Slepend geluid citroen Picasso C4 2007 halfautomaat
Horror
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 06-11-2019

Gepost: 06 november 2019 07:19 PM

hallo allemaal,

Ik heb sinds een week een prachtige citroen C4 Picasso 2.0 exclusieve edition met robot (flippers aan het stuur). Hij is verder super netjes en rijdt perfect en alles werkt naar behoren. Echter vraag ik me 1 ding af. Bij constant een snelheid rijden (maakt niet uit hoe hard, als het maar constant is) hoor ik een soort slepend geluid heel zacht op de achtergrond, het lijkt van linksvoor te komen maar zou ook zomaar het midden kunnen zijn. Met de radio al een beetje aan hoor je het al niet meer. Als de auto schakelt is het geluid tijdens het schakel moment weg. Verder schakelt hij super soepel en zijn er hier geen fouten of onregelmatigheden te ontdekken. Iemand een idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt

Profiel  
 
Leipuri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 23-08-2017

Gepost: 18 november 2019 11:06 AM
  [ # 1 ]

Hoi,ik weet niet hoe het zit bij de half automaat maar misschien het druklager van de koppeling?
Bij onze handbak hoorde ik een tijd lang een slepend/zoemend geluid wat van de bak kwam maar dat was makkelijk te testen door ff de koppeling in te trappen. Toen was het weg.
Ik hoorde dat geluid trouwens alleen bij stationair zeg maar. Tijdens het rijden hoorde je niets tot 2 weken geleden. Bij ons was het naar nu blijkt het lagertje die het langzaam op gaf en nu met veel gegil en rook was het in een paar dagen over met de pret.

Hopelijk is het bij jullie wat anders want dat druklagertje is niet zomaar ff snel te vervangen.

Succes.

Mvg Ed

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 19 november 2019 10:17 PM
  [ # 2 ]

Dat kan zomaar, hoeveel kilometers heeft de auto gelopen en is de onderhoudshistorie bekend?, zit er nog garantie op de wagen?, dan zou ik even langs gaan.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook