2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Chassisnummer 2CV, kenmerken…
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 12 september 2019 11:32 AM
  [ # 16 ]

beginjaren 70 chassis zijn van goede kwaliteit ijzer, problemen begonnen in 75/76. daarom heb ik het liefts eenden uit de periode 70-74. Gooi er eens een antiroest behandeling tegenaan en je kan weer 10 jaar verder.

nieuwe(re) chassis halen nooit die kwaliteit, of je moet voor gegalvaniseerd gaan. Voor originaliteit is echter veel te zeggen.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 687
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 17 september 2019 08:59 AM
  [ # 17 ]

Enkel keuren en geen slapende honden wakker maken Smile
Uiteraard wel keurstation kiezen waar je al jaren komt anders afkeur op onleesbaar chassisnummer. Destijds opgelost door herinslag bij rdw.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
IDealist
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 september 2019 10:39 PM
  [ # 18 ]

Vandaag naar de RDW geweest voor identificatie en herinslag. Was een fluitje van een cent. Het is een origineel Nederlandse eend met nog de oorspronkelijke kentekenplaten en er is nooit een gerestaureerd. Het chassis is vliegroestig maar hard, ook de eerste duidelijk nog. Kortom: binnen 5 minuten werd overgegaan tot herinslag. We hebben geprobeerd dit op de dwarsbalk rechts achter/ naast de versnellingsbak te doen. Leek me een mooie plek. Helaas was het inslagapparaat net te breed waardoor de eerste letter net naast een rand kwam en daardoor niet doorkwam. Dus met een paar kruizen weer ongeldig gemaakt (mag ik wegwerken als ik wil) en daarna op rechter achterpoot, zoals vaker.

Maandag kan hij terecht voor afmelden APK bij mijn garage om de hoek.Is verder al goedgekeurd. Remcilinders voor en schoenen (waren vet) heb ik vernieuwd. Instapdorpeltje links was wat poreus, heb ik eruit geslepen en nieuwe onderzijde in gemaakt. Ziet er weer perfect uit. Omdat ik toch moest slijpen meteen de tank en leiding vernieuwd. zit nu een schone en grotere kunststof tank onder.

Het was lekker om na een jaar schorsing weer lakker met de eend onder weg te zijn (naar en van RDW). Het was er ook weer voor! En ze rijdt gewoon echt fijn. De 625 in de Mehari sleurt er gewoon lekker aan, de 435 klinkt net wat gecilviliseerder en loopt ook gewoon erg mooi.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xantia 18i 16v Exclusief
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 21 september 2019 10:55 AM
  [ # 19 ]

Heb je nu ook een bewijs gekregen van de RDW dat het chassisnummer opnieuw door hun is ingeslagen?

Ik kan me nog herinneren dat toen de APK werd ingevoerd er ook verschillende chassisnummers van de oudere Eendjes slecht/onleesbaar waren.
Wij moesten toen naar Meppel naar de douane om het te laten zien en mochten dan zelf een nieuw nummer inslaan. Daarna moesten we het weer laten zien, maar er werd geen aantekening van gemaakt en je kreeg er ook geen bewijs van.

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 687
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 21 september 2019 11:11 AM
  [ # 20 ]

Kijk aan toch een ritje rdw gedaan. Wel zo fijn en als alles klopt de komende jaren geen gedoe bij de apk Smile
Apk zal vast geen probleem zijn.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
IDealist
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 september 2019 10:08 PM
  [ # 21 ]

De eend hoeft voor de apk alleen nog afgemeld te worden, want was verder al helemaal gekeurd. Gen bijzonderheden vastgesteld, op het moeilijk leesbare chassisnummer na dan dus.

Ja, de RDW voorziet het nieuw ingeslagen nummer aan de voorzijde en achterzijde van een RDW inslag en kegt de plaats van het nieuw ingeslagen chassisnummer vadt in het kentekenregister. Je kunt dat op RDW-OVI zien, op de kentekencard staat het niet meer omdat dat niet past.

Ik raad dus iedereen met een vergelijkbaar probleem aan om gewoon naar de RDW te gaan, als je een originele onverklooide auto hebt is dat geen enkel probleem.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 687
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 22 september 2019 10:22 PM
  [ # 22 ]

Je was wat te vroeg met deze passage…maar nu geldt hij wel. Afmelden en genieten. Veel fijne kilometers gewenst.

Ik ga dus voorlopig helemaal nergens heen, behalve naar de gewone keuring (morgen).

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
IDealist
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 september 2019 10:25 PM
  [ # 23 ]

Ja, ik ben dus eerst naar de APK gegaan (de gewone keuring). Daar constatering dat hij onvoldoende leesbaar was (dacht men bij de vorige garage klaarblijkelijk anders over) en toen dus voor herinslag naar de RDW.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 687
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 22 september 2019 10:31 PM
  [ # 24 ]

Hangt inderdaad af van de keurmeester. Kan je maar beter voor zijn en via rdw regelen. Nu gebeurt. Nooit meer met geknepen billen naar de keuring Wink

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
IDealist
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 23 september 2019 10:33 PM
  [ # 25 ]

En sinds vandaag weer met 2 jaar APK, schorsing opgeheven, karren maar!!!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook