2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Visa club 1984 652cc (start niet meer)
Le Comte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 09-12-2006

- Visa Club
Gepost: 25 mei 2019 08:08 PM
  [ # 16 ]

Is dat gewoon dat blokje links achter dat plastic afdekkapje?
Is dat ook direct de massa? Zit toch niet op metaal geschroefd?
slotspray ga ik ook proberen. Gewoon dat spul wat je ‘s winters gebruikt?

Visa Club 1984 JX-17-RZ

Profiel  
 
H@ns
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4902
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 mei 2019 08:15 PM
  [ # 17 ]

Dat denk ik niet, is een soort antivries…
Gewoon een klein spuitje WD40 of zo gebruiken.
Maar dat helpt alleen als het mechanische deel wat stroef gaat. Als de contacten brak zijn gaat dat niet helpen…

Profiel  
 
Wimlex
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 04-01-2016

- Ami 8 berline
- CX 20re
Gepost: 25 mei 2019 08:48 PM
  [ # 18 ]

Als t teveel trammelant blijft, 123 ontsteking plaatsen. Vroeger al veel gezeur gehad met de sensors, hij vrat ze bij wijze van spreken op. Doet me denken dat ik volop op de 3e baan reed en de motor kapte ermee. Dat was een hachelijke situatie om naar de vluchtstrook te komen, terwijl ander verkeer niet door heeft dat je motor t niet meer doet, met de waarschuwingslichten aan. Na een 1/2 u sloeg de motor gewoon weer aan. En heb gewoon weer naar huis kunnen rijden.  Na enkele dagen weer tobben en toen die helemaal niet meer wou starten . Van bevriende garagist kastje ertussen gehangen (computer) om de defecte sensor te ontdekken. Uit veiligheid altijd maar allebei vervangen en reserve in de kofferbak. Het was mijn eerste citroen , zag de visa clubs weer op Citromobile en heb er toch een zwak voor. Ik had een org zwarte met rode bies erop.
Gewoon sensors vervangen die lijken mij wel ergens bij de citroenboeren te krijgen. En de bedrading en stekkers nalopen. Anders optie 1. De originele visa ontsteking vind ik niet erg betrouwbaar.

Succes ermee, gr wimlex

Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999


Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!

Profiel  
 
Le Comte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 09-12-2006

- Visa Club
Gepost: 25 mei 2019 09:33 PM
  [ # 19 ]

Bedankt voor alle tips. Inderdaad: heerlijk rijden met zo’ n oude Citroën, maar veiligheid voorop. Zag ook betere bobine: Goldspark?

Visa Club 1984 JX-17-RZ

Profiel  
 
Le Comte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 09-12-2006

- Visa Club
Gepost: 03 juni 2019 03:25 PM
  [ # 20 ]

Intussen bovenste sensor vervangen.
Bij Ron vd Berg in Kraggenburg gehaald.
Er in gedraaid en gelijk starten..,hoera!
Echter het eerdere probleem van niet goed
door trekken en afslaan tijdens rijden is nog niet weg.
Dus verder zoeken. Denk carburateur schoonmaken
en injectoren doorprikken/blazen.

Visa Club 1984 JX-17-RZ

Profiel  
 
Le Comte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 09-12-2006

- Visa Club
Gepost: 10 juni 2019 11:39 PM
  [ # 21 ]

Vandaag carburateur weber 32-34 dmtc 2/100 bekeken. Luchtfilter aan de kant.
Er waren in het mudden, tussen de twee kamers 4 schroeven (sproeiers) zichtbaar. Allemaal
er uit gedraaid en gecontroleerd op verstopping: niets.
Door geblazen met fietspomp.
Geen resultaat. Bij rijden toch eeer inhouden en afslaan bij loslaten gas ( in een bocht) en
zonder choke.
Kan het ook aan de acceleratiepomp membraam liggen?

Afbeelding Bijlagen
99755E8F-FE4B-40C0-8DFF-E8B4347836F3.jpegDB8E3FF4-9E16-4E85-8178-EE39B079C814.jpeg739D0B30-D785-4ED0-B93C-28DF06E754F9.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Visa Club 1984 JX-17-RZ

Profiel  
 
j.witkop
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 11 juni 2019 12:55 AM
  [ # 22 ]

e n de andere sensor?

Profiel  
 
2cvMaarten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 935
Geregistreerd: 30-04-2006

- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 11 juni 2019 04:25 PM
  [ # 23 ]

Misschien eens de carburateur ultrasoon reinigen?

Huidig assortiment: 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004,C3 1.6 e-HDI 2012

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2720
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- Berlingo 1.9d 600 (met zijdeur)
Gepost: 11 juni 2019 05:20 PM
  [ # 24 ]

Stationairsproeiertje er ook uit gehad? Als die los zit of vuil is, dan krijg je uitval bij stationair.
Bij valse lucht krijg je (meestal) een erg onstabiele stationaire loop. Dat kun je opzoeken door remmenreiniger rond het spruitstuk te spuiten. Als het toerental verandert heb je een lek gevonden.

Als de acceleratiepomp niet goed is, dan krijg je enkel inhouden/niet lekker oppakken op momenten dat je plotseling veel gas geeft. Op de rest van het rijgedrag heeft het weinig invloed.

Bokken en niet fijn doortrekken kan met heel veel dingen te maken hebben, van bougiekabels die doorslaan tot oude benzine. Ik zou alle onderhoudsgevoelige zaken gewoon aanpakken. Ontsteking: bougies, bougiekabels, bobine & verdelerkap vervangen. Motor: timing afstellen, kleppen stellen, controleren op valse lucht. Brandstofsysteem: filters vervangen (ook die bij de tank), slangen vervangen, pomp controleren, carburateur schoonmaken en afstellen.

Grote kans dat ‘t dan klaar is.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Le Comte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 09-12-2006

- Visa Club
Gepost: 11 juni 2019 06:39 PM
  [ # 25 ]

Bedankt voor de adviezen.
Ik heb er 4 sproeiertjes eruit gehaald. De 4 die op rij naast elkaar in het midden
van de carb. zitten: 2 lange met veel gaatjes rondom en 2 korte met 1 gaatje.
Allemaal schoon. Zit de stationair sproeier op een andere plek?

Visa Club 1984 JX-17-RZ

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2720
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- Berlingo 1.9d 600 (met zijdeur)
Gepost: 11 juni 2019 08:40 PM
  [ # 26 ]

De stationairsproeier zit aan de buitenkant van de carb, achter een koperkleurige schroefdop. Bij de Visa is het misschien zelfs wel eentje met elektrische afsluiter. Die dingen willen ook wel stuk gaan trouwens, dan krijg je ook gemieter met de stationaire loop ...

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Le Comte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 09-12-2006

- Visa Club
Gepost: 12 juni 2019 03:39 PM
  [ # 27 ]

Weet je aan welke kant? Zie aan de voorkant iets met een stekkertje .

Visa Club 1984 JX-17-RZ

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3170
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 12 juni 2019 07:47 PM
  [ # 28 ]
Le Comte schreef:

Bedankt voor de adviezen.
Ik heb er 4 sproeiertjes eruit gehaald. De 4 die op rij naast elkaar in het midden
van de carb. zitten: 2 lange met veel gaatjes rondom en 2 korte met 1 gaatje.
Allemaal schoon. Zit de stationair sproeier op een andere plek?

Je kunt de sproeiers nog zo schoon hebben, maar als de carburateur verder smerig is van binnen blijf je gezeik houden. Carburateur kan zelfs versleten zijn, je krijgt dan bijvoorbeeld speling op de gaskleppen met alle gevolgen van dien.

Ik zou zoals Midfriesland zegt bij het begin beginnen en alles controleren/vervangen/schoonmaken m.b.t. het brandstofsysteem en de ontsteking. Timing afstellen en verdelerkap heeft geen zin, want dit zit er niet op.

Überhaupt ken ik weinig positieve verhalen over de Weber carburateur voor de 2 cilinder. Je zou als je met bovenstaande er niet uit komt kunnen kiezen voor een revisie carburateur Solex van een niet nader te noemen kit kar bouwer. Kost wat, maar dan heb je ook wat…

 

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2720
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- Berlingo 1.9d 600 (met zijdeur)
Gepost: 14 juni 2019 01:59 AM
  [ # 29 ]

Als er een cilindertje met een stekkertje uit de carburateur steekt, dan is dat vrijwel zeker een elektronische afsluiter. Wanneer de sproeier daarachter verstopt is en/of als de afsluiter niet goed opent (te herkennen aan een felle tik uit het huisje bij contact aan), dan krijg je een hoop gemieter in de lage toeren en met de stationairloop ...

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 868
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
- C5 C5 Break 2.0 HDI ESTATE VTR + FAP
Gepost: 14 juni 2019 02:06 PM
  [ # 30 ]

vlotter naald en vlotter niveau ook al gecontroleerd?

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook