft aan dat je dat doet. Dus ik zou die 2 km maar rustig aan doen. ( Als alternatief als je een stopcontact naast je parkeerplek hebt kun je er een motor-verwarmer inbouwen zoals ze in Scandinavie gebruiken, dan is je motor al bijna op temperatuur). De fun wordt dus voor het weekend. ( En inderdaad, binnen 2 km vol vermogen, dat kan alleen een volledige E-auto). 
Als je met je diesel binnen 2 kilometer de keien uit de straat trok dan betreur ik de huidige eigenaar van die auto.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 937
Geregistreerd: 30-04-2006

- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 16 april 2019 09:21 PM
  [ # 27 ]
Berlingo2.0HDi schreef:

Je hebt het nu over de EP6DT, de 156 pk versie.

De 210 en 270 hebben deze problemen niet bij juist gebruik. Ook de EP6DT niet na modificaties en juist gebruik.

Feulcleaners van het juiste merk gaan de vervuiling zeker wel tegen, indirect. Maar als je de motor niet gebruikt waar hij voor bedoelt is gaat het alsnog fout.

Het werkingsprincipe en manier van inspuiten zijn hetzelfde. De interne vervuiling is inherent aan deze manier van inspuiting. Ik ben niet overtuigd van de middeltjes die in de brandstof worden gedaan.

Huidig assortiment: 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004,C3 1.6 e-HDI 2012

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 17 april 2019 04:44 PM
  [ # 28 ]

Werkingsprincipe is idd hetzelfde, zijn alle twee 4 slag motoren.

Manier van inspuiten is bij alle drie idd indirect, maar de inspuit strategie is anders.

Indirecte inspuiting geeft idd vervuiling i.v.m. de onvolledige verbranding. Waardoor roetvorming, welke weer zorgt voor slecht inspuitbeeld en lekkende inspuitventielen. Doordoor weer extra vervuiling. Een feulcleaner kan dit voor komen. Zijn zeer goede ervaringen mee. Goede brandstof gebruiken is ook belangrijk.

Verder verschilt de 156pk qua constructie met de 210 en 270 pk. Denk hierbij aan zuigers, drijfstangen enz.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 17 april 2019 04:49 PM
  [ # 29 ]
Citroensmgz schreef:
Petrouche schreef:

Iemand interesse in mijn wagen?
Ik krijg er buikpijn van.

Waarvan? Je maakt je zorgen over de toekomst, maar je hebt nog geen problemen?
Met jouw kilometrage en gebruik is je THP versleten voordat hij vuil is:

Die THP zal door de korte afstanden nog sneller gaan vervuilen dan normaal. Daardoor motorschade.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 937
Geregistreerd: 30-04-2006

- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 17 april 2019 05:17 PM
  [ # 30 ]

Wat ik bedoel is dat de vervuiling komt door de interne EGR. De inlaatklep wordt niet meer gereinigd door de brandstof die er langs stroomt. Hierdoor ontstaat vervuiling op je inlaatklep. Maakt niet uit wat voor een toevoeging je in je brandstof gooit, het zal nooit de vervuiling bij de klep oplossen.

Huidig assortiment: 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004,C3 1.6 e-HDI 2012

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook