

























Totaal aantal Berichten: 7710
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Voordat ik zou beginnen met sleutelen, zou ik de auto toch maar even op een dieper niveau (laten) uitlezen.
Lees: aan een Lexia hangen.


Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 04-08-2012
- Saxo 1.1i Basis
- C3 VTR 1.6 16V Exclusive
Toen ik de C3 kocht had ik altijd een verbruik van rond de 1 op 14,5. De afgelopen maanden is het echter steeds lastiger om dat verbruik te realiseren. Tegenwoordig zit die steeds vaker rond de 1 op 13,2. Hoe economisch ik ook rijdt hij zit altijd wel rond dat punt nu.
Tevens weet ik niet of het brandstoffilter al eens vervangen is. Waar zit dit filter overigens?
Ik ga vanavond of morgenavond de MAPsensor effe schoonmaken en kijken of dat het probleem op lost.
Citroën Saxo 1.1i Basis, Bleu Grand Pavois, 2000
Citroën C3 1.6 16V VTR Exclusive, 2006


























Totaal aantal Berichten: 7710
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bij mijn Pluriel zit het filter in de tank en is dus niet te vervangen.
Maar er zijn ook auto’s met een filter in de toevoerleiding, dat is wel te vervangen.
Wat is het VIN van jouw C3, dan zoek ik het even op.
Doe maar even via PM.


























Totaal aantal Berichten: 7710
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik haal overigens zonder daar moeite voor te doen 1 op 16.


Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 04-08-2012
- Saxo 1.1i Basis
- C3 VTR 1.6 16V Exclusive
Ik heb het al effe nagekeken, brandstoffilter is inderdaad niet te vervangen.
En 1 op 16 neem ik aan met de Sensodrive?
Mijne is wel handgeschakeld maar je zou zeggen dat dat normaal gesproken iets zuiniger zou zijn?
Citroën Saxo 1.1i Basis, Bleu Grand Pavois, 2000
Citroën C3 1.6 16V VTR Exclusive, 2006


























Totaal aantal Berichten: 7710
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
kevin95 schreef:En 1 op 16 neem ik aan met de Sensodrive?
Yep.
Volgens de technische informatie van het Sensodrive-systeem zou dat juist iets zuiniger moeten zijn dan een handgeschakelde bak, omdat er op de meest optimale momenten geschakeld wordt.


























Totaal aantal Berichten: 7710
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
RogerM schreef:Je auto zit vol sensoren.
1 ervan is de koelvloeistoftemperatuursensor.
Zo lang de motor nog niet volledig op bedrijfstemperatuur is zal het mengsel enigszins verrijkt worden.
Welke motortemperatuur lees je uit met de OBDII-scanner?
Als je nog het eerste model tellerpartij hebt, hoor je links 3 blokjes te zien.


Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 04-08-2012
- Saxo 1.1i Basis
- C3 VTR 1.6 16V Exclusive
Mijn C3 is van 2006, facelift model dus met het brede display achter het stuur.
Na 10 minuten rijden en daarna uitlezen met de OBD-2 scanner stond die op 84 graden
Citroën Saxo 1.1i Basis, Bleu Grand Pavois, 2000
Citroën C3 1.6 16V VTR Exclusive, 2006


























Totaal aantal Berichten: 7710
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dan werkt dat dus goed.


Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 04-08-2012
- Saxo 1.1i Basis
- C3 VTR 1.6 16V Exclusive
Heb de MAPsensor zojuist gereinigd en effe gereden.
De sensor zag er naar mijn mening nogal vies uit ( zie bijlage ).
Tijdens het rijden viel meteen op dat het stotteren aanzienlijk minder is, maar nog niet geheel weg. Erg opvallend is het daarentegen gelukkig niet meer tot nu toe.
Citroën Saxo 1.1i Basis, Bleu Grand Pavois, 2000
Citroën C3 1.6 16V VTR Exclusive, 2006
Gasklephuis nog ff nakijken.
Dit was bij mijn c3 ook het probleem.
Hoewel ik het gasklephuis niet heel erg vervuild vond was het probleem na veel zoeken opgelost.
Geen gestotter meer en reageerde beter op het gaspedaal
Citroën c1 type1
Auto van de vrouw:.
Citroën c3 1.4 exclusief type1.
Mijn hobby/droom auto
Citroën xantia 1.8 16v(zwevend slagschip)