DS3 of toch iets anders ?
Stijn2k6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 20-06-2019

Gepost: 20 juni 2019 08:45 PM

Hoi iedereen,

Momenteel ben ik opzoek naar een mooie DS3. Ik heb namelijk een proefrit mogen rijden in de beruchte THP variant. Dit was mij zeer bevallen. Vanwege dat er zoveel motorische problemen zijn bij de THP twijfel ik toch heel erg om een 1.6 vti 120 aan te schaffen. Nu had ik hier wat vragen over:

-Waar op te letten bij aanschaf?
-Wat is de 0-100 van de VTI? 8,3 seconde fabrieksopgave lijkt mij wel heel erg snel. Met turbo maar 1 seconde van de 0-100 af?
-Zijn er ook nog forumgebruikers die een THP rijden, maar de ‘problemen’ erg vinden meevallen? Ik kan namelijk een THP aanschaffen voor 6.000 met 80k op de teller uit 2010 ( inclusief NAP,BOVAG en onderhoud boekjes)

Tevens is dit mijn eerste post! Dus hallo!

Met vriendelijke groet,
Stijn Bijzeit

Profiel  
 
Vyper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 08-04-2017

Gepost: 30 juni 2019 01:17 AM
  [ # 1 ]

0-100 zit de VTI in 8.9 seconden. Topsnelheid is een stuk lager ook met 190km/u. Verschil is enorm met de THP en dat merk je ook al vanaf 80km/u als je bvb snel invoegt op de snelweg. Heb zelf een 1.6Vti gehad, daarna een 1.6 THP (beide 2ehands) en heb nu een nieuwe Performance. Op een gebroken kettingspanner na, geen thp problemen gehad. Ik zou vooral een thp kopen bij een citroen dealer met citroen select garantie en goed kijken wat er allemaal al vervangen is. Thp motoren zijn een genot om mee te rijden, maar wel onderhoudsgevoelig ja.
Verder met THP’s niet rijden als een oud wijf, goede olie gebruiken en tank zelf liever ‘98.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook