Cx prestige turbo met 14 inch velgen , probleem met loodjes na balanceren banden
JEANVALJEAN
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 31-01-2010

Gepost: 27 juni 2019 02:03 AM

Ik las veel over de 16 inch maar in België wordt niks gehomologeerd.  Mijn oude TRX en maakten zoveel herrie dat ik het rijden moe werd. Nu met nieuwe banden op 14 inch is het rijden weer super zacht en stil.  Alleen probleem
Met het lood bij uitbalanceren . De loodjes raken de dikkere turbo remklauwen gezien de binnendiameter kleiner is dan bij TRX. Nu slijten de loodjes wel , maar iemand ervaring met dunner lood ? 14 inch oogt minder mooi, maar onder prestige turbo valt het met de blokjesvelgen mee.  Heeft iemand slechte ervaringen met deze downgrade van velgen diameter.  Of positieve zoals ik qua rijden. Ik vergelijk
Natuurlijk nieuw 14 inch runner met 15 jaar oude TRX Michelin die uitgeleefd zijn en hard als steen., dus logisch dat de herrie weg is. ( kromme vergelijking maar heb nog geen nieuwe TRX en kunnen testen ter vergelijk )  . de 195/70/14 banden met H index mag je niet over de 200 jagen natuurlijk maar voor de rest merk ik niks. Sportief rijden in bochten is natuurlijk not done

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 27 juni 2019 08:59 AM
  [ # 1 ]

TRXen zijn inderdaad relatief luide banden, met name op leeftijd. De 14 inch banden geven meer rol vanwege de hogere wang. Dus ze voelen mogelijk wat minder stabiel aan. Verder zullen ze inderdaad prima rijden.
De remklauwen van de CX turbo zijn gelijk aan die van alle andere cxen. Echter je hebt nu velgen met kleinere diameter en bij gebruik van plaklood kan dat aanlopen. De oplossing is om het plaklood aan de zichtzijde te plakken (lelijk) of iets verder naar binnen te plakken aan de achterzijde, echter met andere gewichtverdeling van het balanceerlood tot gevolg. Origineel werden op de LM velgen loodjes met clips op de velgrand bevestigd, dus geen slaglood, ook aan de zichtzijde.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juni 2019 09:01 AM
  [ # 2 ]

Als je een goede bandenboer hebt kan hij ook lood IN de velg plakken. Dat is wel veel meer werk…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 28 juni 2019 07:41 PM
  [ # 3 ]

Inderdaad de Turbo’s hebben geen groter remklauwen dan de andere CX’n.
Ik plak het lood in de binnenkant van de velg tegen de schuine kant en balanceer statisch, nooit problemen mee gehad.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juli 2019 08:54 PM
  [ # 4 ]

Jaren rondgereden in een (Prestige) Turbo op 14” Michelin Energysavers. Absoluut probleemloos. Ik ben eigenlijk vooral voor het mooi overgestapt op TRX blokjes velgen - die zijn meeverhuisd naar mijn huidige auto.

Profiel  
 
Palas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 26-01-2016

Gepost: 09 juli 2019 12:10 AM
  [ # 5 ]

Dat CX-onkundige garages het plaklood op de verkeerde plek plakken, is een gegeven. Daarom is dit bij uitstek een klusje voor een CX-kundige garage met balanceer-apparaat.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook