2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Citroën C3 1.6 16V stottert
Gepost: 14 augustus 2019 11:30 AM
  [ # 16 ]

Voordat ik zou beginnen met sleutelen, zou ik de auto toch maar even op een dieper niveau (laten) uitlezen.
Lees: aan een Lexia hangen.

Profiel  
 
kevin95
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-08-2012

- Saxo 1.1i Basis
- C3 VTR 1.6 16V Exclusive
Gepost: 14 augustus 2019 11:46 AM
  [ # 17 ]

Toen ik de C3 kocht had ik altijd een verbruik van rond de 1 op 14,5. De afgelopen maanden is het echter steeds lastiger om dat verbruik te realiseren. Tegenwoordig zit die steeds vaker rond de 1 op 13,2. Hoe economisch ik ook rijdt hij zit altijd wel rond dat punt nu.

Tevens weet ik niet of het brandstoffilter al eens vervangen is. Waar zit dit filter overigens?

Ik ga vanavond of morgenavond de MAPsensor effe schoonmaken en kijken of dat het probleem op lost.

Citroën Saxo 1.1i Basis, Bleu Grand Pavois, 2000
Citroën C3 1.6 16V VTR Exclusive, 2006

Profiel  
 
Gepost: 14 augustus 2019 11:52 AM
  [ # 18 ]

Bij mijn Pluriel zit het filter in de tank en is dus niet te vervangen.

Maar er zijn ook auto’s met een filter in de toevoerleiding, dat is wel te vervangen.

Wat is het VIN van jouw C3, dan zoek ik het even op.
Doe maar even via PM.

Profiel  
 
Gepost: 14 augustus 2019 11:53 AM
  [ # 19 ]

Ik haal overigens zonder daar moeite voor te doen 1 op 16.

Profiel  
 
kevin95
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-08-2012

- Saxo 1.1i Basis
- C3 VTR 1.6 16V Exclusive
Gepost: 14 augustus 2019 02:09 PM
  [ # 20 ]

Ik heb het al effe nagekeken,  brandstoffilter is inderdaad niet te vervangen.

En 1 op 16 neem ik aan met de Sensodrive?
Mijne is wel handgeschakeld maar je zou zeggen dat dat normaal gesproken iets zuiniger zou zijn?

Citroën Saxo 1.1i Basis, Bleu Grand Pavois, 2000
Citroën C3 1.6 16V VTR Exclusive, 2006

Profiel  
 
Gepost: 14 augustus 2019 02:12 PM
  [ # 21 ]
kevin95 schreef:

En 1 op 16 neem ik aan met de Sensodrive?

Yep.

Volgens de technische informatie van het Sensodrive-systeem zou dat juist iets zuiniger moeten zijn dan een handgeschakelde bak, omdat er op de meest optimale momenten geschakeld wordt.

Profiel  
 
Gepost: 15 augustus 2019 12:22 PM
  [ # 22 ]
RogerM schreef:

Je auto zit vol sensoren.

1 ervan is de koelvloeistoftemperatuursensor.
Zo lang de motor nog niet volledig op bedrijfstemperatuur is zal het mengsel enigszins verrijkt worden.

Welke motortemperatuur lees je uit met de OBDII-scanner?

Als je nog het eerste model tellerpartij hebt, hoor je links 3 blokjes te zien.

Profiel  
 
kevin95
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-08-2012

- Saxo 1.1i Basis
- C3 VTR 1.6 16V Exclusive
Gepost: 15 augustus 2019 03:51 PM
  [ # 23 ]

Mijn C3 is van 2006, facelift model dus met het brede display achter het stuur.

Na 10 minuten rijden en daarna uitlezen met de OBD-2 scanner stond die op 84 graden

Citroën Saxo 1.1i Basis, Bleu Grand Pavois, 2000
Citroën C3 1.6 16V VTR Exclusive, 2006

Profiel  
 
Gepost: 15 augustus 2019 03:59 PM
  [ # 24 ]

Dan werkt dat dus goed.

Profiel  
 
kevin95
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-08-2012

- Saxo 1.1i Basis
- C3 VTR 1.6 16V Exclusive
Gepost: 15 augustus 2019 06:57 PM
  [ # 25 ]

Heb de MAPsensor zojuist gereinigd en effe gereden.

De sensor zag er naar mijn mening nogal vies uit ( zie bijlage ).

Tijdens het rijden viel meteen op dat het stotteren aanzienlijk minder is, maar nog niet geheel weg. Erg opvallend is het daarentegen gelukkig niet meer tot nu toe.

Afbeelding Bijlagen
Schermafbeelding_2019-08-15_om_18.56_.44_.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën Saxo 1.1i Basis, Bleu Grand Pavois, 2000
Citroën C3 1.6 16V VTR Exclusive, 2006

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook