Standaard audio ds3 2011
Dennis0495
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 16-05-2019

Gepost: 16 mei 2019 09:39 AM

Beste ds3 rijders,

Ik wil een ds3 uit 2011 gaan aanschaffen, deze heeft de standaard Audio installatie ipv de hifi.

Wat is de kwaliteit van de standaard Audio?

Of is het echt de moeite waard er een te zoeken met hifi?

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 22 mei 2019 06:44 PM
  [ # 1 ]

Persoonlijk zou ik toch uitkijken naar een Hifi versie, deze heeft een woofer(tje) in de koffer zitten en een centerluidspreker op het dashbord en een betere versterking aan boord. Ik weet dat de meningen ook over dit systeem niet gelijklopend zijn maar persoonlijk vind ik het zeker geen slecht geluid geven. Ik ben een kleine 10 jaar actief geweest in de carhifi (ooit 2de plaats in Biasca) en dus nogal hififanaat, denk toch ietwat te weten hoe iets deftig hoort te klinken. En nee dat is niet boenke, boenke zoals sommigen in de carhifi blijkbaar vinden.
Wij hebben zelf een Ds3 1,6 Hdi 110 Sportchic met de hifi en ook een Peugeot 308 Gti met de Denon-hifi (dat van de Ds3 is trouwens zover ik weet ook van de D&M (Denon/Marantz) groep) en ik heb zelf een voorkeur voor het Ds3 geluid vanwege een betere plaatsing en stereobeeld van het geluid (dank u centerkanaal!), in de 308 blijft het geluid nogal hard links hangen wat het stereobeeld nefast beïnvloed in mijn opinie.
Ik ken je verwachtingen natuurlijk niet en dus zou ik zeggen ga beide systemen eens beluisteren en kijk wat best voor je past en/of voldoet. Wil je echter een hele diepe loodzware bas zodat men je van ver hoort afkomen dan zal er maar één optie zijn, afspraak bij een carhifidealer Wink.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook