Bedrading doormeten derde remlicht
Archytas
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 09-07-2019

Gepost: 09 juli 2019 03:42 PM

Recent heeft mijn 3e remlicht van mijn C4 (CITROЁN C4 I Hatchback 1.6 HDi) het begeven.

Ik heb de achterspoiler losgehaald en het remlicht verwijderd. Nu heb ik gemeten op de connector (tijdens het remmen uiteraard) en hier stond geen spanning op. Vermoedelijk dus een kabelbreuk ergens op weg naar het remlicht.

Ik vroeg me af hoe ik het beste kan vinden waar deze breuk zit. Zijn er andere punten waar ik zo op kan meten (connectors etc) of moet ik op willekeurige plekken de boel open gaan knippen/strippen om te kunnen meten?

De kabel (samen met de ruitensproeierleiding) lijkt links langs de ruit te lopen en vervolgens achter het plastic te verdwijnen binnen onder aan het kofferdeksel. Als iemand nog een schema voor handen heeft van hoe de bedrading loopt (en/of hoe ik er het beste bij kan), dan zou ik daar heel blij mee zijn. Alle tips zijn welkom.

CITROЁN C4 I Hatchback 1.6 HDi 2005 | Citroën C4 LPG 2014

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 09 juli 2019 08:42 PM
  [ # 1 ]

Kabelbreuk hoogstwss in scharnierpunt linksboven…

Profiel  
 
Archytas
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 09-07-2019

Gepost: 09 juli 2019 11:48 PM
  [ # 2 ]

Dat vermoed ik ook inderdaad. Het is alleen lastig om er bij te komen.


foto 1: connector/plug voor het 3e remlicht


foto 2: connector achter linker achterlicht (in kofferbak achter bekleding)

Om het door te meten zodat ik zeker weet dat de breuk daar zit, kan ik dan meten vanaf de connector in de 2e foto. Is het de gele draad (3e gat van de onderste rij)?

Hopelijk weet iemand welke draad waarvoor is, zodat ik niet op de verkeerde draad ga meten en alsnog concludeer dat er geen verbinding (NC) is. Ik ben dus van plan om van de gele draad in de onderste foto naar de gele draad in de bovenste foto te meten, als die lus een oneindige weerstand heeft dan is deze gebroken en zal ik ofwel kijken of ik dichterbij de breuk kan komen of een nieuwe draad vanaf die connector naar het remlicht trekken.
Ik neem aan dat het klopt dat als je het rode deel op de connect uit trekt, de draden los komen en ik dus de gele er uit kan halen.
In de connector naar het remlicht lijkt nog een klein printplaatje te zitten, dus wellicht dat ik deze het beste na de connector kan doorknippen.

Heeft iemand wellicht een schema van de bedrading (met de kleuren en functie)?

CITROЁN C4 I Hatchback 1.6 HDi 2005 | Citroën C4 LPG 2014

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 10 juli 2019 08:29 AM
  [ # 3 ]

Maak die rubber kous tussen klep en carrosserie even los, 90% dat de breuk daar zit, is niet voor niets een terugroepactie op geweest.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Archytas
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 09-07-2019

Gepost: 11 juli 2019 11:49 PM
  [ # 4 ]
FastFred schreef:

Maak die rubber kous tussen klep en carrosserie even los, 90% dat de breuk daar zit, is niet voor niets een terugroepactie op geweest.

Klopt helemaal, met een lasklemmetje weer verbonden en het werkt weer.

CITROЁN C4 I Hatchback 1.6 HDi 2005 | Citroën C4 LPG 2014

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook