2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Mehari van Oldenhage (paar vraagjes)
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 juni 2019 09:43 PM
  [ # 16 ]
Matthijs164 schreef:

En inderdaad, een Mehari is verslavend en in de praktijk lekker makkelijk inzetbaar. Trek hem heel veel vaker uit de garage dan de DS. Ook de kinderen zijn dol op dat ding. En ook je langere open rit is herkenbaar - eigenlijk niet te doen. De herrie en de wind! Laatst in totaal 300km gereden naar een Citroen prive-verzameling hier in Bayern. Hoewel het prachtig weer was, waren de kinderen en ik ‘s avonds totaal gesloopt. Dus we beperken ons tot lokale picknicks, ritjes naar een meer met zwembroek en SUP board en boodschappen in het dorp. En dan is er gewoon niets beters Smile

Precies! Zo gebruik ik hem ook. Vandaag nog met de jongens even het dorp in, onderweg zwaaiend en roepend naar hun vriendjes die ergens voorbij fietsten (hoezo multimedia tbv ‘connect’ en communicatie? Gewoon face tot face met mede verkeersdelnemers praten is veel leuker!). Daarna even een ijsje lebberen met uitzicht op de Mehari. Met een Mehari hoef je nks te plannen, gewoon gebruiken. En elke keer als ik ermee onderweg ben voelt het weer als veel meer auto dan dat het eigenlijk is. Gewoon knap gedaan! Laatste ook 150 km gedaan met mijn zoontjes. Ja, er is herrie. Maar ook: frisse lucht, dat houdt het hoofd ook wakker en fris. We stapten toch niet anders uit dan na een vergelijkbare rit in een dichte auto. Ik heb de stoel wat verder naar achterne staan en de zithoek gewijzigd door om aan de voorzijde op bussen te monteren. Dan heb je een lekkere zithoek (ben 1,84m).

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 14 juni 2019 10:31 AM
  [ # 17 ]

Zo is het. Ben 1,78mtr en met vierzitter in de achterste stand is het te doen. Die zitpositie is hilarisch en eigenlijk ook een deel van de fun. De zit achter het stuur zoals bij een kringgesprek rond het kampvuur Laughing

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 juni 2019 10:20 PM
  [ # 18 ]

Absoluut hilarisch en houdt je tegelijkertijd lenig. In een soepele beweging uitstappen, met een kort tussentijds stootje met de linker knie tegen het deurtje om precies genoeg tijd te hebben eruit te zijn voordat hij weer dicht valt (waarbij je hem het laatste stuk in het slot begeleidt!).Bij die beweging gebruik je je hele rompmusculatuur: een gratis workout die veel mensen node missen en de hoge BMI van een groot deel vd bevolking verklaart. Als ik zie hoe mijn corpulente leeftijdsgenoten (maar ook veel jongeren) zich passief als een zak aardappels op de stoel van hun SUV laten zakken…:roll:

Doordat de pedalen heel hoog staan tov de stoel, ben je bij veel schakelen voortdurend bezig je dijbenen op te tillen. Dat is ontzettend goed voor de buikmusculatuur. Wanneer mensen mij vragen hoe ik op mijn leeftijd nog een sixpack kan hebben: ik rijd regelmatig Mehari Laughing bravo

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook