Airconditioning 1.4 2003
wim V8
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1100
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 09 augustus 2019 11:16 AM

De airconditioning van mijn 1.4 uit 2003 slaat sinds het airco onderhoud van 4 weken geleden steeds aan en uit.

Ik heb de airco laten serviceën aan een servicestation, dus leegmaken vacuümtrekken vullen met nieuw gas fluor en olie.
In de installatie zat volgens het apparaat nog iets van 540gr.(bij leeghalen)
De garagist zocht op internet wat er in hoort.
Hij vond twee waarden 600 en 750gr.
Hij vulde 750gr.

Nu slaat de pomp constant aan/uit. Airco wordt wel zeer koud.

Ik denk, beveiliging slaat in door te hoge druk, of de ijs-sensor op de verdamper gaat in werking/beveiliging,
door te veel gas te koud?? Omdat het ding zo erg koud wordt.
Fan buiten draait gewoon bij inschakelen pomp.

Iemand een idee over de hoeveelheid gas, te veel?. Of de ijsbeveiliging?

Gr. Wim.

Profiel  
 
Gepost: 09 augustus 2019 11:28 AM
  [ # 1 ]

Volgens pagina 20 van http://www.hamu-automaterialen.nl/Media/Hamu/Documenten PDF/Airco vulhoeveelheden 2013 2014 Hella.pdf hoort er maar 575 gr R134a in.

De link even kopiëren en plakken in de browserbalk.

Profiel  
 
wim V8
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1100
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 09 augustus 2019 11:43 AM
  [ # 2 ]

Eigenlijk is het stiekem een Peugeot partner 1.4 2003.
De link werkt niet met kopieëren.
Zelf even gezocht,

http://www.hamu-automaterialen.nl/Media/Hamu/Documenten PDF/Airco vulhoeveelheden 2013 2014 Hella.pdf
edit:link gedoe werkt niet.

Ik dacht het zijn exact de zelfde wagens partner en berlingo maar toch verschillen in vulhoeveelheden aircosysteem.
Volgens deze lijst heb ik er genoeg in.

Gr. Wim.

Profiel  
 
Gepost: 09 augustus 2019 11:58 AM
  [ # 3 ]

De huidige verschijnselen had je niet met de vorige vulling van 540 gr.?

In dat geval zit er waarschijnlijk toch teveel in.

Profiel  
 
wim V8
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1100
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 09 augustus 2019 12:52 PM
  [ # 4 ]

Nee, toen niet.
Dus maar even terug naar garage en met minder gas proberen.

Gr. Wim.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9394
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 augustus 2019 08:26 PM
  [ # 5 ]

Heb me laten vertellen dat met teveel gas je pomp eraan gaat.
We hebben hier ook een andere merk wagen waar ik verleden jaar de vulling liet doen door leeghalen vacuüm etc. ook goed koud tot de pomp het na een klein jaar begaf. Achteraf vertelde een kennis me dat de pomp daardoor misschien wel stuk was.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

Profiel  
 
Gepost: 09 augustus 2019 08:36 PM
  [ # 6 ]

In de koudetechniek heet het een compressor en geen pomp.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9394
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 augustus 2019 10:13 PM
  [ # 7 ]

ook waar

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

Profiel  
 
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 537
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 10 augustus 2019 12:36 AM
  [ # 8 ]

Volgens Autodata

Afbeelding Bijlagen
airco2.gif
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook