Tic van elentriek
Safoci2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 07-02-2016

Gepost: 26 mei 2019 12:25 PM

Gisteren ben ik de trotse bezitter geworden van een C5 Break 2.0 i 16V (uitvoering? ik zou het niet weten, in elk geval geen Exclusive) uit 2004 op LPG.

Aangezien ik in Terneuzen woon en hem in Groningen wezen halen ben, durf ik nu wel te zeggen dat hij betrouwbaar is.
Na 240 km kreeg hij opeens kuren, dit gebeurde nadat ik een paar keer kort op de rem trapte om mijn remlichten te laten knipperen omdat iemand van plan was hem aan de achterkant wat korter te maken, omdat hij (zij) niet zag, dat het verkeer voor hem (haar) ernstig vertraagde. Toen gingen het servicelampje en het motorstoringslampje branden en kreeg ik de melding “uitlaatgasstoring”. Maar ik heb hier op het forum gelezen, dat het een bekend euvel is bij Citroenen op LPG en dat je je er niks van aan moet trekken. Het ging ook weer uit zichzelf weg, dus ik maak me daar dan ook niet druk in.

Hij loopt prima op gas en benzine en verder is er weinig mis mee, behalve dan dat het moeders mooiste niet meer is, met wat deukjes en krassen hier en daar. Maar goed, hij rijdt, schakelt, stuurt, veert en remt zoals het hoort.
De handrem leek het in eerste instantie niet te doen, maar met gebruiksaanwijzing krijg ik die wel aangetrokken.

Maar ik heb dus de volgende problemen (probleempjes) met de dingen die elektrisch aangestuurd worden:

Alles werkt, maar gaat heel stroef.

De ramen gaan stroef. Zowel naar boven als naar beneden.

De linkerspiegel klapt wel in, de rechtse wil wel maar gaat niet (ik hoor het motortje), kan ik dat ergens smeren en waarmee?
De verstelling van het spiegelglas aan de rechterkant gaat ook niet helemaal naar wens. Zit wel wat beweging in, maar niet zoals gewenst. Links gaat het soepeler.

Mijn parkeersensoren doen het niet. Als ik hem in zijn achteruit zet hoor je een lange piep (even) en dan is de trekhaak (een vaste) de enige parkeersensor (boem is ho) die werkt. Even voor de duidelijkheid er zit niks in de stekkerdoos van de trekhaak geplugd.
Aangezien ik niet zo groot van stuk ben, zou ik graag hebben dat ze werken, ik moet bij mij thuis over het algemeen fileparkeren en om nu de trekhaak in de nummerplaat van de auto van de buurvrouw te zetten om te weten hoe ver ik er nog vandaan zit (niet ver genoeg) vind ik er een beetje over Smile

Bij het remmen tot stilstand deint de achterkant eventjes na (omhoog/omlaag, dus niet links/rechts), is dit een “bijwerking” van het hydractieve veersysteem? Hij staat nu inmiddels 14 uur stil bij mij voor de deur en staat nog even hoog, dus lekke veerbollen zullen het niet zijn.

Ik krijg ook geen buitentemperatuur te zien. Alleen een paar streepjes. Ik begrijp dat deze onderaan de rechterbuitenspiegel zit en deze ook van belang is voor de airco (climate control). Is dat makkelijk zelf te doen? Die buitentemperatuursensor vervangen?

Uitleg topictitel: https://www.youtube.com/watch?v=9zkbL9HLYVo Smile

Profiel  
 
wiem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 02-12-2017

Gepost: 26 mei 2019 06:01 PM
  [ # 1 ]

nounou….

Profiel  
 
Safoci2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 07-02-2016

Gepost: 26 mei 2019 06:01 PM
  [ # 2 ]

Aan nuttige antwoorden heb ik meer…

Profiel  
 
wiem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 02-12-2017

Gepost: 26 mei 2019 06:10 PM
  [ # 3 ]

geen garantie ?

Profiel  
 
Safoci2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 07-02-2016

Gepost: 26 mei 2019 06:56 PM
  [ # 4 ]

Het is geen NIEUWE hè?

Zucht. Ding is uit 2004 met 268000 km voor een budgetprijsje . En nee ik ben niet bang van zulke km-standen.
En technisch is hij gewoon goed. Het gaat mij om datgene wat niet (goed) werkt, weer werkend te krijgen en dan heb ik dus liever dat er iemand uitlegt waar het motortje voor de spiegelverstelling en het inklappen verscholen zit en wat er loos kan zijn met de parkeersensoren. Dan kan ik er misschien wat mee

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 26 mei 2019 07:05 PM
  [ # 5 ]
wiem schreef:

nounou….

Dit soort inhoudelijke bijdragen maakt een forum als CiFo zo waardevol. haha

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 27 mei 2019 08:39 PM
  [ # 6 ]

Leuke auto toch Smile
Dat deinen komt mij niet bekend voor, doet mijn “berline” niet.
Ik heb ook een exemplaar op LPG. De auto is uit 2004, de lpg installatie (eurogas) is uit 2009. De injectors worden wat minder, vooral te merken door de “uitlaat gas storing” en het soms slecht stationair lopen. Op benzine geen problemen, op vakantie naar Frankrijk op benzine gereden en geen storingen gehad.
Als de bobine slecht wordt krijg je ook op benzine soms slecht lopen en storings meldingen.
Al die slangetjes van de lpg installatie kunnen ook wat bros worden. Scheurtjes in het rubber en zo.

Stroeve ramen wordt wel beschreven op het C5 forum, er zijn mensen die wat siliconen olie aan de zijkant in de raam geleiders spuiten, werkt goed en de ramen worden er niet (veel) viezer van.

Mijn rechter spiegel heeft twee keer een mep gehad van het hek van de parkeer garage op mijn werk. (wennen aan de brede auto Sad ) Daardoor begonnen de tandwielen te slippen, gaf een afgrijselijk krassend geluid. Spiegel kan je uitelkaar halen zonder de halve deur te slopen, spiegel er uit wippen, verstel mechanisme demonteren, kap er af halen, en binnenwerk los schroeven. De kap op de tandwielkast (als die er af moet) zit vast geklonken. (en vast met 1 schroef. ) ik heb de boel open gebroken en destijds weer vast gekregen met lijm en een grote tie wrap.

Er zijn mensen die een nieuwe/andere sensor monteren, draadjes losknippen, netjes strippen en weer een nieuwe sensor vast solderen. Hoef je de halve auto niet te slopen. Moet de draad verder wel oké zijn.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook