koelvloeistof
Ronbakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 18-06-2019

Gepost: 18 juni 2019 09:22 PM

Beste forumleden,

ik heb een vraagje over koelvloeistof. Na het plaatsen van een nieuwe radiateur, kreeg ik van een officiële citroendealer een blauw kleurige vloeistof mee zonder informatie etiket.Het is de koelvloeistof die ze altijd gebruiken en wordt zo aangeleverd. Men kon mij niet vertellen wat voor een type/soort het was.
Ik heb een goed onderhouden citroen xsara picasso 1.6 uit 2006. Volgens de online informatie moet hier G12/G12+ in, dat meestal rood/roze/lila is.
Is er iemand die mij kan vertellen wat voor een soort koelvloeistof dit is of dit herkend…zie foto’s

groet en alvast bedankt voor het antwoord

Afbeelding Bijlagen
blauwe_koelvloeistof.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 19 juni 2019 08:27 AM
  [ # 1 ]

Vreemd dat een dealer je niet kan vertellen wat ze in je auto gekieperd hebben of meegeven. Er is veel info te vinden op internep over dit onderwerp. Maar zonder te weten wat er precies in jouw auto zit, schiet je daar weinig mee op. Terug naar de dealer/andere dealer en om opheldering vragen.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 19 juni 2019 06:15 PM
  [ # 2 ]

Misschien een beetje off topic maar ik verbaas me over de veelheid aan verschillende kleuren koelvloeistof tegenwoordig. De kleur zegt soms wel iets over het type en soms niets.  En dan heb je ook nog ruitensproeier vloeistof in verschillende kleuren. Vaak overeenkomend met koelvloeistof kleuren maar toch een ander sapje. En nog verder, een voorbeeld van dit gebeuren
- Er is groene koelvloeistof. Een verwisseling met LHM zit dan in een klein hoekje. Dat zeiden wij in de jaren ‘80 al tegen elkaar bij een Citroenbedrijf uit Eindhoven. Met een stagiair en ruitensproei vloeistof in de radiator van een Visa is het ook wel mis gegaan. Konden we weer alles aftappen. En wie weet hoe vaak we het niet geweten hebben Wink dat het fout ging.
- In de Pyreneeën kreeg ik ooit een hartverzakking: grote plas groene vloeistof onder de DS. Bleek gelukkig geen LHM lekkage maar groene koelvloeistof (hoog, hitte dus overstroom uit de radiator). Weinig aan de hand dus.

Terug on topic. Wat RogerM voorstelt: vraag even wat ze je hebben gegeven. En noteer dat ergens in de auto (onderhoudsboekje) want over 2 jaar ben je het weer vergeten of is het een puzzel voor iemand anders wat die bruine koelvloeistof is.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook