heb ik écht een nieuwe computer nodig? c4 GP 2008
motorhom
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 25-07-2018

Gepost: 02 mei 2019 05:18 PM

Na een complete automaatbakrevisie (2400,-) geeft de schakelhendel bovenop het stuur niet altijd de juiste gegevens door.
Hierdoor wordt er in de achteruitversnelling ook niet doorgegeven dat de spiegels versteld moeten worden en de parkeersensoren aan moeten gaan. Ook het bekende autootje met de afstand verschijnt niet meer op het display. Sad
Volgens de werkplaats moet de desbetreffende computer (de ATM?) worden vervangen. kosten: 1180,-  *slik*

Nu heb ik 2 maanden geleden de hele kerstboom aan het branden gekregen en de ANWB-man heeft het uiteindelijk opgelost door een geoxideerde ABSzekering te vervangen. Dát was in ieder geval weer in orde.

Maar het probleem van de versnelling blijft en door het kerstboomverhaal ben ik maar bang dat er meer aan het oxideren is waardoor de problemen ontstaan.

Mijn vragen zijn :
1>Is dit betrouwbaar uit te lezen? en wie in de buurt van Apeldoorn/Deventer/Zwolle zou dit voor mij willen doen?
2>Of kan ik straffeloos alle stekkers/zekeringen/aansluitingen loshalen, WD40 erin en weer vastzetten?
3>Of heeft het zin de hele bubs van een computerupdate te voorzien?

Ik word er een beetje verdrietig van want het is zo een fijne wagen. rijdt heerlijk en nog steeds een plaatje om te zien. Maar ik zou na een computervervanging en misschien nog wat andere grappen (?) bijna de aanschafprijs weer aan reparaties uitgegeven hebben en dat trek ik niet…..

Ik hoop dat er iemand met een positief bericht komt

Motorhom

Profiel  
 
motorhom
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 25-07-2018

Gepost: 10 mei 2019 01:35 PM
  [ # 1 ]

100 views en geen enkele reactie…..

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 mei 2019 01:38 PM
  [ # 2 ]

Dan weet niemand blijkbaar het antwoord.Wink


Het is verdacht na een grote reparatie als deze dat er iets niet werkt.

 

Profiel  
 
motorhom
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 25-07-2018

Gepost: 10 mei 2019 01:39 PM
  [ # 3 ]

de kabel van de schakelhendel is al een keertje bijgesteld, dus volgens de werkplaats is dat het euvel niet….. :O(

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 10 mei 2019 03:23 PM
  [ # 4 ]

Alle connectors loshalen en behandelen met CONTACTSPRAY kan nooit kwaad bij Franse auto’s. Haal bij de Action een busje contactreiniger én perslucht om de klus te klaren. Eerst goed inspuiten, dan droog blazen en weer in elkaar prikken.
Duur geld uitgeven aan de garage kan altijd nog.

edit: WD40 is géén contactreiniger ondanks bepaalde types op dit forum die het tegendeel beweren.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
motorhom
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 25-07-2018

Gepost: 10 mei 2019 03:53 PM
  [ # 5 ]

bedankt voor je reactie! ik ga dat dan maar eens proberen in de hoop dat ik geen problemen tegenkom omdat ergens de stroom vanaf is geweest. voor de kosten hoef ik het niet te laten en wie weet is het de oplossing…

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 10 mei 2019 04:58 PM
  [ # 6 ]

Hou ons op de hoogte. Gewoon consequent werken; stekker los stekker vast. Zet wel het contact af.
Succes!

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook