2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Slechte start met mijn C6, zo wil je eigenlijk NIET starten.
FGR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 14-01-2020

- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Gepost: 10 februari 2020 09:18 PM
  [ # 16 ]

Er komt natuurlijk nog wel wat arbeidsloon bij van rond de 25 a 30 uur in totaal schat ik, deze week hoor ik het maar hoe dan ook blijft het een flink project waar nog wat andere kleine zaken op mijn lijstje staan om de C6 100% tip top in orde te maken.

Eerst maar weer rijdend maken, dan de kleinere aandachtspuntjes, maar dat kan ik allemaal zelf.

De motor had ik ook wel zelf gekund, maar helaas heb ik de ruimte en de spullen er niet voor, en ik gun de collega’s ook wat werk. Smile

Life is a race, enjoy iT!

Profiel  
 
FGR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 14-01-2020

- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Gepost: 13 februari 2020 09:16 PM
  [ # 17 ]

Morgen D-Day, we kunnen haar weer ophalen na de laatste controle door de garage geven ze het groene licht.


Alles bij elkaar 2k kwijt met de volgende onderdelen/werkzaamheden. vv = vervangen (alle olie en filters, koelvloeistof, radiateur zelf geleverd)

.
.


Auto aan huis ophalen met de bergingswagen

Motorblok V6 2.7 HDiF 24v UHZ uit- en inbouwen

Van Wezel Radiateur vv 40002296 1330P7

Waterbuis nieuw vv 6466HA + behandelen tegen roest

Distributieriemen vv 2x nieuw Bosch 85T/195T de- en monteren (preventief)

LDS olie nieuw van het merk Total 5L

Alle filters nieuw> M A N

Motorolie nieuw Castrol 5w30 Magnatec start/stop 6L

LDS leidingen> 5270VC 5270VL 5270VN 5270TV vv

Instrumenten cluster upgrade, 2jr garantie op werking

Nieuw type knipperlichten zijkant nieuwe versie vv

Koelvloeistof Valeo 13L vv

Automaat olie 6L vv

Dop sproeier reservoir vv (pleite, nieuwe erop)


Dit weekend gaan we nog wat kilometers maken om de demper verder schoon te blazen omdat daar nog wat olieresten in zitten, manueel regenereren met het nieuwe motorblok wil ik nog even mee wachten Wink


Al met al ben ik er ondanks het bedrag toch zeer tevreden mee, en de garage waar ze staat is echt een specialist van ons merk, dus echt super gedaan!

Morgen zeker even een doos gebak voor de hele garage halen en afrekenen, en we gaan hopelijk genieten van nog vele zwevende kilometers!

Wordt ongetwijfeld vervolgd… Smile

 

 

Life is a race, enjoy iT!

Profiel  
 
j.witkop
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 13 februari 2020 11:36 PM
  [ # 18 ]

2 k voor een nieuwe motor, materialen, klusjes en loon? Vind ik keurig!
Waar koop jij voor 2 k een nette C6?

Profiel  
 
Jorikl
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 375
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 14 februari 2020 09:08 AM
  [ # 19 ]

Dat vind ik een heel nette prijs. Ik heb wel hogere rekeningen gehad en toen reed ik met dezelfde motor naar huis Smile Veel succes en laat ons even weten hoe het vergaat!

Citroen ID19P Confort (1966)
Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)
Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT6 (2019)
Citroen C1 Airscape Shine (2019)

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 14 februari 2020 04:08 PM
  [ # 20 ]

wow, nette prijs en goed geregeld!! ik vind de C6 ook erg mooi maar heb de ruimte nog niet klaar om te stallen en te onderhouden. Misschien eind van het jaar. Ad

cx 22trs ‘85, KTM 950 adventure S 2004 Opel frontera ‘95, hyundai santa fe ‘03

Profiel  
 
compie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 14 februari 2020 05:17 PM
  [ # 21 ]

FGR bedankt voor de uitvoerige fotosessie van de reparatie, en welkom tot de C6 rijders.
Is de totaalrekening niet te optimistisch? De aanschafprijs lees ik nergens en het arbeidsloon is ook nog niet verrekend. Of kan dat met een doos gebak?
Maar al met al rijd je straks in een mooie C6. Veel plezier!

C6 (2007) 3.0 V6

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1511
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, volautomaat
Gepost: 14 februari 2020 06:39 PM
  [ # 22 ]

Dat is een zeer nette prijs, ik wens je hele fijne kilometers met de C6, maar dat gaat vast wel lukken very good

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Ingmar55555
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-01-2020

Gepost: 14 februari 2020 08:20 PM
  [ # 23 ]

Slecht begin maar mooi gedocumenteerd vervolg waar ik met plezier in gelezen heb als nieuwe C6 bezitter. Om het maar eens op mooi Nederlands met Franse slag te zeggen…Chapeau!
Wens je veel mooie kilometers toe in jouw C6 met nieuw hart.
Grtz,
Ingmar

Profiel  
 
FGR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 14-01-2020

- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Gepost: 15 februari 2020 08:48 AM
  [ # 24 ]

Bedankt voor de reacties, graag gedaan.

De aanschafprijs zit hier niet in nee, die was 1950 euro, 1000 euro voor de nieuwe V6 motor en 2000 bij de garage voor de eerder genoemde werkzaamheden en nieuwe onderdelen en ja, dit is inclusief arbeidsloon.
(En 20 euro voor de monteur zodat hij in het weekend een extra biertje kan pakken!)

Vandaar dat ik eerder in het topic ook aangaf dat het totaalbedrag ongeveer de huidige waarde zou zijn, echter nu is de waarde denk ik wel wat gestegen met een nieuwe motor erin Smile

Verder rijdt ze weer perfect, alles werkt en het is zoals de meeste wel weten geen straf om er mee te rijden Wink

Vrijdag nog 1x terug voor een laatste controle en ik heb nieuwe D2S xenon lampen besteld omdat die er nu in zitten me niet bevallen dus die gaan ze nog even monteren.

Ook vervang ik de ruitenwissers zelf nog even voor Bosch wissers, de pompjes van de achterklep gaan er ook nieuw op en een mirrorlink interface komt er ook in (besteld bij Amazon) zodat ik mijn GSM op het videoscherm kan zien en horen via de aansluitingen in het opbergkastje.

Daarmee kan ik dan ook weer de radiozenders streamen via 4G waar ik graag naar luister en de Agama car-launcher gebruiken die in erg handig vind.

Vandaag is poetsdag, dus ik ga zelf even douchen en daarna is de auto aan de beurt!


Groeten,

Michael.


Die launcher ziet er zo uit..

De link naar de mirrorlink interface:

https://www.amazon.de/gp/product/B07YWTD27S/ref=ox_sc_saved_title_7?smid=A2PG1S5G2LUPI&psc=1

Life is a race, enjoy iT!

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 16 februari 2020 01:04 PM
  [ # 25 ]

Waar koop je nu voor €1950 een C6? Die is toch in onderdelen al veel meer waard?
Ad.

cx 22trs ‘85, KTM 950 adventure S 2004 Opel frontera ‘95, hyundai santa fe ‘03

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-03-2011

- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 16 februari 2020 06:15 PM
  [ # 26 ]

De C6 is net zo’n auto als vroeger de DS. Goedkoper kon je een grote, comfortabele auto tweedehands niet aanschaffen. En ineens stijgen de prijzen en wordt het een liefhebbersauto.
Overigens is dit niet voorbehouden aan Citroen. Alle grote auto’s van alle nationaliteiten volgen zo’n curve.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn

Profiel  
 
FGR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 14-01-2020

- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Gepost: 16 februari 2020 09:31 PM
  [ # 27 ]

Ja dat vond ik ook voor die prijs voor een auto van 2008, vandaar dat ik er ook meer geld ingestoken heb dan de auto kostte, uiteraard heeft de prijs van de nieuwe motor daar ook aan bijgedragen met het vooruitzicht dat daar voorlopig buiten onderhoud weinig aan hoeft te gebeuren.

Maar ik klaag zeker niet hoor, het is een echte, aparte en iedere dag mooiere droom auto waar je even aan moet wennen maar daarna op slag verliefd op wordt, het is net een Rivella, een beetje vreemd maar zeker wel lekkerrrrrr Wink

Mijn zoon is bezig met een videoverslagje van het geheel, zodra het klaar is zal ik de YouTube link wel even plaatsen zodat er meegekeken kan worden.

Ondertussen hebben we vanaf vrijdag alweer 400km erop zitten, niet omdat dat moest maar gewoon omdat het kon, verder alles schoon gemaakt en aan de gang geweest met de wax dus ze staat er in de verwarmde garage weer tres bien bij Smile

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Life is a race, enjoy iT!

Profiel  
 
FGR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 14-01-2020

- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Gepost: 19 februari 2020 10:31 AM
  [ # 28 ]

Zoals beloofd het filmpje van mijn zoon, hij heeft zijn best gedaan en het is volgens mij best leuk geworden!

Het plaatje van het sleepoog is bij de spuiter en kan ik vandaag ophalen, aankomende vrijdag nog de nieuwe Osram Xenarc Night Breaker Laser D2S erin en de gasdrukveren van de achterklep vervangen en dan zijn we er wel bijna.

 

 

Life is a race, enjoy iT!

Profiel  
 
RogerM
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 661
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 19 februari 2020 10:53 AM
  [ # 29 ]

Ik zie ze maar zelden, maar ik moet zeggen: een bijzonder mooie auto. Beetje vreemd inderdaad maar als je effe blijft kijken één en al schoonheid. Gefeliciteerd ermee.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
FGR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 14-01-2020

- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Gepost: 19 februari 2020 03:50 PM
  [ # 30 ]

Bedankt, ik ben er weer blij mee. lovecitro

jantje1948 schreef:

Enig idee waarom het oude blok overleden is?


Mijn theorie na er nog eens over nagedacht te hebben, tijdens het rijden 1 van de keerringen van een turbo stuk gegaan en de olie werd steeds minder in het carter doordat dit ongemerkt mee-verbrand werd tijdens het rijden en het lek langzaam groter werd op de snelweg, vervolgens te weinig olie om het geheel goed te koelen waardoor de melding kwam dat de olie te heet aan het worden was.

Daarna na het afkoelen 1x opnieuw de motor gestart op de parkeerplaats waar de motor op zijn eigen motorolie is gaan lopen en niet meer op tijd stil te leggen was, tot er echt te weinig in zat en alles is vastgelopen, RIP motor.

Tip, mocht je het ooit zien of meemaken (uiteraard liever niet!), leg een handdoek of iets wat je in de luchtinlaat kan proppen in je auto als je er snel genoeg bij bent, manuele versnellingsbak, zet hem in de hoogste versnelling en laat de koppeling snel los zodat de motor afslaat, spuit een Co2 blusser leeg in je inlaat/luchtfilterhuis, niet het beste maar altijd beter als een vastloper of rondvliegende zuigers, neem 1 van de factoren weg van een spontaan verbrandingsproces en je hebt een kans dat het te herstellen is zonder dat je motor een dodelijke hartaanval krijgt… cry

Het oude luchtfilter vertoonde duidelijk sporen dat er olie in het inlaattraject is gekomen die richting de motor is gegaan en aangezien de compressie genoeg warmte gegenereerd heb je een spontane runaway engine. (zoek maar eens op op youtube, er staan er genoeg), vandaar mijn theorie na wat zoek- en denkwerk.think


Het oude motorblok is trouwens ook nog verkocht dus de nieuwprijs van de huidige V6 UHZ staat op nog maar 850 euro.banana

Life is a race, enjoy iT!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook