1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Airco word niet koud, soms wel een klein beetje
paul bosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 03 mei 2019 09:54 PM

Heb sins 2 maanden een mooie xsara uit 2004

Helaas word de airco niet helemaal koud soms een klein beedje koelte komt eruit .

Hij blijkt 7 maanden geleden afgevuld te moeten zijn

Profiel  
 
2cvMaarten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 935
Geregistreerd: 30-04-2006

- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 03 mei 2019 11:37 PM
  [ # 1 ]

Beste Paul, als deze zo snel niet meer correct functioneert is er iets niet in orde. Dit kan duiden op een lekkage. Ga eens naar de garage en laat het systeem controleren op werking.

Huidig assortiment: 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004,C3 1.6 e-HDI 2012

Profiel  
 
paul bosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 04 mei 2019 01:13 AM
  [ # 2 ]

Dan ga ik maar eens langs een airco station
Ik kocht de auto 2 maanden terug in de winter dus dan word alles koud

Profiel  
 
H@ns
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4902
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 mei 2019 07:45 AM
  [ # 3 ]

Je kan hem opnieuw laten vullen met als extra een beetje kleurstof (fluorescerend).
Vaak komt het lek dan boven water met blacklight.

Profiel  
 
mrep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-10-2017

Gepost: 04 mei 2019 10:12 AM
  [ # 4 ]

soms is het iets onnozels kleins , in mijn geval lekten de ventielen (op de vulnippels) en stonden de plastic doppen vol met groene olie. een zeldzaam verschijnsel, maar het komt voor ! succes.


mrep

hydropneumatic driving has its ups and downs….....

Profiel  
 
paul bosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 29 juni 2019 06:58 PM
  [ # 5 ]

Nou we gaan verder met het verhaal

Airco laten leeghalen af laten persen en opnieuw laten vullen

Wordt wel kouder maar blijft niet constand koud en laat ook geen plasje water achter

Kachel motor en weerstand kan dit een oorzaak zijn

Profiel  
 
Feije
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1034
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 29 juni 2019 07:48 PM
  [ # 6 ]

Nee, want dan komt er helemaal geen lucht door je roosters heen. Gaat de koelventilator wel draaien als je de airco aanzet?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
paul bosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 29 juni 2019 07:57 PM
  [ # 7 ]

Weet dat met me 205 de weerstand wel eens stik was dat die minder snel draaide

De fan komt in

Maar hoor wel elke keer de pomp inschakelen lijkt het en zo een zware klik kwa geluid

Profiel  
 
Feije
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1034
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 29 juni 2019 08:07 PM
  [ # 8 ]

Je kachelmotor kan door een kapotte weerstand wel sneller of langzamer gaan draaien, maar dat heeft niet direct invloed op hoe goed je airco koelt. Overigens wordt je kachelmotor bij die Xsara niet meer op dezelfde manier aangestuurd, maar dat doet niet echt ter zake (de transistoren die je ventilatorsnelheid regelen kunnen nog steeds stukgaan trouwens).
Dit klinkt als een probleem in de pomp zelf of in de aansturing daarvan. Hij kan je pomp uitzetten als de druk in het systeem te hoog wordt of als je motor te warm wordt. Hoe warm wordt je koelwater?
Druk in het systeem is wat lastiger uit te testen. Misschien kan iemand met een Lexia het voor je uitlezen (dealer kan misschien ook maar lijkt me prijzig).

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
j.witkop
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 29 juni 2019 09:00 PM
  [ # 9 ]

Heb je gecontroleerd of de aanvoerende leiding naar de verdamper koud is? Dit is een soort radiator onder het dashboard.
Zo ja, dan werkt de airco maar komt de koude lucht niet in het interieur, mogelijk doordat er geen lucht door de verdamper kan stromen als gevolg van vuil.
Zo nee, dan werkt de airco dus niet goed, ondanks vullen. Is de pomp goed? Is de droger ooit vervangen? Deze kan inwendig vervuild zijn waardoor slecht doorstroming van het koelmiddel.

Profiel  
 
paul bosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 29 juni 2019 10:18 PM
  [ # 10 ]

Ik heb het niet vervangen heb de auto pas een maand of 3 a 4

Zal morgen die dingen gaan controleren

De temperatuur blijft tussen de 60 en 90 graden in staan dus wordt niet te warm

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9394
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 30 juni 2019 12:16 AM
  [ # 11 ]

Dat zwaar klikken is je magnetische koppeling van de airco, als je hem niet meer hoort heb je een probleem.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

Profiel  
 
rama
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 30 juni 2019 01:18 PM
  [ # 12 ]

Doet de buiten temp aanduiding het nog. Ik had een xsara picasso met een gelijksoortig heuvel. Ook de buiten temp werd niet meer correct aangeduid. Nadat de sensor in de rechter buitenspiegel vervangen was, deed de airco het ook weer.

Profiel  
 
Feije
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1034
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 30 juni 2019 01:23 PM
  [ # 13 ]

Dat is wel een goeie inderdaad. Je automatische temperatuurregeling gebruikt de buitentemperatuur om te kijken hoeveel hij de lucht nog moet koelen om tot de ingestelde temperatuur te komen. Zeker als hij een te lage temperatuur meet kan het dan dus veel te heet worden in je auto.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9394
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 30 juni 2019 02:20 PM
  [ # 14 ]

Die temperatuurmeter is makkelijk na te kijken, als het zowat 25 graden buiten is moet je die temperatuur ook meten (niet in volle zon), wijkt die af dan lees je -10 of +70 of… totaal verkeerde waarde dus.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

Profiel  
 
Feije
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1034
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 30 juni 2019 02:23 PM
  [ # 15 ]

Ik heb ook wel eens gehad dat hij het soms wel goed deed maar er soms zo een graad of tien naast zat (sensor van de Xantia is dacht ik hetzelfde). Die was dus wel iets minder stuk. Maar je ziet het inderdaad gauw genoeg.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook