2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Koelprobleem Cx gti turbo 1
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8704
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 11 juli 2019 05:16 PM
  [ # 16 ]
j.witkop schreef:

als t blok zo snel heet wordt houdt dat er geen circulatie is en de kop zeer snel opwarmt.
Ofwel door zoals Waterman zegt een thermostaat die nu niet goed meer werkt; vuil kan heel goed de werking verstoren of er is een luchtbel waardoor deze te weinig warmte voelt.
Ik zou de thernmostaat er uit halen en eens weer kijken. Een lekke koppakking kan ook nog, dat zie je zonder thermostaat als borrelen.
Als de vloeistof niet fris is, weet je wat je te doen staat.

De bovenste slang werd wel warm,dus dan denk ik dat de thermostaat wel opent….
Dus die valt af naar mijn mening.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1916
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 11 juli 2019 05:26 PM
  [ # 17 ]

Kijk ook je waterpomp maar eens na: Als je te veel speling hebt of de “impeller” zit los op de as heb je niet genoeg water debiet, daar helpt niks tegen behalve een nieuwe waterpomp. Je kunt tijdelijk de bovenste waterslang door een stuk transparante tuinslang vervangen ( houdt het wel 10-15 minuten uit, daarna gaat ie waarschijnlijk kapot) dan kun je zien of de debiet hebt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gepost: 11 juli 2019 09:49 PM
  [ # 18 ]
break23m schreef:

Ik heb ooit de thermostaat verkeerd-om gemonteerd

Bij aanschaf van mijn CX zat de thermostaat ook verkeerd om gemonteerd.
Het gedrag wat ik toen zag is dat het koelwater steeg tot ca. 98 C, dan opende de thermostaat uiteindelijk toch en daalde de temperatuur daarna direct naar een normale 85 à 86 C.
Maar geen temperatuur boven de 100.

Profiel  
 
Gepost: 11 juli 2019 09:50 PM
  [ # 19 ]
Citroensmgz schreef:

daar helpt niks tegen behalve een nieuwe waterpomp.

Waterpomp is nieuw, zie 1ste bericht.

Alle verschijnselen duiden op een gebrek aan circulatie.
Dus ergens een dikke luchtbel of een nieuwe waterpomp met een gebrek.

Profiel  
 
j.witkop
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 11 juli 2019 11:29 PM
  [ # 20 ]
F.SvM schreef:

De bovenste slang werd wel warm,dus dan denk ik dat de thermostaat wel opent….
Dus die valt af naar mijn mening.

VgF

Dat heb ik anders ervaren in de praktijk.
Er kan wel ietsje water doorheen lekken zodat de bovenste slang warm wordt, maar dat de onderste koud blijft zegt dat er geen circulatie is.
De test zonder thermostaat zal je verder helpen.

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8704
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 12 juli 2019 12:04 AM
  [ # 21 ]

1, Ik houd het op lucht.
2, Verstopping (,door stilstand )
3,Ergste geval Kop pakking

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook