Teveel problemen C4 grand picasso
Ramdijk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 19-08-2019

Gepost: 01 september 2019 10:23 PM

Beste forumleden, ik wil de ervaringen die wij met onze C4 grand picasso 1.6 thp hebben opgedaan afgelopen jaren met jullie delen.
September 2016 kochten wij onze auto 2e hands. De auto is van maart 2012 en had 86.000 km gereden. Onze vorige auto was een Renault grand scenic 2.0l met 130 pk. Tijdens de proefrit werden we al snel enthousiast, de auto rijdt prettig, is ruim en bied veel comfort.
Het 1e jaar ( auto is dan 5 jaar) vrij probleemloos gereden, het viel wel op dat ik voor vakantie en tijdens vakantie zuid Frankrijk totaal een liter olie moest bijvullen. Had dit bij alle eerdere auto’s niet hoeven doen. Bij navraag officiele dealer gaven ze aan dat dit een normale hoeveelheid is op zo’n reis.2018 na vakantie liep de motor niet goed meer, al gauw bleek distributieketting de oorzaak te zijn. Gelukkig onder garantie vervangen. December 2018 weer slecht lopende motor. Durfde er niet mee naar garage en door ANWB gebracht, bleek hoge druk brandstofpomp te zijn. 2019 1e half jaar probleemloos gereden.Tijdens de terugreis uit Frankrijk dit jaar motorstoring waarschuwing en oranje service lamp. Ik hoorde niets vreemds, rook niets en de motor werd niet te heet. Toch maar door gereden. Onderweg duidelijk gemerkt dat ik minder vermogen had en dacht dat de motor in een soort veilige modus stond. Dealer geeft aan dat de turbo defect is. We laten de turbo maar vervangen, dealer gaf 2 opties. De originele Citroën turbo a 2400 euro of een andere a 1500 euro. We kiezen voor de goedkope optie en gaan de auto later dit jaar inruilen. Dit jaar 2 reparaties voor totaal 3000 euro en eventueel nog te volgen problemen in het verschiet is teveel van het goede. Erg jammer dat zo’n mooie en fijne wagen onbetrouwbaar blijkt te zijn.
Ramon

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 02 september 2019 11:30 AM
  [ # 1 ]

Hier vind je veel info over de thp motoren   https://sites.google.com/view/bjgdiagnostics/startpagina

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Ramdijk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 19-08-2019

Gepost: 02 september 2019 07:16 PM
  [ # 2 ]

Bedankt René, ik heb me afgelopen jaar goed in de Grand Picasso en de thp motor verdiept. Ik dacht dat motorisch gezien ik na vervangen van de ketting voorlopig van de reparaties af was. Dan is de brandstofpomp pech en kijk je het nog even aan maar de turbo er nu bij is echt de druppel. Het vertrouwen een tijdje probleemloos te gaan rijden is echt weg. We zijn er nog niet uit maar ik wil het liefst weer een auto met een ouderwetse 2 liter motor.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 02 september 2019 07:44 PM
  [ # 3 ]

Dat kan ik me voorstellen, ik heb ook een 2 liter zonder poespas. Heel fijn rijdend blok.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 24 september 2019 08:09 AM
  [ # 4 ]

Goedemorgen,

Ik ben hier nu ook helaas niet voor niets op zoek naar oplossingen voor grote problemen bij de Grande Picasso van mijn ouders. En ik lees wat dat betreft veel herkenbare zaken in uw verhaal. Mijn ouders hadden hiervoor een normale Picasso uit 2006 en daar hebben ze werkelijk 8 jaar zonder abnormale problemen van kunnen genieten en hadden ze die nou maar gehouden zeg…

De Grande Picasso van mijn ouders is uit 2012 en heeft nu 146.000 gelopen en heeft de 1.6 met distributieketting in het vooronder huizen. Na het uitlezen bij de garage bleek deze aan vervanging toe te zijn daar deze kettingen na verloop van tijd slap schijnen te gaan hangen.

De wagen staat nu bij een betrouwbare garage in Wageningen en daar blijkt dat de automatische nokkenassteller speling heeft en er voor zorgt dat de gehele distributie slap is komen te hangen.

Een reparatie die bij de dealer tussen de 1.500 en 1.700 zou gaan kosten en gelukkig bij deze garage al een stuk voordeliger gaat uitpakken maar de kosten voor zo’n moderne auto rijzen kennelijk bij nog geen 150.000 op de klok al de pan uit Sad

Ook blijkt de Katalysator de geest te hebben gegeven waardoor het al niet zo lekker lopende blok nog slechter is gaan lopen. Kortom blijf vooral in een oudere en betrouwbaardere uitvoering rijden Wink

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 26 september 2019 09:17 PM
  [ # 5 ]

Bijgaand nog even een rectificatie als het om het falen van de katalysator gaat. Deze bleek na het vervangen van de nokkenassteller toch gelukkig na behoren te werken. Vermoedelijk lag de hele boel in storing door de distributie perikelen althans dat vermoedt de garagist.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
Ramdijk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 19-08-2019

Gepost: 26 september 2019 10:06 PM
  [ # 6 ]

Dat is goed nieuws. Na vervangen van de riem liep onze motor ook weer goed. Twee weken geleden is de turbo vervangen, hopelijk rijden we weer even probleemloos.

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 20 november 2019 11:35 AM
  [ # 7 ]

Aah kijk dat is fijn. En hopelijk inderdaad voorlopig weer een hoop rijgenot!

Ik ben inmiddels ook weer terug van een enkeltje Valencia met de wagen in kwestie. Gelukkig ook zonder problemen.

Na wat graafwerk bemerk ik ook dat er via de officiële dealers al behoorlijk wat modificatie programma’s de revue gepasseerd hebben waaruit blijkt dat bepaalde technische zaken een structureel karakter hebben.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 20 november 2019 12:36 PM
  [ # 8 ]

Vrienden van ons hebben hun Picasso na vele storingen en bezoekjes aan de dealer snel weer van de hand gedaan.
Na een paar maanden waren ze 5 mile lichter en kozen ervoor om ove rte stappen op de duitse variant de vw touran.

Spijtig dat citroen van dit type zoveel storingen vertoond. Komt de reputatie niet ten goede.
Specifieke motoren schijnen veel problemen te veroorzaken.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook