11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
   
Project Zuid-Afrikaanse Pallas; Andere kop
Stef Sep
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1088
Geregistreerd: 03-02-2011

- Traction Avant Slough Light 15
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 juli 2020 03:40 PM
  [ # 151 ]

Dankje, heb ik gedaan. Ze loopt weer! Uitlaat lekt nog wel tussen spruitstuk en vlampijp, en dat is altijd extra lastig met een rechtsgestuurde DS; Daar kun je niet zomaar bij. Maar goed; stuur weer even los, spruitstuk weer los en de oppervlakken van de vlambijp even mooi schoonmaken, want daar zit het probleem.
Carburateur moet ik ook nog even afstellen. Al wel LHM vervangen,

Komend weekend moet hij het toch echt wel doen.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8179
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 21 juli 2020 04:19 PM
  [ # 152 ]

Komt vast wel goed!
Bij de eerste foto dacht ik even dat je het hele aandrijfblok achterstevoren gezet had!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1088
Geregistreerd: 03-02-2011

- Traction Avant Slough Light 15
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 juli 2020 04:31 PM
  [ # 153 ]

Hahaha! Ik zie het nu ook ja. Zoveel mogelijjk op de werkbank gemonteerd en daarna het lompe zware ding eerst op een karton, op een blok hout op de versnellingsbak gelegd. Daarna in de auto gaan staan en de kop op zn plek getild

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8179
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 21 juli 2020 04:38 PM
  [ # 154 ]

Ik deed dat gewoon vanaf de rechter zijkant. Maar daar zit bij jou natuurlijk de stuurstang.
En nog een extra kachel ook?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40456
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 21 juli 2020 05:45 PM
  [ # 155 ]

Waarom staat jouw verdeelkap zo vreemd? De vingers wijzen richting de veerbol terwijl ze naar de carbu moeten wijzen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1088
Geregistreerd: 03-02-2011

- Traction Avant Slough Light 15
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 juli 2020 05:52 PM
  [ # 156 ]

Geen extra kachel, Dat uitlaatspruitstuk maakt het warm genoeg bij je voeten,

Bij mij inderdaad stuurstang, versnellingsbak kabel en stang en handremkabel wat daar allemaal langsgefranst is

Profiel  
 
Stef Sep
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1088
Geregistreerd: 03-02-2011

- Traction Avant Slough Light 15
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 juli 2020 05:53 PM
  [ # 157 ]
waterman schreef:

Waarom staat jouw verdeelkap zo vreemd? De vingers wijzen richting de veerbol terwijl ze naar de carbu moeten wijzen.

123-ignition; ja zou mooier zijn als die 45 graden gedraaid kan worden.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40456
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 21 juli 2020 05:53 PM
  [ # 158 ]

Dat kan, maar dan moet je even wat goochelen met de positie van de bougiekabels op de verdeelkap.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1088
Geregistreerd: 03-02-2011

- Traction Avant Slough Light 15
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 juli 2020 06:25 PM
  [ # 159 ]

Ik kan hem wel 90 graden draaien, maar dan wijst hij naar de olievuldop. 45 graden draaien lukt volgens mij niet

Profiel  
 
Stef Sep
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1088
Geregistreerd: 03-02-2011

- Traction Avant Slough Light 15
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 22 juli 2020 08:12 AM
  [ # 160 ]

Ik neem aan dat de ontsteking aandrijving ooit is losgeweest en dat deze 1/8 verkeerd is teruggezet. Ik zal voor de mooi toch eens kijken of ik dat weer terug kan zetten; Voorste nokkenaslager. Dat is even graven voordat je plek hebt, maar dan schroef je hem er zo af.

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24146
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 juli 2020 10:29 AM
  [ # 161 ]

ja. dan moet je bak eraf!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Stef Sep
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1088
Geregistreerd: 03-02-2011

- Traction Avant Slough Light 15
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 23 juli 2020 05:39 PM
  [ # 162 ]

Ja! Dat zag ik net ook. Had ik al eens gedaan 3 dssen geleden (de Safari) maar dat was ik dus al weer vergeten…

Ik kreeg contactvlak spruuitstuk/vlampijp maar niet dicht, dus heb de hele uitlaat + vlampijp er maar uit gehaald. Daar was behoorlijk aan gebakken; Nog slechter gelast dan ik normaal doe! Er zit ook een gat in de RVS demper, de aansluiting van de dubbele rvs pijp op de demper is gelast ipv geklemd en gescheurd op de demper. Plus waar vlampijp de demper in schuift was papierdun weggerot.
Toevallig eerder deze week de auto van mijn vrouw naar een uitlaatboer gebracht om een uitlaatschade als gevolg van een hele diepe put in de weg te repareren. Dat deden ze zo mooi en netjes (gewoon een hele nieuwe uitlaat gebogen en gelast voor een Honda Jazz voor 50 euro, inclusief nieuwe demper) dat ik de hele uitlaat van de DS naar hetzelfde bedrijf heb gebracht en speciefiek om dezelfde jonge buig-en-las kunstenaar gevraagd. Voor 25 euro last hij een nieuw stuk aan de flexibele pijp vd vlampijp, repareert hij de gaten in de demper, en last hij opnieuw maar nu netjes, de lange pijpen aan de demper. Hij blij en ik blij! Morgen is het klaar

Profiel  
 
Stef Sep
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1088
Geregistreerd: 03-02-2011

- Traction Avant Slough Light 15
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 27 juli 2020 11:44 AM
  [ # 163 ]

Soooooooo, dat was een geklooi om die vlampijp terug te zetten! Vlampijp en flexibel stuk waren al aan elkaar gelast en het eruithalen moest al met wat kracht gebeuren, maar terug ging echt niet. Hij bleef achter de startmotor hangen. Dus (na uur klooien); Spruitstuk er weer af, startmotor eruit en dan maar via de bovenkant de vlampijp erin laten glijden. Toen startmotor terug, spruitstuk terug, stuuras terug, bol er terug op, schakelstang terug. Nu wel alles mooi dicht. Het grote probleem zat bij het bovenste pasvlak van de vlampijp die was krom en heeft waarschijnlijk heeeeel lang gelekt, want er was flink wat erosie tussen de 2 pijpen op het pasvlak. Uurtje vijlen en flapperdisc op de haakse slijper en het was weer afdichtbaar vlak. 20 minuten laten lopen, ondertussen even de assteunen eronder vandaan gehaald; Daar was nu de krik voor nodig want er zitten nieuwe rubbers in de stootvlakken dus komt hij iets minder hoog. Eerst achter opgekrikt met plankje onder chassis, achterste assteunen eronder uit, krik zachtjes een stukje laten zakken zodat ds zelf weer omhoog komt; Was hij inmiddels toch losgekomen van de voorste steunen en had ik de handrem er nog niet opgezet! Begint hij te rollen…. Gelukkig kon ik heel snel bij de handrem.
Vanmiddag kopbouten natrekken (ik weet het; eerst slagje los, dan weer 60Nm vast.) en weer kleppen stellen. Dan stukje rijden en warm pleppen stellen. Ik verwacht in het begin dat ik vaak moet nastellen, want kleppen, tuimelaars stoterstangen en stoterbussen zijn bijelkaargeraapt van 2 blokken en moeten dus nog op elkaar inslijten.

De eerste minuten rookte de DS nog wel, maar de uitlaat is van binnen ook nog erg vet, en er is voor montage ook ruim olie gebruikt en ik heb de 4 maanden dat de kop eraf lag regelmatig met de oliespuit de cylinderwanden nat gehouden (2 km van de zee; alles roest hier) Na een paar minuten verdween de rook. Ik verwacht dat met het rijden er nog wel wat rook uit zal komen wanneer de uitlaat nog wat heter wordt. Als hij bij het uiteinde van binnen rondom vol zit met zwarte pindakaas (olie en kool) zal dat dieper in de uitlaat nog wel erger zijn denk ik.

Voordeel; Door al het gesleutel kwam ik in de diepte nog wel de missende stationairsproeier tegen! Die lag al jaren in een bed van drab in een hoekje onderin. Het erg slecht lopen was voor de vorige eigenaar de reden om hem toch maar te verkopen..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40456
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 27 juli 2020 01:14 PM
  [ # 164 ]

Waarom niet gewoon koud kleppen stellen? Ik stel nooit warm, gewoon koud inlaat 0,15 en uitlaat 0,20

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1088
Geregistreerd: 03-02-2011

- Traction Avant Slough Light 15
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 27 juli 2020 01:28 PM
  [ # 165 ]

Ik ben een groot voorstander van RTFM; In het werkplaatshandboek staat warm stellen. Als dat niet kan; koud stellen. Ik moet het sowieso nastellen, dus kan dat net zo goed warm doen.
Ik wil ook goed checken of alle tuimelaarsassen wel olie krijgen en of ze allemaal wel een mooi oliespoor naar de kleppen brengen, dus dan is de deksel eraf en de motor warm

Profiel  
 
 
11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook