













































Totaal aantal Berichten: 40975
Geregistreerd: 26-02-2005
- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gisteren is de nieuwe stuurdemper geleverd. Montage was 45 seconden werk.
En dat het vervangen geen overbodige luxe was blijkt wel uit het filmpje van de oude stuurdemper. Die was na 25 jaar en 241.000 km echt op…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!























Totaal aantal Berichten: 4952
Geregistreerd: 03-08-2004
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V LPG-G3
Die 5 minuten die je aankondigde is natuurlijk inclusief het boeken van de tijd, onderdelen etc.





























Totaal aantal Berichten: 10419
Geregistreerd: 06-05-2007
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Dat is zo’n lekker klusje Bij mijn W115 heb ik ‘t ook moeten doen. Ik had ‘m met de voorwielen net over de goot gezet, kon ik er net onder om die stuurdemper te wisselen. En bovendien: met een goedkope Mercedes eindig je toch wel in de goot. Was inderdaad in minder dan een minuut klaar.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 40975
Geregistreerd: 26-02-2005
- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
EW schreef:Die 5 minuten die je aankondigde is natuurlijk inclusief het boeken van de tijd, onderdelen etc.
In totaal denk ik dat ik dan op 4 minuten uitkom.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!














































Totaal aantal Berichten: 40975
Geregistreerd: 26-02-2005
- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Met een nieuwe stuurdemper, remmen ontlucht, alles afgewerkt, afgemonteerd, nagetrokken en gecontroleerd kon het lor van de poten af en op z’n wielen. En dan wassen.
Ik had maanden terug al een foamlans gescoord en die kon ik nu mooi gebruiken. Voordeel van foam is dat het het vuil goed losweekt en je dus niet gelijk het vuil in je lak gaat staan boenen. Niet dat dat bij deze franse paintjob iets uit zou maken, maar soit: het is leuk spelen.
Hierna de kap open en naar huis, wat toch al snel 2 minuten rijden is.
Het inleren van de gereviseerde gasklep, daar was wat onduidelijkheid over. In de eerste instantie werd er gemeld: contact aan, gaspedaal rustig tot het einde intrappen en op laten komen. Daarna starten. Dat was niet correct, want hierna liep de motor warm op 1050 tpm stationair.
Dus, de motor een nacht laten afkoelen met afgekoppelde accu, en de volgende dag de boel nog eens resetten met de handtester en daarna de gasklep opnieuw inleren: contact 90 seconden aan, en daarna gewoon starten. Probleem opgelost, de motor loopt nu echt super.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!