Adaptive Cruise Control en Active Safety Brake werken niet meer
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 07 juni 2019 03:14 PM

We hebben sinds een maand een C4 GP 2018. Sinds een week werkt de adaptive cruise control en de active safety break niet meer. Sterker nog: de menu’s waar je deze kunt instellen of afzetten lijken compleet te zijn verdwenen. Ik krijg ook geen storingsmelding of lampje te zien dat het niet werkt. In het menu “rijden” zijn zowel de functie waarmee je de CC op adaptive aan/uit kunt zetten geheel verdwenen als ook de functie waarmee je de active safety break kunt bedienen. Ook in het menu “beveiliging” waar je de active safety break kunt instellen op “ver, normaal of dichtbij” is weg…....

Ik begin haast aan mezelf te twijfelen of het er wel op zat…....Smile Maar het is de duurste uitvoering “shine” en ik meende te herinneren dat ik wel een keer een melding heb gehad dat ik te dicht op een ander zat….

de “gewone” CC en stuurbediening werken verder wel prima

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 22 juni 2019 01:15 PM
  [ # 1 ]

Vervolg: 

Terug geweest naar de garage onder garantie. daar te horen gekregen dat het er niet op zit…...

Echt raar, want ik ben er van overtuigd dat ik het heb gebruikt in de eerste week en ook de melding “auto dichtbij” heb gehad op de snelweg.

Deze opties werken naast de camera bij de spiegel ook met een radar die is ingebouwd onder de bumper voor in de grille. Ik zie daar inderdaad niks zitten….

Heeft iemand van hier met het nieuwste model (2017/2018/2019) de adaptieve cc en de het Active safety break system? Kun je dan je radarcamera duidelijk zien zitten onder de voorbumper?

Bij de Picasso voor de facelift (t/m 2016) zie je inderdaad midden onder de bumper een camera-oog. Maar bij de nieuwe modellen met het nieuwe front heb ik het nog niet gezien.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook