2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
waterman’s A124 Taxi Cabriolet
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4047
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 september 2019 04:34 PM
  [ # 16 ]

Dakloos rijden is geweldig.

Profiel  
 
graddus
> 14000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14926
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 04 september 2019 04:53 PM
  [ # 17 ]
Rogier 1975 schreef:

Hahaaaa ook U aan de Germaanse Dakloze!

Vroeger heette dat gewoon ‘oben ohne’ Smile

Profiel  
 
verkuilm
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1995
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 04 september 2019 07:28 PM
  [ # 18 ]

Wat grappig. Was gisteren naar de rdw met mn 200 coupe uit 1994 met zelfde blok. Italiaanse auto.
De eend, mehari en kitkars blijven. Maar had geen zin in xm als dagelijkse auto.
Je moet wel aangifte doen maar betaal niets aan bpm. Rijdt wel top zn taxi

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Menno
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1421
Geregistreerd: 29-07-2003

- 2CV AZ-A
- Xantia 2.0i-16v SX AL-4
Gepost: 04 september 2019 09:00 PM
  [ # 19 ]

Rijdt misschien prima , ik heb zelf altijd moeite met het interieur, en dan met name de stoelen, wat een ongelooflijke bagger !
Maar dat zal een ieder anders ervaren ....

 

 

Xantia 2.0i 16V SX AL-4 ‘99 & 2CV AZ-A ‘68 & Peugeot 2008 1.2 Allure automaat ‘17
-> C5club.nl <-

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40071
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 04 september 2019 09:08 PM
  [ # 20 ]

De stoelen van de eerste modellen zijn idd vreselijk. Bij MOP2 werd het al beter en bij MOP3 was het gedoe afgelopen en zijn er prima stoelen geplaatst. Ik heb niet zo’n geweldige rug dus een goeie stoel is wel een dingetje. Ik stapte na bijna 600 km uit zonder pijnklachten of ander gezeur dus voor mij werkt dit prima.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40071
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 04 september 2019 09:11 PM
  [ # 21 ]
Rogier 1975 schreef:

Een automaat wel?

Nee, bewust niet. De E200 heeft maar 136 pk en met 1600 kg én een viertraps-automaat wordt cruisen vrij snel “anticiperen op vermogenstekort” leek mee geen goed plan. Handbak dus. Heerlijk, 2500 rpm bij 100 km/h en bij een beetje relaxt cruisen 1 op 12,5.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Menno
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1421
Geregistreerd: 29-07-2003

- 2CV AZ-A
- Xantia 2.0i-16v SX AL-4
Gepost: 04 september 2019 09:12 PM
  [ # 22 ]

Ahh gelukkig maar!!
Dan zal het altijd wel een vroeg exemplaar geweest zijn , alweer even terug.


Veel plezier ermee ! Smile

Xantia 2.0i 16V SX AL-4 ‘99 & 2CV AZ-A ‘68 & Peugeot 2008 1.2 Allure automaat ‘17
-> C5club.nl <-

Profiel  
 
Eemspoort
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 05 september 2019 08:18 AM
  [ # 23 ]

De mijne was wel een automaat, en de 2,3 8 klepper leverde ook 136 pk. Het was geen snelheids-duivel, maar dat vond ik ook niet nodig.
Kwam toch prima met het verkeer mee. Het enige wat ik op die bak tegen had was de korte eind-overbrenging.
De eerste versnelling werd eigenlijk nooit gebruikt en hij draaide aardig toeren bij 130 km/u.
De mijne was een MOPF2 en de bestuurdersstoel hing al wel een beetje, maar zat verder nog wel goed.
Ik vind het heerlijke stoelen, maar ze zijn wel wat onderhoudsgevoelig, ja.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40071
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 05 september 2019 08:21 AM
  [ # 24 ]

Eén van de zwakke punten van de “124” serie is roest. Ook dat ding van mij heeft er een beetje last van hier en daar. Gelukkig nog niets dramatisch, maar ik moet er wel iets aan doen. Om te beginnen de accubak, een notoire rotplek.

Na het kaal schuren en het verwijderen van een kilo roest is dit het resultaat na behandeling met een roestomvormer:

Hierna heb ik alles netjes afgekit en in de zinkprimer gezet.

Een nieuwe accudrager kostte maar 21 euro bij de dealer

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5486
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 05 september 2019 01:43 PM
  [ # 25 ]

De dealerprijzen van MB blijven me verbazen. Dat hebben die Duitsers goed bekeken.

Oh, und sieht schön aus, sebstverständlich Wink

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3773
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 september 2019 01:51 PM
  [ # 26 ]
waterman schreef:

Een nieuwe accudrager kostte maar 21 euro bij de dealer

Dat is echt om gelukkig van te worden!
Heb je al een hoefijzer om op je grille te hangen?

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
verkuilm
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1995
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 05 september 2019 04:37 PM
  [ # 27 ]

Roesten ja. Ook de achterwiel ophanging achter is berucht en de krikpunten.
En de kabelboom die vergaan.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40071
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 05 september 2019 06:46 PM
  [ # 28 ]

Die kabelboom komt bij de E220 heel vaak voor, net als bij de 300E en de E320. De E200 heeft er veel minder last van. Gelukkig is de bundel niet duur, voor 480 euro koop je bij de Duitsers een nieuwe, verbeterde.

Roest is een ding, helaas. Wat dat betreft is ‘t net een xm…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40071
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 06 september 2019 08:27 AM
  [ # 29 ]

Gisteren nog een kleine irritatie opgelost, het sluitinkje van de rollobox was stuk, een veel voorkomend gebrek. Natuurlijk was ook dit weer op z’n Frans opgelost met houtschroeven en een paar ringen. Werkt niet, stelletje prutsers. D

Ik heb een nieuw stukje skai tegen de latjes aangeplakt, nieuwe schroefjes er in en klaar.

Ook ben ik een nieuwe accu gaan halen bij de dealer. Een originele M-B accu is slechts enkele tientjes duurder dan een ander merk en het staat gewoon veel netter:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
verkuilm
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1995
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 06 september 2019 09:07 AM
  [ # 30 ]

Ik heb een nieuwe lease ford focus en die gaat weg, gelukkig, rot ding, en dan rijden met de benz.
Want rijdt dat goed, moderne autos ik wordt gek van alle meldingen en piepjes.
De eerste onderdelen voor groot onderhoud bij de dealer gehaald. Sommige zaken wel echt erg kostbaar. Maar goed als maar goed is.
Merk wel dat benz forum niet zoveel doet helaas.
In dld vliegen de prijzen van de cabrio en coupe omhoog. Wordt daar hele dure auto al.

Afbeelding Bijlagen
IMG_5713.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook