DS3 ingeruild voor een Audi A1
dixie2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 11-04-2015

Gepost: 23 december 2019 11:43 AM

In november jl. mijn DS3 ingeruild voor een Audi A1.

Het was wel even schikken wat de DS3 (van 2015) nog waard was. Maar goed, ik had dat wel een beetje verwacht, maar zoveel…
Citroen staat nou eenmaal bekend om zijn hoge afschrijving.
De Audi is in veel opzichten degelijker gebouwd. Wat ik wel een beetje mis, is de bijna 15 Pk extra power,(is natuurlijk een keuze van type motor), maar daar tegenover is de Audi wel zuiniger met benzine dan de DS3. Echter de topsnelheid is wel bijna gelijk.
De Audi is ook wat stugger afgeveerd. Bochten zijn veel strakker te nemen. Zonder uit te breken.
De navigatie van de DS3 was echt gedateerd en een update is prijzig, echter de resolutie van het scherm, is wel een stuk beter dan van de (standaard) Audi navigatie.
De Audi oogt wel mooier (IMO) en het is 5 deurs, wat reuze handig is. Natuurlijk is het een heel andere auto.
Al met al wel veel plezier gehad van de DS3 (110 Pk), waar de nieuwe eigenaar hopelijk lang plezier van zal hebben.
Nauwelijks problemen mee gehad in ruim 4 jaar jaar tijd. t.w.:

- defecte airco-sensor.
- defecte achteruit parkeersensor. (bij de dealer erg prijzig om deze te vervangen), maar is zelf te doen.
Naast de (genoeg) voordelen van de DS3, ondervond ik de volgende nadelen van de DS3:

De stereo-installatie (eMyWay Hifi) is echt onder de maat en een meerprijs beslist niet waard.
FM ontvangst, is onder de maat.
Lage inruilwaarde.
Bij hoge snelheden, wordt het iets wat “zweverig”, maar controleerbaar.
Instappen achterin is echt onhandig.

De Audi A1 zal ongetwijfeld ook zijn nadelen hebben, maar dat zien we met de tijd wel.

DS3, So Chic, VTi-110 Pure Tech, 17” Bellone velgen, eMyWay navigatiesysteem met HiFi. Xenon verlichting en 3D led achterlichten.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook