1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Esp asr storing geen vermogen meer
Jonathanmila
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-04-2019

Gepost: 20 april 2019 01:53 PM

Hallo allemaal mijn naam is jonathan en trotse eigenaar van een c4grand picasso 1.6hdi 112pk van 2011,
Superfijne auto heeft me al naar menig vakantiebestemingen gebracht ,alleen sinds donderdagavond is er een probleem , op autostrade 120 op de cruise aant rijden , ineens melding storing esp asr gepaard met motorstoring ,esp lampje brand alsook engine lampje,plots was al het vermogen weg ,auto draait nog en heb vermogen tot 2000 toeren , bij gas geven klinkt het alsof je met een oude benzine carbu rijdt , het rare is ook ik kan mijn klok en datum niet meer goed zetten ,auto laten uitlezen bij de dealer die zegt storing in 2injectoren , moeten vervangen worden ,2500kosten want roetfilter moet ook vervangen worden wegens oude melding in het geheugen ,.vind dit een veel te snelle beslissing daarvoor.

Auto heeft 197000 km en is een 1.6hdi 112 pk

Ik hoop dat er iemand een antwoord heeft want wil er nog lang van kunnen genieten

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 20 april 2019 02:46 PM
  [ # 1 ]

Je zou als eerste eens de auto kunnen uitlezen met de lexia/diagbox.

Deze storing heb ik eens voorbij zien komen op youtube, daar was iets met de bsm, zit in de motorruimte, kijk maar eens daar misschien hetzelfde,  maar nu is het gissen wat de oorzaak is, als eerste uitlezen en dan diagnose stellen.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Jonathanmila
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-04-2019

Gepost: 20 april 2019 03:03 PM
  [ # 2 ]

Idd ik denk ook meer aan de baterij dan de injectoren, vooral omdat ik datum en uur niet meer kan aanpassen, citroen wilt niet verder zoeken omdat ze zeker zijn dat het de injectoren zijn, eerlijk gezegd ben ik mijn vertrouwen in de dealer kwijt aangezien ze zo snel zijn om te zeggen dat de injectoren kapot zijn,zou dan meer een emisistooring verwachten mvg dus op zoek naar iemand die wel kan uitlezen of verder wil uitlezen

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 20 april 2019 03:05 PM
  [ # 3 ]

Je kan bij mij uitlezen ik heb een Lexia tot mijn beschikking, weet alleen niet waar je woont.
Er is een topic hier op het forum met mensen die een Lexia hebben en hem tot beschikking stellen, daar staat ook hun woonplaats bij.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Jonathanmila
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-04-2019

Gepost: 20 april 2019 03:14 PM
  [ # 4 ]

Ik woon in belgie, probleem is wel dat de auto maar 20 per uur rijd en vermogen tot 200 toeren, kan ik bv die bsm zelf vervangen in combinatie met nieuwe baterij

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 20 april 2019 03:23 PM
  [ # 5 ]

Je moet eerst de diagnose stellen voordat je gaat repareren.
Anders ga je lukraak vervangen en dat werkt niet.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Jonathanmila
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-04-2019

Gepost: 20 april 2019 03:33 PM
  [ # 6 ]

Hmm ok op zoek naar iemand dan, dinsdag bij de dealer gaan halen ben er daar klaar mee. Mvg

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 20 april 2019 04:58 PM
  [ # 7 ]

Hoeze datum en uur niet meer in te stellen?

Is de accu nog nooit vervangen?

Euro 5 motor dacht ik?

Roetfilter gaat ongeveer 160.000 km mee, soms wel tot 190.000 km. Moet dan idd vervangen worden door een nieuw exemplaar of gereinigd worden.

Profiel  
 
Jonathanmila
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-04-2019

Gepost: 20 april 2019 05:01 PM
  [ # 8 ]

Nee dit lukt niet meer na de melding van esp asr storing staat op 1-1-9999 datum en uur staat wel nog juist maar is niet meer aanpasbaar via setup menu mvg

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 20 april 2019 05:17 PM
  [ # 9 ]

In het geval de accu inmiddels z’n achtste jaar ingaat is het idd verstandig die eens te gaan vervangen..

Als er idd 2 injectoren foutmeldingen geven en daar zijn Technische Service Bulletins van, dan lijkt vervanging mij de enige oplossing en wel liefst alle vier in één keer dan! Anders heb je binnen de kortste keer weer prijs.

Qua wisselstukken en werkuren, inclusief roetfilter ga je idd makkelijk richting € 2.500 en meer..
Injectoren moeten ook ingeleerd worden en er moet ook gereden worden met de Lexia aangesloten etc.

Profiel  
 
Jonathanmila
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-04-2019

Gepost: 20 april 2019 05:24 PM
  [ # 10 ]

Auto start wel gewoon normaal op accu dus is weer een vreemd voorval

Profiel  
 
Jonathanmila
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-04-2019

Gepost: 20 april 2019 05:26 PM
  [ # 11 ]

Als het de injectoren zijn dan doe ik de kosten niet, kosten zijn hoger dan de auto waard is mvg

Profiel  
 
Jonathanmila
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-04-2019

Gepost: 20 april 2019 05:51 PM
  [ # 12 ]

Feit is dat de dealer ni echt de moeite wilt doen om dieper te gaan zoeken, enige dat ze zeggen storing op 2 injectoren , maar is dat een elektronische storing , of mechanise geen antwoord op is wel een groot verschil denk ik dan . Mvg

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 20 april 2019 06:39 PM
  [ # 13 ]

Ik heb onlangs nog van een C4 Picasso de 4 injectoren moeten vervangen (Euro 5); met de Lexia gaven bepaalde injectoren een interne kortsluiting aan..

Het kan natuurlijk ook zijn dat er ergens een draad of meerdere draden zijn doorgewreven doordat de bevestigingsrubbers van het luchtfilterhuis helemaal versleten zijn… Maar die kans lijkt mij echter onbestaande omdat daar nog een beschermfoam over zit. Maar de kans is wel groter dat de bedrading van het voorgloeicircuit aan het doorwrijven is want die bedrading zit net onder het luchtfilterhuis. De wagen waarvan ik de 4 injectoren heb vervangen was er al één draad van het voorgloeicircuit de isolatie weg.

Vraagje: is inmiddels ook de distributieriem vervangen geweest van jouw wagen? Of is die vervroegd vervangen à 120.000 km?

Profiel  
 
Jonathanmila
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-04-2019

Gepost: 20 april 2019 07:18 PM
  [ # 14 ]

Distributie riem is gratis vervangen geweest moest van citroen uit, het rare wat ik ni snap da zomaar ineens 2 injectoren de geest geven, ik had meer kappotte turbo ofzo verwacht, iets verder waar ik werk reviseren ze wel injectoren zou da ook een oplossing kunnen zijn? Mvg

Profiel  
 
Jonathanmila
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-04-2019

Gepost: 20 april 2019 07:19 PM
  [ # 15 ]

In principe op 240 nieuwe distributie en waterpomp enzo denk ik

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook