1.6 Puretech motor in C5 Aircross
Etienne1964
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 20-07-2019

Gepost: 20 juli 2019 09:04 AM

De nieuwe C5 Aircross is een prachtige auto en een goede kandidaat voor de vervanging van onze Honda Accord Tourer. Het enige wat me er van weerhoud is de 1.6 Puretech motor met 180 pk.
In hoeverre is dit een nieuwe motor?
Ik lees veel horrorverhalen over de 1.6 THP motor. Is de Puretech motor volledig nieuw of een doorontwikkeling van de THP motor?
Als dat zo is wat is er dan aan het Puretech ontwerp aangepast?

Profiel  
 
hansdeconinck51
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 06-04-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-THP 165 EAT6.
- C5 Aircross PT 180 EAT 8 Shine
Gepost: 12 augustus 2019 03:24 PM
  [ # 1 ]

Hallo Etienne,

Ben sinds 31-05 in het bezit van de C5 Aircross 1.6 PT 180, daarvoor de Thp 165 in de C4 Picasso 4.5 jaar gehad zonder Thp problemen. Wel pech gehad door defecte Bosch waterpomp, maar dat staat los van het Thp gebeuren. De 1.6 PT motor is een doorontwikkeling van de Thp 165, ik zou er vanuit gaan, dat dit soort downsized turbo motoren nog steeds gevoelig zijn voor inwendige vervuiling, veroorzaakt door vele korte ritten. Je kan hier wel degelijk zelf iets aan doen, door korte ritten zoveel mogelijk te vermijden en de automaat wat meer op manueel te zetten, waardoor er wat meer toeren kunnen worden gemaakt, teneinde regelmatig een wat hogere bedrijfstemperatuur te creëren.
Overigens, comfort is door de PHC dempers onovertroffen, ruimte aanbod meer dan voldoende en zicht en stilte in ruime mate aanwezig. Verder zou ik aanraden te allen tijde de extra 3 garantiejaren bij te kopen om toch eventuele motorische malheur te laten vergoeden. Volg eveneens de C5 Aircross reviews in Autoweek.nl, daar kan je veel van opsteken !

Met vr. gr.
Hans de Coninck , Citrofiel te Amersfoort

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook