8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
   
c4 coupe 1.6/16v/VTI/120pk 2009 van Joost
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1983
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 16 maart 2020 07:34 PM
  [ # 106 ]

En ga kijken of dit werkt

https://www.voordeauto.shop/compression-repair.html

take it easy

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2020 08:02 PM
  [ # 107 ]
Shalom74 schreef:

Dus motor revisie

Joost, wat had je in gedachten dan?

Het verhoogde verbruik is ten gevolge van het verglazen van de cilinderwanden, hoe wil je dit dan oplossen?

Het beste is dus echt flushen en carbon cleaning, daarna vullen met de juiste olie en elke 15.000 km verversen.
Geen korte ritjes maken, waardoor sludge ontstaat.
En regelmatig het blok lekker op z’n sodemieter geven.

Oilsaver en/of oliedampfilter is echt zonde van jouw geld, heeft absoluut geen zin.
Ik heb intussen 70.000 km ervaring met dit blok.

Zorg dat je maximaal elke 2.500 km moet bijvullen en als dat lukt, leer ermee leven.

Profiel  
 
Menno
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-07-2003

- 2CV AZ-A
- C3 1.4i 16v Exclusive sensodrive
Gepost: 16 maart 2020 08:09 PM
  [ # 108 ]

Zag dat die te koop stond ... toch naar een ander op zoek ?

Citroën 2CV AZ-A ‘68 Bleu Weekend
Citroën C3 1.4i 16v Exclusive sensodrive ‘05 Rouge Lucifer nacré
Peugeot 2008 1.2 Allure automaat ‘17 Gris Platinium

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2020 08:14 PM
  [ # 109 ]
Menno schreef:

Zag dat die te koop stond

Dan is ie al verkocht. Wink

Profiel  
 
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1983
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 16 maart 2020 08:40 PM
  [ # 110 ]

Nee toch weer uit de verkoop gehaald en kijken hoe ik het olieverbruik kan terug dringen
Hoop op 1liter op 2000km tekunnen komen kan ik mee leven. Ik rijdt vlink door met een goede warme motor en lange afstanden.
Dus die oliescheider helpt niet? Dacht als die vuile olie afvang je nooit meer carbon clean moet laten doen

take it easy

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2020 08:48 PM
  [ # 111 ]

Zo’n oliedampfilter werkt alleen als er een grote flow is via de carterontluchting.
En dat is niet geval bij dit blok, in dat geval zou een Oilsaver namelijk ook werken. Dat is ook niet meer dan een vorm van restrictie in de carterontluchting.

Profiel  
 
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1983
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 16 maart 2020 08:49 PM
  [ # 112 ]

Dank je voor je technische toelichting zal ‘m afbestellen.
Mvg, Joost

take it easy

Profiel  
 
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1983
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 16 maart 2020 08:59 PM
  [ # 113 ]
René Jongejan schreef:
Shalom74 schreef:

Dus motor revisie

Joost, wat had je in gedachten dan?

Het verhoogde verbruik is ten gevolge van het verglazen van de cilinderwanden, hoe wil je dit dan oplossen?

Het beste is dus echt flushen en carbon cleaning, daarna vullen met de juiste olie en elke 15.000 km verversen.
Geen korte ritjes maken, waardoor sludge ontstaat.
En regelmatig het blok lekker op z’n sodemieter geven.


Oilsaver en/of oliedampfilter is echt zonde van jouw geld, heeft absoluut geen zin.
Ik heb intussen 70.000 km ervaring met dit blok.

Zorg dat je maximaal elke 2.500 km moet bijvullen en als dat lukt, leer ermee leven.

Dacht cilinder hoornen en overmaatse zuigerveren plaatsen tevens klep hoedjes vervangen

take it easy

Profiel  
 
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1983
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 17 maart 2020 03:44 PM
  [ # 114 ]

Toch maar geen busje met zooi toevoegen maar als m’n 5w30 op is overstappen op 5w40
En dan maar eens kijken
Ach ‘t blijft een citroen eeee

https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/product/718/specialsynth-msp-5w-40/557/

Groetjes van Joost

En werkt dit niet dan olie bijvullen is de enige remedie

take it easy

Profiel  
 
Gepost: 17 maart 2020 03:50 PM
  [ # 115 ]

Ik zou bij de oliewissel eerst dit even doen.

https://www.forte-benelux.com/product/new-generation-motor-flush/

Je zal je verbazen hoe zwart de olie hierna er uit ziet.

Profiel  
 
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1983
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 17 maart 2020 03:51 PM
  [ # 116 ]

Ik heb al geflushd na een week rijden met verse olie geflushd en indd aftappen gitzwart dus dat is al gebeurd kan het nog wel een keer doen maar denk dat dat niet veel zin heefd zo kort op elkaar

take it easy

Profiel  
 
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1983
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 21 maart 2020 02:40 PM
  [ # 117 ]

zomaar ff een paar foto’s ..omdat het kan..

groet, joost


fijn weekend!

love

take it easy

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 706
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 24 maart 2020 09:40 AM
  [ # 118 ]

En het resultaat al merkbaar?

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Patjo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 26-01-2015

- DS 3 1.4 HDI met EGS bak
- C4 (2004-heden) 1.6 16v Image
Gepost: 24 maart 2020 09:45 AM
  [ # 119 ]

Het is echt wel een mooie zo!!!
Mooie foto’s hoor!!

Tip van een ervaren Peugeot monteur, tank ook goede (premium) kwaliteit brandstof. Hoe schoner en beter de verbranding, hoe minder aanslag en koolvorming!
De motoren die witte pomp tanken hebben er vele malen meer last van dan de V-Power/Excellium/Premium tankers

Patrick

In bezit van DS3 1.4 eHDI 2011 en C4 Image 1.6 16V 2007

Profiel  
 
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1983
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 24 maart 2020 09:58 AM
  [ # 120 ]

klopt tank 98 v.power

motor flush uitgevoerd en gevuld met 5W40 met zelfde specificaties als de 5W30 dus een c3 olie met mid saps en al de andere spec zijn het zelfde. alleen nu w40 ipv w30.  Heb nn bijna 1500 km gereden en nog steeds geen melding ook het pijl is ok zakt wel iets maar voorlopig gaat het beter dan voorheen. ff afw88 wat het eindresultaat zal zijn.
na de flush kwam er echt veel zwarte bende uit dus ik vermoed dat mijn motor erg vuil is geweest.
je kent die klote verkooppraatjes wel he ,,,altijd netjes onderhoud gehad jajaja.. not!

take it easy

Profiel  
 
 
8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook