Noorwegen , we hebben er weer eent(d)je bij ; een blauwe Dolly
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 oktober 2019 10:17 AM

ik kan het niet laten, ik heb deze week weer een eend erbij gekocht. Moet hem nog ophalen in Kristiansund volgend weekend.
denk dat het chassis vervangen moet worden aangezien er op 1 foto flinke gaten in de bovenplaat te zien zijn.
De rest laat zich raden.

Het bijzondere aan deze 2CV uit 1987 is dat het een Dolly is in wit en blauw. volgens mij nooit zo geleverd maar indien eigenbouw wel heel erg veek werk van gemaakt met striping, correcte stoelbekleding (ruitstof) en chromen koplampen.

Afgaande op de fotos uit de advertentie moet er flink wat aan gedaan worden, hij heeft 10 jaar stilgestaan, binnen gelukkig en zn laaste tuur was naar de 2CV wereldmeeting in Zweden. Ik meen hem daar ook gezien te hebben.

Geen remmen , dak gescheurd , bodemplaten gaar. chassis gaar , voorstoelen moeten nieuwe stof en duizend kleine dingen. *
Wonderlijk genoeg start en loopt ie wel.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 oktober 2019 10:31 AM
  [ # 1 ]

Zie op Cats’s site dat er inderdaad een Blauwe Dolly geleverd is geweest in ‘86, Het wit is jaune Rialto en het blauw is Bleu nuit.
Is wel erg zeldzaam. Ik heb er nooit eerder 1 gezien in ieder gaval.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 oktober 2019 10:40 AM
  [ # 2 ]

maar ik denk dat deze op de site van Cats bedoelt wordt

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Menno
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1408
Geregistreerd: 29-07-2003

- 2CV AZ-A
- Xantia 2.0i-16v SX AL-4
Gepost: 01 oktober 2019 12:14 PM
  [ # 3 ]

Die je gekocht hebt lijkt idd een zelf bouwsel .....
Wel een leuke kleurencombinatie, suc6 met opknappen !

Xantia 2.0i 16V SX AL-4 ‘99 & 2CV AZ-A ‘68 & Peugeot 2008 1.2 Allure automaat ‘17
-> C5club.nl <-

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 oktober 2019 05:31 PM
  [ # 4 ]

Twijfel toch of het zelfbouw is. Alles klopt, striping is perfekt, chromen dorpellijsten, ruitjesbekleding, chromen koplampen, velgen in kleur en er zaten wieldoppen op. Ook een origineel dollylogo op de achterklep. De kleur is origineel jaune rialto ook aan de binnenkant. Das buiten de Dollys om een niet zo heel veel voorkomende kleur. Ik bedoel als je zelf een Dolly wil maken ga je dan eerst een jaune rialto zoeken uit het goede bouwjaar?

En gezien de Azam beugels , de rare plek vd claxon en het grilletje is de vorige eigenaar nou niet bepaald een originalteitsfreak.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 oktober 2019 08:24 PM
  [ # 5 ]

Vandaag opgehaald en het is een originele Dolly, 2 kleurencodes op het schutbord; Jaune Rialto en Rouge Delage….. oftewel het is een Dolly maar niet meer in de originele kleuren. Binnenkant koets is nog geel maar buitenkant is wit en blauw. Striping is netjes gedaan en conform origineel.

Ruitjesbekleding is vergaan en moet vernieuwd. Chassis is minder slecht dan gedacht en is te lassen.
1 velg gedeukt maar kreeg er 3 losse velgen bij. Motor loopt en netjes. Remmen gevuld met DOT4…. hij heeft
5 nieuwe bandjes nodig en nieuwe bodemplaten. Verder is de koets best netjes. Eigenaardig is een club dash en stuur terwijl deuren special zijn en volgens mij zijn alle Dollys special.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 oktober 2019 11:30 AM
  [ # 6 ]

hier een foto in Molde ,onderweg naar huis. Al lekker sneeuw op de bergen zoals je ziet.

inmiddels een beginnetje gemaakt, het remoliereservoir geleegd. Geen idee hoe lang de Dot 4 erin heeft gezeten maar ik denk niet zo lang. In de hoofdremcylinder was de vloeistof nog erg groen. Rubbers schoongemaakt , remleidingen losgehaald en hoofdremcyl flink doorgespoeld met LHM. Leidingen zal ik morgen van achter naar voor even doorblazen evenals de remklauwen.
Hopenlijk valt het mee.

 

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 10 oktober 2019 08:38 AM
  [ # 7 ]

ik heb maar vast een beginnetje gemaakt gisteren. De auto heeft 10 jaar stilgestaan dus alle oude benzine eruit. Ook motorolie en filter vervangen en gelijk maar even kleppen gesteld, was nodig.
Remleidingen doorgeblazen van achter naar voor. Hoofdremcylinder weer aangesloten en verse LHM erin. Syteem nog flink doorgespoeld en zowaar hij remt weer.

achterbank bekleding is slecht:

evenals bestuurdersstoel, bijrijderstoel is ok, maar daar maken we hoesjes van voor de hoofdsteunen. er komt nieuwe bekleding op het hele meubilair.


de vloer en chassis wordt het meeste werk, ik denk dat ik de koets ga lichten, het chassis is verder goed, dus zonde om weg te gooien

eigenaardig dash, maar ik heb nog wel een goede originele liggen


de achterkant met dolly sticker. opvallend is dat er hier ook AZAM-beugels op hebben gezeten. Afijn die heb ik toevallig nog liggen….


jammer is dat er op de auto Robris hebben gezeten en dat die verwijderd zijn. maakt het er niet mooier op. Eens kijken of ik ergens een setje kan scoren.

 

 

 

 

 

 

 

 

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 12 oktober 2019 09:58 AM
  [ # 8 ]

Geinige auto. Leuke details.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat en de weg daar naartoe.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 688
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 12 oktober 2019 07:23 PM
  [ # 9 ]

De dolly uitvoering leek me origineel maar bij het zien van de binnenzijde lijkt het om een voormalig rood zwarte charleston te gaan.
Desalniettemin een leuke eend om weer op de baan te krijgen. Zeker in Scandinavië. Vrienden in Zweden met hun charleston. Alle keurmeesters stoppen hun werk als die gekeurd wordt.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 oktober 2019 10:53 AM
  [ # 10 ]

Dat rood is menie. Het was een originele Dolly in Geel (jaune rialto)met rode spatborden en striping.(rouge delage)
Hij rijdt en remt inmiddels na 10 jaar stilstaan. Heb al ff buiten op de parkeerplaats alle versnellingen gecheckt.
De komende maanden zal ik er niet zoveel aan doen. Het is een project voor jan/febr als het rustig is op mn werk.

De eerstvolgende stap is een lijst maken vd onderdelen die ik nodig heb en die bestellen/importeren

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook