Auto’s - ID/DS - Citroen ID20 Break
IDealist
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1738
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 16 mei 2019 07:25 PM

Zoals elders op dit forum te lezen valt in de rubriek IDDS (Project ID(ylle) en Project ID(em)) is het moment aangebroken om deze ontzettend fijne ID Break aan een andere liefhebber over te dragen. Meer foto’s (ook vd restauratie) op verzoek per mail.

Deze break wordt vaak gewaardeerd om zijn goede uiterlijk maar bij deze auto zitten de echte kwaliteiten van binnen. Sterker nog: met het plaatwerk is bij de restauratie niets gebeurd. Dit is ergens rond de eeuwisseling al gedaan en nog altijd hard. Tussen 2010 en 2015 zijn kosten noch moeite gespaard om van deze break een zeer betrouwbare en vooral heel fijn rijdende break te maken. En dat is gelukt…je kunt er op dit forum van alles over lezen. Deze break heeft mij nooit laten staan en de laatste APK-keuring waren er dan ook geen bevindingen.

Ik heb hem in maart 2015 afgebouwd, ben er mee naar 60 jaar DS in Parijs geweest, div andere evenementen, Valogne 2017, vakanties en dagelijks voor recreatieve zaken gebruikt behalve in de pekelperiode.

Het plaatwerk is roestvrij en in een mooie lak met diepe glans. Is zeker niet in concoursstaat met hier en daar een klein deukje of kras. Maar zo durf je er tenminste wel mee naar de supermarkt. Kortom: geschikt om te gebruiken waar hij voor is gebouwd: dagelijks vervoer en of uitstapjes en vakanties (met aanhanger of caravan).
Zeer fijn rijdende break die op alle snelheden trillingvrij rijdt, mooi stil. LPG-installatie en hoedenplank zijn zodanig ingebouwd dat deze met nauwelijks sporen weer zijn uit te bouwen. De originele strapontins voor in de kofferbak worden erbij geleverd.

Algemene gegevens:

Citroen ID20 break
Bouwjaar 1971
Kleur: bleu d’orient AC616 en gris rose AC139
APK tot 15 maart 2021
5 versnellingsbak

Specifieke kenmerken:

- originele Luchthoorn
- Alarmknipperlicht installatie
- Caliber Retro radio/CD-speler met USB, Bluetooth en carkit
- LPG-installatie (85/68 liter) met volume-indicator
- 3-rijenradiateur
- Snelle Valeo startmotor
- 5 versnellingsbak (korte)
- Zware trekhaak (trekhaak dor RDW op kenteken laten zetten)
- Mistachterlicht
- Temperatuurmeter
- Elektronische ontsteking (123-Ignition)
- Pallas warmteschild motorcompartiment

Naast regulier onderhoud, de afgelopen ca 5 jaar gedaan:

- Laswerk bodem, instapdorpels, raamomlijsting achter en dakrand
- Dak en chassis gespoten
- Bussen voorbruggen in chassis TIG-doorgelast
- halve voorbruggen gereviseerd
- 4 gereviseerde deelbare veerbollen (2015)
- driepuntsrolgordels voor- en achterin
- Remmen voor en achter gedaan
- Rondom extra geluiddemping op de carrosserie aangebracht
- Gereviseerde HD-pomp (Citrotech, 2016)
- Nieuwe LPG-installatie met certificaat (2016)
- Accu (2016)
- Holle ruimtebehandeling met Mike Sandersfett (2015)
- nieuwe treiterslang (2017)
- In april laatste onderhoudsbeurt gehad

 

Bekijk hier de advertentie in de markt

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7519
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 16 mei 2019 08:27 PM
  [ # 1 ]

Is dit de ex van Repelsteeltje?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook