2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Berlingo storingen
HAUG
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 21-03-2007

Gepost: 13 februari 2020 04:43 PM
  [ # 16 ]

Hoi Psychodad

Erg vervelend ... dat niet starten.  Had ik ook aan de hand met mijn 2006/1.6 HDi tussen zijn 82.000 en 92.000 Km.

Eerst ECU binnengestuurd en laten nakijken door Citroen.

Heeft enkele honderden kilometers geholpen.  Nadien opnieuw niet meer te starten: ook de krukkenas- en nokkenassensoren laten vervangen.

2000 Km. later weer niet te starten.  Ditmaal was de ‘stekker’ (!!!) van de krukkenasensor (die inwendig aan het oxideren was) de boosdoener.  Die vervangen en ...
Sindsdien geen problemen meer gehad.

Mogelijk is het iets gelijkaardigs bij jouw Berlingo en is het daarmee op te lossen.
Succes!
HAUG

Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9558
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 13 februari 2020 10:32 PM
  [ # 17 ]
jantje1948 schreef:
paso schreef:
Psychodad schreef:
paso schreef:

Hij wil niet starten, enige melding op het dashbord?

In klok module dashbord blijft staan: eco mode

 

Duw of sleep hem aan, hij zal wel gaan.
Je hebt eco mode die batterij sparend werkt, sleutel te lang op contact, die gaat gewoon weg door te starten.
Je hebt eco mode omdat er te weinig stroom was, die gaat ook weg als je motor loopt, enkel gaat in die mode de starter niet, dus duw of sleep hem aan .

Bij een C4 uit 2006 wordt na een half uur automatisch de ecomodus ingeschakeld. Gaat weer uit als de motor loopt. Hij moet dus gewoon kunnen starten.

Je hebt 2 ecomodus, ik heb dat bij de C8 geleerd, eerste gaat inderdaad na zoveel tijd altijd aan, je weet wel, auto kuisen , lekker muziekje erbij, ecomodus. De tweede is bij een te lage spanning, dan zet hij de auto als het ware op slot om verder onheil te voorkomen, dan bel je de garage want help hij doet het niet meer, ik heb dat toen gedaan maar hij heeft het me toen wel zo uitgelegd. Gewoon duw of sleep hem aan werkt dan, heb er zo al andere mee geholpen. Wat wel is dat je de oorzaak van de te lage spanning moet verhelpen, slechte massa of gare accu, of had je de accu enkel maar leeggestart dan is opladen de bijkomende handeling

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 13 februari 2020 10:46 PM
  [ # 18 ]
paso schreef:
Psychodad schreef:
paso schreef:

Hij wil niet starten, enige melding op het dashbord?

In klok module dashbord blijft staan: eco mode

 

Duw of sleep hem aan, hij zal wel gaan.
Je hebt eco mode die batterij sparend werkt, sleutel te lmang op contact, die gaat gewoon weg door te starten.
Je hebt eco mode omdat er te weinig stroom was, die gaat ook weg als je motor loopt, enkel gaat in die mode de starter niet, dus duw of sleep hem aan .


Accu is vol geladen. De brandstof toevoer gaf geen drup ende ontsteking geen vonk bij starten. Hij krijgt ergens geen signaal

Zelf denk ik momenteel aan startonderbreking of de bus (zekererings kast voorin) dat daar de printplaat niet goed is

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 13 februari 2020 10:48 PM
  [ # 19 ]
HAUG schreef:

Hoi Psychodad

Erg vervelend ... dat niet starten.  Had ik ook aan de hand met mijn 2006/1.6 HDi tussen zijn 82.000 en 92.000 Km.

Eerst ECU binnengestuurd en laten nakijken door Citroen.

Heeft enkele honderden kilometers geholpen.  Nadien opnieuw niet meer te starten: ook de krukkenas- en nokkenassensoren laten vervangen.

2000 Km. later weer niet te starten.  Ditmaal was de ‘stekker’ (!!!) van de krukkenasensor (die inwendig aan het oxideren was) de boosdoener.  Die vervangen en ...
Sindsdien geen problemen meer gehad.

Mogelijk is het iets gelijkaardigs bij jouw Berlingo en is het daarmee op te lossen.
Succes!
HAUG

Thanks! Ik ga daar morgen eens goed naar kijken

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9558
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 13 februari 2020 11:01 PM
  [ # 20 ]
Psychodad schreef:

of de bus (zekererings kast voorin) dat daar de printplaat niet goed is

Dan denk ik eerder aan de stekkerverbindingen daaraan dan de print zelf, zo snel gaan ze niet kapot. Moet je ook zeker met hetzelfde modelnummer vervangen als je dat doet. uit mijn hoofd, paar jaar geleden 180€ meen ik me te herinneren.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8280
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 14 februari 2020 12:33 AM
  [ # 21 ]

” De brandstof toevoer gaf geen drup ende ontsteking geen vonk bij starten. Hij krijgt ergens geen signaal”.

Huh?? vonken en ontsteking bij een 2.0HDI??

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 19 februari 2020 02:58 PM
  [ # 22 ]

Iedereen bedankt voor het meedenken. Had het erg druk met eigen werk dus kon helaas niet steeds reageren

Ik heb inmiddels de startonderbreking eraf laten halen en nog start de auto niet

Wat me opvalt is dat het BSI nr niet matched met het nummer vd zekeringkast onder de motorkap. Kan dit kloppen?

Bsi begint met bsi E01-00 HG en de zekeringskast begint met bSM b2

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8280
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 19 februari 2020 03:47 PM
  [ # 23 ]

Je hebt een BSI en een BSM. Die laatste is voor het motormanagement en zit onder de motorkap.
Bij een Berlingo weet ik niet, maar bij veel typen is de BSI geintegreerd in de zekeringkast onder het dashboard.
Maar hoe zit het nou met de ontsteking en de vonken?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 19 februari 2020 03:57 PM
  [ # 24 ]

(Ben niet zo technisch) maar bij het starten hebben we gekeken of er diesel uit de pomp kwam, dat kwam niet opzetten
Toen hebben we die zwarte stekkers boven eraf gehaald (eentje ervan) en gekeken of er ook stroom op stond. Daar kregen we geen metingen

 

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8280
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 19 februari 2020 05:03 PM
  [ # 25 ]

Ah, ok. Als je het contact aanzet, hoor je dan de pomp in de brandstoftank? Het kan zijn dat dat maar een paar seconden is. Tijdens het starten moet die ook draaien.

Edit: je zegt dat er geen brandstof uit de pomp komt. Welke pomp? De opvoerpomp in de tank of de HD pomp die aan de motor zit?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 19 februari 2020 05:17 PM
  [ # 26 ]

Die aan de motor zit

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 19 februari 2020 05:41 PM
  [ # 27 ]
jantje1948 schreef:

Ah, ok. Als je het contact aanzet, hoor je dan de pomp in de brandstoftank? Het kan zijn dat dat maar een paar seconden is. Tijdens het starten moet die ook draaien.

Edit: je zegt dat er geen brandstof uit de pomp komt. Welke pomp? De opvoerpomp in de tank of de HD pomp die aan de motor zit?

Ik hoor geen gebrom oid van een brandstofpomp

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 19 februari 2020 07:39 PM
  [ # 28 ]

Ik zie nu ook dat onder bsm waar de grote zekeringen zitten veel groen stekkertjes zitten. Oxidatie dus

Ik ga dat ook maar even opnieuw bevestigingen

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8280
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 20 februari 2020 11:04 AM
  [ # 29 ]

Als je het VIN geeft, hier of per PB, kan ik even kijken hoe dat zit met een pomp in de tank. Mijn 1.6HDI heeft die niet. In het algemeen de 2.0 wel, maar ik wil dat toch even verifieren.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 20 februari 2020 04:55 PM
  [ # 30 ]

Je hebt een pm van me

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook