6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
ZX 1.4i Avantage
KoenvanderLee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-06-2019

Gepost: 23 oktober 2019 11:52 AM
  [ # 76 ]

Oh natuurlijk, niet aan gedacht. Had dat splash schild even aangezien voor ‘hitteschild’. Bleek idd het hitteschild van het uitlaatspruitstuk geweest te zijn. Heeft een tikkie gehad met het verwijderen van de oude radiateur. Had ik gisteren vast wel kunnen zien als ik even had gezocht, maar lange dag hè.. :”). Zit nu weer stevig en idd ook een ringetje er onder gedaan.
Schakelstang heeft veel speling maar vibreert niet mee. Staat wel op de planning om een keer te vervangen, maar dat komt na de winter wel. Dank voor het meedenken weer!

Ander vraagje, het deurslot aan de bestuurderskant vertoont kuren sinds de zomer, blokkeert af en toe waardoor ik via de rechterkant de auto in moet kruipen. Is het slot gewoon om te wisselen met die van de bijrijderskant? Die gebruik ik amper, en scheelt me een heel setje nieuwe sloten en sleutels halen Smile.

Profiel  
 
MicDis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 16-12-2013

Gepost: 28 oktober 2019 04:04 PM
  [ # 77 ]

Welke sleutel gebruik je? Die kopie doet het niet perfect, volgens mij alleen met een bepaalde kant boven. De originele sleutel doet het een stuk beter en wat kruipolie doet wonderen.

Profiel  
 
kilian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 22-05-2006

Gepost: 28 oktober 2019 05:41 PM
  [ # 78 ]

Het is me niet helemaal duidelijk of je dat probleem met het slot hebt als je de sleutel gebruikt of de afstandsbediening.

Profiel  
 
KoenvanderLee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-06-2019

Gepost: 04 februari 2020 07:53 PM
  [ # 79 ]

Oeps ik zie dat ik hier nooit meer op gereageerd had. Ik ging er vanuit dat het slot kapot zou zijn omdat hij van het ene op het andere moment compleet blokkeerde (ging voorheen inderdaad met de juiste sleutel gewoon soepel). Maar een overdosis kruipolie en heel veel geduld heeft ervoor gezorgd dat ‘ie het weer doet. Vond het wel apart want het lijkt mij dat een slot langzaamaan steeds moeilijker zou gaan ipv uit het niets blokkeren en weer loskomen met kruipolie, maar gelukkig niets aan de hand dus.

Profiel  
 
KoenvanderLee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-06-2019

Gepost: 24 april 2020 08:46 PM
  [ # 80 ]

Goedenavond, de ZX is vandaag nagekeken voor de APK en daar zijn wat puntjes uit gekomen. Koplampafstelling aan de binnenzijde van de koplampen is vergaan waardoor allebei de lampen vrij kunnen bewegen. Ik ben dus op zoek naar twee nieuwe bevestigingspunten hiervoor. Het plaatselijke demontagebedrijf heeft al tijden geen ZX’en meer binnen gehad en op het wereldwijdeweb vind ik het ook niet. Is er toevallig iemand die weet via welke weg hier nog aan te komen is? Anders moet ik wat gaan ontwerpen voor de 3D-printer :”).

Ter verduidelijking even een foto:

Ander puntje, ik merkte al een tijdje dat er wat koelwater weglekt uit de kvs-slangen naar de verwarming binnen toe. Lekt niet veel, denk een halve liter in een half jaar tijd, maar ik wil het eigenlijk wel even verhelpen. Weet iemand of dit een kwestie is van een pakking vervangen of moet die hele buis + knietje vervangen worden?

Alvast bedankt voor de hulp!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 24 april 2020 11:17 PM
  [ # 81 ]

Dat koppelstuk is één geheel met de koelwaterslangen. Ik lees niet precies waar het lekt, maar ze zitten met 2 rubberen o-ringen gemonteerd over de 2 tuutjes van de kachelradiateur. Vaak met demonteren brokkelt dat koppelstuk af, ik heb ooit eens van de sloop uit verschillende auto’s een paar koppelstukjes meegenomen, je weet maar nooit. Ze zitten in heel veel PSA modellen uit die tijd.
Vaak worden ook de koelslangen ingesneden, twee koppelstukken in de slangen geplaatst en dan een andere koppelstuk op de kachelradiateur gezet. Scheelt weer een zoektocht naar de koelslangen.

Zo zat dat ooit in mijn Xantia, toen ik hem kocht.


IMG_1826 by Timo van Vuurde, on Flickr

Bij mij is die ook ooit eens ingescheurd geweest op de aansluiting koelslang - koppelstuk bij de kachelradiateur.


20150830_155406 by Timo van Vuurde, on Flickr

Ik zou het eerst eens loshalen (ijzeren klem los, plastic klemmetje opzij en dan voorzichtig wrikken). Wellicht kan je zien of er wat uitgedroogd of gescheurd is.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 april 2020 12:05 AM
  [ # 82 ]

Inderdaad Timo, die beginnen allemaal te breken daar, pas nog vervangen bij mijn broer zijn 96er Berlingo, kost amper iets, ik dacht misterauto dat hij het bestelde.
In tussentijd tot de slangen geleverd werden heb ik met superglue en baking soda de boel dichtgeplakt, ging perfect en hij heeft er eerst nog een maand mee verder gereden.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
KoenvanderLee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-06-2019

Gepost: 01 mei 2020 11:44 AM
  [ # 83 ]

Merci Timo en paso! Daar ga ik eens naar kijken. Was gelukkig geen afkeurpunt voor de APK dus wordt een klusje voor van de zomer.

In de tussentijd heb ik stad en land afgebeld voor het vinden van die binnenste koplampstellers. Er is in Eindhoven een bedrijf dat 1 nieuwe op voorraad heeft, maar ik heb er 2 nodig (en prijstechnisch dan bij voorkeur tweedehands). Slopers in een straal van pak m beet 60km rond Haarlem hebben ook geen ZX’en staan om ze van te demonteren. Weet iemand hier of andere modellen zo’n zelfde soort steller gebruiken? Ik kan opvallend weinig vinden..

Edit: mocht het zoeken evt vergemakkelijken; onderdeelnummer is 96090463.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 01 mei 2020 03:27 PM
  [ # 84 ]

O ja Berlingo is op Basis van de ZX gebouwd, achteras is anders maar zet een ZX naast een Berlingo van de eerste generatie en je ziet in de motorruimte duidelijk dat het hetzelfde is, er is bij de Berlingo gewoon staal bovenop gezet om hem groter te maken.
Koelslangen ed kun je makkelijk van een Berlingo gebruiken, is dezelfde motor enkel bij de Berlingo is hij multipoint injectie door een andere kop erop te zetten.
Binnenradiator en alles zit op dezelfde plaats.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 01 mei 2020 11:48 PM
  [ # 85 ]
KoenvanderLee schreef:

Merci Timo en paso! Daar ga ik eens naar kijken. Was gelukkig geen afkeurpunt voor de APK dus wordt een klusje voor van de zomer.

In de tussentijd heb ik stad en land afgebeld voor het vinden van die binnenste koplampstellers. Er is in Eindhoven een bedrijf dat 1 nieuwe op voorraad heeft, maar ik heb er 2 nodig (en prijstechnisch dan bij voorkeur tweedehands). Slopers in een straal van pak m beet 60km rond Haarlem hebben ook geen ZX’en staan om ze van te demonteren. Weet iemand hier of andere modellen zo’n zelfde soort steller gebruiken? Ik kan opvallend weinig vinden..

Edit: mocht het zoeken evt vergemakkelijken; onderdeelnummer is 96090463.

Is dit wat je zoekt wellicht?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
KoenvanderLee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-06-2019

Gepost: 26 september 2020 01:03 PM
  [ # 86 ]

Ben inmiddels overgestapt naar een nette BX Deauville (gekocht via dit forum). De ZX heeft enige tijd te koop gestaan maar benodigde reparaties maakt de verkoop lastig (nieuw wiellager linksvoor, nieuwe aandrijfas rechts, schakelmechanisme is nog altijd een houtje-touwtje constructie. Met pijn in het hart nu maar wat bruikbare onderdelen demonteren en het wagentje een dezer dagen naar de eeuwige snelwegen brengen. Dus.. als iemand hier geïnteresseerd is in onderdelen / interieurdelen, stuur even een berichtje.

Profiel  
 
MicDis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 16-12-2013

Gepost: 23 oktober 2020 12:30 PM
  [ # 87 ]

Ah wat jammer om te horen, ik zie dat hij inmiddels gesloopt is?

Profiel  
 
KoenvanderLee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-06-2019

Gepost: 25 oktober 2020 07:22 PM
  [ # 88 ]

Het quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan; zie de forumregels. police
Helaas wel.. Stonden op het moment een paar mooie ZX’en voor bodemprijzen te koop; dus een verbleekt exemplaar met 200.000 op de teller en een boel benodigde reparaties kreeg ik niemand enthousiast voor. En hoe graag ik ‘m voor de deur wilde houden; een BX en een Dyane zijn voor de portemonnee wel even genoeg.

Wel een heel leuke auto aan gehad; twee zomers mee weggeweest. Bij nader inzien vond ik ‘m in sommige opzichten zelfs fijner rijden dan de BX :”). Om het af te leren nog twee plaatjes van afgelopen zomer; krijg er zo weer heimwee van naar ‘t wagentje:

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook