C3 III EAT6 software update?
Masimo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 19-04-2017

- C3 PureTech 110 S&S EAT6 Shine + Pack Smile
Gepost: 15 april 2019 09:44 PM

Twee weken terug heb ik een testrit gemaakt met een Peugeot 3008 met de 1.2 Puretech 130 met EAT6 automaat.
Wat mij opviel was dat de Peugeot in vergelijking met mijn C3 met 1.2 Puretech 110 motor en EAT6 vééél soepeler reed.
De automaat is wat happiger, en reageert veel beter op het gaspedaal. Terugschakelen doet ie zonder bokken, daar waar de C3, met name van 5 naar 4 nog wel eens wat wil “tegensputteren”. Daarnaast schakelt ie bij het aanrijden van bijv. een rotonde of een voorrangskruising netjes terug naar de twee, waar de C3 veelal in de derde versnelling blijft plakken. Alleen kort accelereren schakelt ‘m dan terug naar de twee. De 3008 komt, net als de C3, goed weg met de 1.2 Puretech. De gewicht/pk-verhouding is quasi hetzelfde. 1065/110 t.o.v. 1295/130.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat de C3 met de 1.2/EAT6 combi prima rijdt, maar bij Peugeot hebben ze het qua schakelgedrag veel beter in orde.
Vandaar ook mijn vraag. Weet iemand of er voor de C3 mogelijk een software-update is die het schakelgedrag verbeterd?
Ik ga het sowieso eens aan de dealer voorleggen. Eens kijken waar die mee terug komt.

Vorig weekend overigens in een 3008 met 1.2 Puretech 130 met de nieuwe EAT8 gereden. In een Duitse demo auto, want is in Nederland niet verkrijgbaar. Was er meteen helemaal weg van en heb het aanbod van de dealer geaccepteerd. Dus binnenkort de tweede Fransman op de oprit.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook