Xenon koplampen met witte knipperlichten (na facelift)
fbj2020
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 09-10-2019

Gepost: 09 oktober 2019 05:18 PM

Hallo allemaal,

Ik ben Frank, woonachtig in Zuid Limburg en ben sinds vorig jaar december in het bezit van een Citroën C4 2.0 16V Picasso Exclusive met semi-automaat. De auto is uit juni 2007.

Eerder dit jaar heb ik een aantal uiterlijke wijzigingen aangebracht, waaronder de grille aan de voorzijde van de auto en het logo en belettering op de achterzijde van de auto. Deze zijn aangepast aan de facelift, die geloof ik in 2011 is doorgevoerd. Echter ook de koplampen en bumper (na de facelift voorzien van leds) zijn toen door Citroën gewijzigd.

Van de bumper weet ik inmiddels van een bekend demontage bedrijf, ook aangesloten bij de onderdelenlijn, dat deze op mijn eigen Picasso uit 2007, niet past.

De vraag die ik binnen dit forum wil stellen, is of de (Xenon, meedraaiend) koplampen wel kunnen worden aangepast.

De aanbieder van twee nieuwe lampen met de witte knipperlichten zegt dat de betreffende koplampen qua afmeting en vorm zouden moeten passen. Of ze ook electronisch/sensorisch functioneren, daar wist hij geen antwoord op te geven. Mijn eigen vaste universele garage zegt dat dit niet mogelijk is.

Ik hoop dat iemand binnen dit forum hierop een antwoord kan geven of me wellicht kan doorverwijzen naar een bedrijf, die dat wel weet. Citroën Nederland hoef ik niet te bellen, want zelfs zij weten het niet.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten, Frank.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 09 oktober 2019 07:14 PM
  [ # 1 ]

Welkom,

Ik heb ook een Picasso Exclusive uit 2007, daar zitten bi-xenon meedraaiend in,met koplamp-sproeiers dat was (is) een vereiste, is dit nu bij jouw niet het geval?
Ik heb ook luchtvering, hierdoor zitten onder de auto ook twee hoogtesensors, die ook weer gekoppeld staan aan de automatische hoogte regeling van de xenon lampen.

Als er nu halogeen in zit, zonder automatische hoogteregeling zal je ook de hoogtesensoren moeten plaatsen en aanmelden aan de bsi, je hebt zoiezo een Lexia/Diagbox nodig om het een en ander te realiseren.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook