14 van de 25
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Project Zuid-Afrikaanse Pallas; Verkocht
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 15 maart 2021 09:49 AM
  [ # 196 ]

Balen van de motorkap

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 16 maart 2021 11:35 AM
  [ # 197 ]

Inmiddels even langs de sloop geweest en de volgende buit meegenomen; Startmotor (Die ga ik zo proberen; de spoel werkt in ieder geval wel; Bendix komt uit!)
Dashboardkastlichtje
die 2 groene lichtjes achter ventillatie bedieningspaneel en asbak (onbeschadigd)
Klokkenspel met temperatuurmeter waarvan alle hoekjes nog heel zijn (!)
Schakelstang met goede busjes (ik bij die van mij voor nood een stukje tuinslang als bus gebruikt)
Zekeringhouder koplamp (in line zekering) Die heb ik nog nooit in het echt gezien; zijn er allemaal tussenuit gehaald hier.
Onbeschadigde asbak
werkende dashboarddimmer
Koppelings afstellingbout op de koppelingshevel, + dat stangetje.

Ik zag ook nog twee schitterende Zuid-Afrikaanse gordelsloten (chrome met Afrikaanse tekst), maar kreeg de bout daarvan in de vloer niet los; heb er flink kruipolie op gespoten; volgende keer haal ik die los.

Lekker boodschappen doen zo!

De buts heb ik uit de motorkap weten te kloppen, maar lak is wel beschadigd

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 17 maart 2021 04:51 AM
  [ # 198 ]

Gisteravond de sloop starter erin geknutseld. Hij stond al een jaar of 20 stil en buiten, dus ik heb hem eerst maar eens een minuutje rondgedraaid met de boormachine om borstels en anker een beetje op elkaar te laten inslijten en stof en aanslag te verwijderen. Eerst getest met startkabels, maar dat werkte niet, toen toch maar even op de DS geschroefd om te testen; Wat een verschil! Hij jast hem echt hard rond! Veel beter. Dezelfde avond dochter van wiskunde bijles opgehaald met de DS, op de terugweg begon ze op 3 poten te lopen… Je verveelt je geen moment met een DS. Vanmiddag tijdens de lunch even bougiekabels checken, dan bougieschachten inspecteren op olie, als dat geen uitsluitsel biedt bougies eruit halen. Ik heb eindeljk mijn ali-express remluchtsproeiers gekregen en die erin gedraaid; sproeier is kleiner dus hij zal rijker staan nu (In ZA kregen DSsen voor Johannesburg/pretoria grotere remluchtsproeiers, want die steden liggen opo anderhalve kilometer hoogte; Ijlere lucht. Ik woon aan de kust, dus zeeniveau, dus terug naar originele 120 en 140 remluchtsproeiers) Zal dus ook stationair opnieuw moeten afstellen.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 16 april 2021 08:27 AM
  [ # 199 ]

Eerder deze week is de Traction opgehaald door de nieuwe eigenaar. De dappere man is er zo mee naar huis gereden; 150 km, zonder ooit zelf in een traction te hebben gereden. Hij kocht hem na een proefrit van 1 kilometer waar ik de bestuurder was.
Maar nu dus eindelijk plek in de garage voor de Pallas! Gisteren de pallas weer even naar buiten gereden voor een goede wasbeurt en ze had een plasje achtergelaten in de garage bij haar linkerachterwiel. Gelukkig heb ik de Kurt-de-ds-god-superlekzakken op voorraad dus die ga ik vanmiddag meteen vervangen. Linksachter was de enige lekzak die ik nog niet had vervangen.

Gisteravond nog even heerlijk gezeten en gestaard naar het nieuwe uitzicht in de garage.

Het uitzicht tot afgelopen woensdag;

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 april 2021 09:47 AM
  [ # 200 ]

Ik kan je foto’s niet zien.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 16 april 2021 11:23 AM
  [ # 201 ]

Op deze manier wel?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 april 2021 12:12 PM
  [ # 202 ]

very good

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 april 2021 06:39 PM
  [ # 203 ]

Wat een mooie heldere binnenverlichting!
En mooie foto natuurlijk
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 20 april 2021 03:35 PM
  [ # 204 ]

Dankje! Ja, mooie bolle pallas lampen binnenin met echt glas eromheen; dat geeft wat mooier licht dan de normale rechthoekige plastic kapjes. Ik had voor de 2 lampjes (luxe!!!) in de kofferbak ledlampjes erin gezet, maar dat is erg lelijk bleek licht. Net al eentje vervangen door een warme gele lamp, morgen ook even eentje kopen voor de andere kant. 2 e lekkage aan de nu nieuwe lekzak ook verholpen; Hij klemde gewoon niet hard genoeg om de veercylinder. Getest door te gymmen; nu kurkdroog. Vanmiddag tuidens de lunch slangetje gemaakt aan slot achterklep, zodat die nu naar buiten afwatert. Helaas wel te laat want achterrand van de achterklep is inmiddels flink verroest (heeft door trage verkoop traction bijna 2 jaar buiten moeten staan 2 km van zee in een stad met veel zware industrie; Alles roest hier) Ook nog even de achterklepveren vervangen door 2 stevigere exemplaren. Morgen weer een stukje rijden. De motor blijft wel gevoelig voor roet op de bougies bij regelmatig starten maar niet rijden (motor blijft koud) Roet uit de uitlaat en lopen op 2-3 pitten. 2 kilometer rijden en alle 4 doen weer mee.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 20 april 2021 04:09 PM
  [ # 205 ]

Je zegt dat de motor last heeft van de bougies na veel starten maar niet warm laten lopen.
Ik denk dat je best een graad hetere bougies monteert. Die branden sneller schoon.
In de tijd dat de oude specs voor de bougies werden vastgesteld hadden we nog loodhoudende benzine,  die verbrand “heter” en dus branden de bougies gemakkelijker schoon. Tegenwoordige benzine verbrand “koeler”: Met hetere bougies compenseer je dat.
Elke bougie is een compromis: Maar ik denk niet dat je de andere kant van het bereik van de bougie kunt opzoeken, d.w.z. minstens 30 minuten op volgas rijden.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 20 april 2021 05:23 PM
  [ # 206 ]

Das een goeie: er zat een ngk 6 in, maar volgens het boekje moet in een ds 23 een ngk7 in (=kouder) dus die heb ik er in gezet. Toch maar weer zesjes in dus (ngk bougies kosten hier anderhalve euro, dus das geen probleem)

Bedankt voor de tip!

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 20 april 2021 11:05 PM
  [ # 207 ]

In de Franse RTA’s wordt voor de DS23 carb. een wat warmere bougie genoemd dan voor de DS23 Inj.
In die laatste gebruikte ik de Champion L87Y, die ook in RTA genoemd wordt.

Voor beiden wordt een elektrodenafstand van maar 0,6 mm genoemd.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 23 april 2021 08:04 AM
  [ # 208 ]

Ik heb gisterenavond de Eyquem C42S erin gezet die ik nog in mijn archief had; die zijn equivalent aan NGK B6HS. Zometeen een stukje rijden

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 23 april 2021 11:57 AM
  [ # 209 ]

Daarvan staat de elektrodenafstand standaard op 0,75 mm.
Heb je die verlaagd naar 0,6 mm zoals in de RTA staat?
Maar ook in dit overzicht https://www.eyquem.com/en/product/eyquem-spark-plug-c-42-s/

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 23 april 2021 12:24 PM
  [ # 210 ]

Ja! Ik heb ze op 0,6 gezet, dankjewel. Hier nu takkeweer, dus de proefrit stel ik nog even uit

Profiel  
 
 
14 van de 25
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook