18 van de 20
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende > 
   
Project Zuid-Afrikaanse Pallas; Rotte deuren restaureren
rvdb20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 400
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 04 oktober 2021 09:12 AM
  [ # 256 ]

Die pulsen zijn natuurlijk toerenafhankelijk. En toeren zijn weer gekoppeld aan een snelheid. Afhankelijk van de geselecteerde versnelling uiteraard. En in neutraal of bij koppeling ingetrapt is dat inderdaad niet te vertalen naar een snelheid. Maar dan werkt je cruise control niet dus dat is geen probleem.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
JW
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 720
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 oktober 2021 10:52 AM
  [ # 257 ]

Als je dat op die manier wilt gebruiken, moet er ook een sensor komen op de bak, om vast te stellen in welke versnelling hij staat. En daarbij moet dan ook een stukje logica, om die info te vertalen.
Bestaat dit soort spul echt, wie levert dat?

Destijds werden er sensoren geleverd die je in de snelheidsmeterkabel kon plaatsen, die werkten goed.
Wellicht zijn die nog verkrijgbaar.

Groet,
JW

Profiel  
 
rvdb20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 400
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 04 oktober 2021 11:08 AM
  [ # 258 ]

Nee dat hoeft niet. Je denkt iets te complex vermoed ik.

Een cruise control wil een snelheid vasthouden. Dus die wil het aantal pulsen per minuut gelijk houden.
Of dat in de 4e versnelling 80km/h en in de 5e versnelling 100km/h is maakt niet uit verder.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8938
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 04 oktober 2021 11:21 AM
  [ # 259 ]

Dan moet die CC wel op een of andere manier een snelheidsafhankelijk signaal krijgen. Waarvandaan?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
JW
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 720
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 oktober 2021 11:29 AM
  [ # 260 ]

Dat hoeft inderdaad niet, als de CC maar helemaal uitgeschakeld wordt bij het overschakelen naar een andere versnelling.
Dán kan het zó werken, hij wordt immers weer helemaal opnieuw ingeschakeld, niet op “resume” zoals dat gebruikelijk is.

Bij de VDO die ik destijds gebruikte in m’n TCT Xantia, had ik geen koppelingsschakelaar.
Als ik dan snel terugschakelde, van 5 naar 4, kon ik de CC gewoon aan laten staan.
Maar zoiets kan hierbij uiteraard niet.

Groet,
JW

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41389
Geregistreerd: 26-02-2005

Gepost: 04 oktober 2021 11:31 AM
  [ # 261 ]

Nee, een toerentalsignaal kan echt voldoende zijn. Het draait immers om de pulsen, en die kun je genereren met de ontsteking (toerental), een snelheidssignaal (uit de bak, ban de wielen, aandrijfas, ect) of zelfs middels de W-aansluiting die veel bosch dynamo’s nog hebben.

Het apparaat wil, zoals gezegd, het aantal pulsen gelijk houden. En waar die vandaan komen maakt niet zo heel veel uit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24773
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 oktober 2021 11:54 AM
  [ # 262 ]

De aandrijfas sensor is dan het mooist. Rechtstreeks afhankelijk van de snelheid.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41389
Geregistreerd: 26-02-2005

Gepost: 04 oktober 2021 12:09 PM
  [ # 263 ]

Of een sensor in de snelheidsmeterkabel. Voor een paar tientjes te koop.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JW
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 720
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 oktober 2021 01:07 PM
  [ # 264 ]

Als die er nog zijn, zou ik daar zeker de voorkeur aan geven.
Het enige lastige kan zijn dat er wel plaats voor nodig is achter de dash. Ik herinner me uit m’n Navi-tijd dat dit nog wel eens problemen opleverde.

Er waren toen ook sensoren die je op de bak plaatste, op de uitgang voor de snelheidsmeterkabel.
Zijn die er ook nog?

Groet,
JW

Profiel  
 
rvdb20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 400
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 04 oktober 2021 01:11 PM
  [ # 265 ]

Ik heb een sensor gekocht voor in de kabel. Die komt bij het deelbare deel van de km kabel onder de motorkap. Zo’n DS ‘feature’ moet je in je voordeel gebruiken. Moet de sensor alleen nog wel aansluiten en testen.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
JW
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 720
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 oktober 2021 01:18 PM
  [ # 266 ]

Mooie oplossing, beter kun je niet hebben bravo

Groet,
JW

Profiel  
 
JW
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 720
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 oktober 2021 04:51 PM
  [ # 267 ]

De herinnering komt weer naar boven.

Destijds (begin jaren ‘70) had ik in m’n tweede DS een HALDA Tripmaster, die had ik ook op die manier aangesloten Wink

Groet,
JW

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41389
Geregistreerd: 26-02-2005

Gepost: 04 oktober 2021 05:11 PM
  [ # 268 ]

Ja, die werkt ook zo. Middels een t-stuk in de kabel. Geweldig ding, helemaal mechanisch. En dan kalibreren met tandwielsetjes. Man wat een werk, ik ben wel eens een dag bezig geweest om zo’n ding soort van perfect af te regelen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 07 oktober 2021 09:23 AM
  [ # 269 ]

Ik ben heerlijk in de weer geweest met beugeltjes, kabeldoorvoer, componenten positionering. Alles op t gemak. Nu alleen nog de magneetjes op de tripoide en de opnemer plaatsen. Ik zal er een filmpje van maken en hier plaatsen als t klaar is.

Profiel  
 
rvdb20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 400
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 07 oktober 2021 11:57 AM
  [ # 270 ]

Ah leuk! Ik kijk ernaar uit Stef Smile

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
 
18 van de 20
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook