Project Zuid-Afrikaanse Pallas
Stef Sep
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 961

- ID/DS 20/5 zelfbouw 4 deurs cabrio
Gepost: 13 augustus 2019 08:12 PM

Toevallig struikelde ik 2 weken geleden over een 2,3 liter carb Pallas uit 1973, gebouwd in Zuid-Afrika. De vorige eigenaar was erg schappelijk met een prijs van 2700 euro. Ik kon hem niet laten staan. Het is inmiddels mijn 4e DS. Ik heb net mijn engelse traction avant project afgerond, dus een nieuw project is van harte welkom.

Na een wasbeurt

Achter haar moeder;

Er moet nog wel veel aan gebeuren; Roest op alle deuren en spatborden, motor vol sludge, hydraulische interval 8 seconden, bedrading een warboel, vloerbedekking versleten. loopt niet stationair, slangetje in benzinetank komt niet diep genoeg, etc. etc. etc.
Bij de koop zitten ook alle onderdelen die ik nodig heb voor deze auto die nog op 2 sloop autos zitten. Deze zijn absoluut kas en kasverrot, maar er zijn wel wat details die ik er dit weekend af kan schroeven.

Zin in!

Ps; de gele plastic folie heb ik inmiddels van de koplampglazen gehaald.

Profiel  

Stef Sep
> 900 berichten

Gepost: 13 augustus 2019 08:40 PM
  [ # 1 ]

Fotos van de donor DSsen waarvan de bruikbare onderdelen bij de deal zaten;

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2618

Gepost: 14 augustus 2019 06:51 PM
  [ # 2 ]

Mooi dat je weer aan de DS gaat!!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

Stef Sep
> 900 berichten

Gepost: 15 augustus 2019 10:49 AM
  [ # 3 ]
Egbert schreef:

Mooi dat je weer aan de DS gaat!!

De vorige eigenaar is drastisch toe aan het bekijken van een flink aantal DS-TT films en een werkplaatshanboek.
Kleppen totaal verkeerde speling
Lekkage door bougieschacht rubbers kleppendeksel.
kleppendeksel rubber helemaal verhard.
Carburateur totaal verkeerd afgesteld (zien we vaak hier in ZA; stationar van de weber stellen ze af op primaire gasklep) Vlotterniveau helemaal mis, Choke stangetje helemaal verkeerd gebogen, kromme carb voet met 2 boutjes vast; geen wonder dat hij niet stationair wilde lopen! (idee voor volgend DS-TT filmpje?)
En dan moet ik nog naar de ontsteking kijken.
Voorruit verkeerd gemonteerd, deursloten verkeerd afgesteld, totaal vergane lekszakken voor.

Kortom; allemaal dankbare klusjes om te doen!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook