Niet helemaal nieuw
Safoci2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 07-02-2016

Gepost: 26 mei 2019 12:02 AM

Ben niet helemaal nieuw hier, hang hier al een tijdje rond, maar vanaf vandaag ben ik dus de trotse bezitter van een C5 Break ph1 uit 2004 op LPG met 268630 km (moet dus nog ingereden worden Wink . Uitvoering? Geen idee.
Auto loopt prima, ik woon in Zeeuws-Vlaanderen en ben hem vandaag wezen halen in Groningen, moeders mooiste is het niet meer, maar het is zeker geen “Franse-slag” auto.
Na 240 km: uitlaatgasstoring confused. Nu weet ik dat het vaker voorkomt bij Citroenen op LPG, het ging ook vanzelf weer weg.
Brandstofmeter deed ook raar waardoor het leek dat hij op benzine reed in plaats van LPG, maar goed het is weer over en de uitlaatgasstoring is ook vanzelf vertrokken.
Het leverde ook de melding “laag brandstofniveau” op. Het bereik op de boordcomputer werd ook steeds minder en de naald van de brandstofmeter zelf zakte (ja ik weet dat hij op benzine start, maar 10 liter op 2 keer starten is wel een beetje veel. Dat deed hij ook niet, maar je vertrouwt het natuurlijk niet. Heb er dus ook nog 10 liter benzine in gegooid, maar daar zou die dus niet al teveel van mogen drinken als dat alleen maar om te starten is.

En ik weet dat ik dit eigenlijk in het C5 forum moet zetten, maar vraag het toch hier.
Hij heeft namelijk wat eigenweijsheden.

Alles werkt, maar gaat heel stroef.

De ramen gaan stroef. Zowel naar boven als naar beneden.

De linkerspiegel klapt wel in, de rechtse wil wel maar gaat niet (ik hoor het motortje), kan ik dat ergens smeren?
De verstelling van het spiegelglas aan de rechterkant gaat ook niet helemaal naar wens. Zit wel wat beweging in, maar niet zoals gewenst. Links gaat het soepeler.

Mijn parkeersensoren doen het niet. Als ik hem in zijn achteruit zet hoor je een lange piep (even) en dan is de trekhaak (een vaste) de parkeersensor. Even voor de duidelijkheid er zit niks in de stekkerdoos van de trekhaak geplugd.

Ik krijg ook geen buitentemperatuur te zien. Alleen een paar streepjes. Ik begrijp dat deze onderaan de rechterbuitenspiegel zit en deze ook van belang is voor de airco (climate control). Is dat makkelijk zelf te doen? Die buitentemperatuursensor vervangen?

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook