Volgorde van “opstijgen” na het starten.
tomatoes4all
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 20-03-2019

Gepost: 21 januari 2020 06:30 AM

Hallo allen,

Na het starten van een DS bouwt de hydraulische pump druk op, rijst de achterkant omhoog (is het lichtst), dan de voorkant (is zwaarder dan de achterkant), dan wordt de voorraadbol op druk gebracht and dan slaat de drukregelaar af.
Zo hoort het, maar bij mijn 1974 DS23 rijst eerst de voorkant, dan de achterkant pas later, net voordat de drukregelaar afslaat. Wat zou hier de oorzaak van kunnen wezen?

Ik heb alle remmmen ontlucht, nadat ik de voorraadbol en de remaccu beide heb vervangen (waren beide 20 jaar oud),en ook de oude LHM, maar dat maakte geen verschil. Ik moet beide hoogteregelaars nog uitelkaar nemen en schoonmaken, en het stuurhuis vervangen (stevige interne lekkage, <10sec pompinterval). De veerbollen zijn ook nieuw.

Alle suggesties welkom, met vriendelijke groet, Erik. 

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9850
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 januari 2020 10:44 AM
  [ # 1 ]

Eerst wordt normaliter de voorraadbol op druk gebracht, dan kun je tenminste nog remmen als een leiding van de vering breekt.
Wat betreft het opstijgen: je verhaal klinkt logisch, maar de diverse ervaringen leren dat de volgorde vrij willekeurig is. Het blijven Franse auto’s!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook