Distributieriem vervangen deel zoveel :-)
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122

Gepost: 01 december 2019 06:34 PM

Lui.

Mijn dochter heeft een 2004 C2 VTR 1.4. Volgens mij zit hier nog de originele distributieriem in want ik kan nergens een aanwijzing vinden dat hij vervangen is. Hij is bij een Citroën dealer in onderhoud geweest en die plakken er altijd een sticker op als hij vervangen is. Ik denk dat het verstandig is om deze te gaan vervangen. staat inmiddels 118.000 op de teller.

Om de juiste onderdelen te bestellen, zoek ik de motorcode. Wie weet waar ik deze kan vinden? Wat ik heb kunnen vinden is dat de nokkenas tandriemschijf geblokkeerd moet worden met een 7,5mm pen Is dat juis? Ik kan deze draaien op mn werk. Verder zie ik dat het vliegwiel met een pen geblokkeerd moet worden. heeft iemand info hoe ik zo’n pen kan maken? tekeningetje of zo?

Voor achter de hand. Heeft iemand een stappenplan hoe de getande riem te wisselen?

Hoor het graag.

Groeten uit de Wormer.

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  

Gepost: 01 december 2019 09:15 PM
  [ # 1 ]
Hydro-pneumatique schreef:

Heeft iemand een stappenplan hoe de getande riem te wisselen?

Ja, het betreffende deel uit het originele WPHB.

Maar vervang dan wel alles:
. distributieriem
. span- en geleiderol
. waterpomp

Graag mailadres via PM.

Interval voor een TU3 is overigens 120.000 km of max. 10 jaar.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook