Citroen C3 1.2 puretech 82 bj 2016 - Motor valt still en start dan niet meer
Carlo C
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 11-06-2019

Gepost: 11 juni 2019 03:14 PM

Heb mijn wagen aangekocht in 2016 en in het eeerste jaar reed ik er ongeveer 3000 km mee, maar nadien gemiddeld 3800 km per jaar. Heb hem binnen zijn garantie periode laten onderhouden door een citroen concessiehouder, maar vorig jaar heb ik dat jaarlijks onderhoud gelaten voor wat het was aangezien ik toch niet zoveel km had.
Binnen een 2000 km zit ik pas aan de 15000 voor een groot onderhoud.

Heb er altijd goed mee kunnen rijden, geen problemen meegehad, zeer regelmatig op cruisecontrol zonder problemen.

Na mijn laatste vakantie heb ik er dan zel problemen meegehad, op weg naar huis van de overdekte parking waar het stond tijdens mijn reis is hij onderweg op de autosnelweg stil gevallen, had hem net op cruisecontrol gezet hij bleef nog even rijden en dan plots hoor ik een lichte poef of gelijkaardig geluid en ondervond ik dat hij geen vermogen meer had. Gas bijgeven bleek ook niets te doen. Me op de pechstrook gezet en daar proberen de wagen te herstarten, zonder succes.

De sleepdienst heeft mijn wagen dat bij een concessiehouder afgezet om hem te laten repareren, de concessiehouder had me gemeld dat de benzinemeter niet meer correct werkte en dat daarbij de benzinepomp moest vervangen worden.

Zij hebben die vervangen, samen met de bougies, en hij reed weer.

Ik ben de wagen gaan ophalen in de garage, ben er mee naar het station gereden en na mijn werk met de wagen weer naar huis.  Onderweg kwam ik op een langer stuk waar ik gerust op cruisecontrol aan 70 kon rijden dus zette ik hem in cruisecontrol, en opnieuw kreeg ik hetzelfde probleem.

Opnieuw auto naar de garage, daar had men al bij de hoofdgarage gehoord naar het probleem en daar zeiden ze hen opnieuw de benzinepomp vervangen, maar ergens ben ik overtuigd dat die electronica van de cruisecontrol er ook iets mee te maken heeft.

Heb hen toestemming gegeven om even met mijn wagen rond te rijden als de pomp vervangen is maar er op gedrukt om hem om datzelfde stuk waar ik in panne viel ook met cruisecontrol aan dezelfde snelheid te rijden om te zien of het probleem zich opnieuw voordoet.

Heeft iemand hier nog eens zoiets voor gehad?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook