Inhouden bij gasgeven vanaf stationair 1.4/16 2007
Leon123p
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 26-04-2019

Gepost: 26 april 2019 07:58 PM

Hoi,
Ik heb de oudere berichten doorzocht en niks relevants gevonden. Misschien dat iemand weet waardoor het volgende komt. Mijn C3 XTR LPG uit 2007 met een 1.4/16 TU motor (90 pk) start prima, maar heeft na het stationair uitparkeren en wegrijden uit het woornerf het effect dat hij inhoudt zodra ik dan gas geef. Ik kan dan alleen verder door ofwel heel subtiel gas te geven ofwel volgas te geven (en vijf meter verder in te houden).
Als hij warm is, of na ca een kilometer op LPG gaat rijden is dit grotendeels effect weg, als is het wegrijden in de 1 nooit erg gemakkelijk bij deze auto. Hij wil bij gasgeven vanaf stationair graag heel snel toeren maken ofwel afslaan.
LPG zit er overigens pas 2 jaar en 30.000 km in, maar het effect is op benzine hetzelfde.
Ook in de verdere rit is dit effect er wel bij langszaam rijden; dat het gaspedaal niet subtiel werkt.
Bij veel gasgeven en op de snelweg rijdt het ding heerlijk. Starten doet hij goed. Stationair loopt hij ook goed.
Alvast bedankt voor de tips.

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 27 april 2019 10:05 AM
  [ # 1 ]

Hoi. Ik heb weliswaar geen ervaring met het TU 1.4 blok, maar bij de 1.6 zou ik het gasklephuis schoonmaken als eerste actie.
Daarover staat volgens in diverse topics wel eea beschreven.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook