7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
c4 coupe 1.6/16v/VTI/120pk 2009 van Joost
Gepost: 12 maart 2020 11:46 AM
  [ # 91 ]
Patjo schreef:

een véél mooiere kleur

Dat vindt jij. Wink

Gelukkig is smaak iets persoonlijks.

Profiel  
 
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1983
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 12 maart 2020 04:41 PM
  [ # 92 ]

Die grijze was mijn oogh ook gevallen .. eerst ff carbon clean en flushen/ dat flushen heb ik er nu in gegooid en ik verwacht dat mijn motor enorm vervuild is al na 5 km veel pittiger optrekken en van 4 balkjes naar 3 balkjes stationair draaien ben benieuwd.
BMW gebeld in de mini zit de zelfde motor en zei gooien er 5w40 in dat ga ik na het flushen toch proberen snap niet zo goed waarom Citroen en Peugeot zich aan die 5w30 houden terwijl het exact de zelfde motoren zijn.
Mocht na het verversen van de olie nu na 100km en het carboncleanen en 5w40 er in kappen het olieverbruik nog steeds hoog is ga ik de moptor reviseren of een andere c4 coupe kopen van voor 2009 .
Als ik het goed heb begrepen heb ik 5w40 c3 nodig.

mvg, Joost

take it easy

Profiel  
 
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1983
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 12 maart 2020 05:12 PM
  [ # 93 ]

Olieverbruik

Oorzaak
Het olieverbruik van de VTi motor kan in sommige gevallen hoog zijn. Dit heeft voornamelijk te maken met de lage interne wrijving. De cilinderwanden zijn erg glad. Daardoor kunnen de olieschraapveren de olie moeilijk verwijderen bij de neergaande beweging van de zuiger. Ook komt verkoling en klemmen van de zuigerveren voor.


Behandeling
Om het olieverbruik zo laag moglijk te houden is het raadzaam de motor regelmatig te flushen. Is er hoog olieverbruik flush dan de motor grondig.
Hoewel er 5W30 is voorgeschreven vermindert het olieverbruik meestal aanzienlijk wanneer er een 10W50 of 10W60 viscositeit wordt gebruikt.


ik ga niet zo drastisch doen maar wel voor de 5w40

https://sites.google.com/view/bjgdiagnostics/prince-motoren/ep3-ep6-vti

take it easy

Profiel  
 
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1983
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 12 maart 2020 05:51 PM
  [ # 94 ]

deze gaat t worden

groet, joost

take it easy

Profiel  
 
Patjo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 26-01-2015

- DS 3 1.4 HDI met EGS bak
- C4 (2004-heden) 1.6 16v Image
Gepost: 12 maart 2020 07:52 PM
  [ # 95 ]

Castrol…..

TOP OLIE!!!

In al mijn auto’s én camper zit Castrol, en komt er ook niks anders in!

Patrick

In bezit van DS3 1.4 eHDI 2011 en C4 Image 1.6 16V 2007

Profiel  
 
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1983
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 12 maart 2020 10:04 PM
  [ # 96 ]

iemand hier ervaring mee?

https://xado.nl/anticarbon-zuigerveren-reiniger-in-spuitbus.html

den k dat ik toch maar voor de 5w30 ga twijfel welke ik moet nemen van de 5w40

gr, joost

take it easy

Profiel  
 
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1983
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 16 maart 2020 02:59 PM
  [ # 97 ]
Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8169
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 16 maart 2020 03:29 PM
  [ # 98 ]

Met dikkere olie kan het voorkomen dat bij een koude start de klepstoters iets langer blijven tikken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2020 04:27 PM
  [ # 99 ]

Niet correct, een 5W-30 en een 5W-40 zijn koud van gelijke viscositeit.
De 5W-40 is alleen op temperatuur dikker dan de 5W-30.

Profiel  
 
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1983
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 16 maart 2020 04:44 PM
  [ # 100 ]
René Jongejan schreef:

Niet correct, een 5W-30 en een 5W-40 zijn koud van gelijke viscositeit.
De 5W-40 is alleen op temperatuur dikker dan de 5W-30.

Klopt de 5 staat voor de koude start

take it easy

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8169
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 16 maart 2020 05:31 PM
  [ # 101 ]

Rolling Eyes  Foutje….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1983
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 16 maart 2020 05:52 PM
  [ # 102 ]

Denk niet dat het mijn olie verbruik zal verminderen. Dus motor revisie
Ga ik zelf doen
In de tussentijd met de cx tuffen met 0,0 olie verbruik haha

Groetjes van Joost

take it easy

Profiel  
 
FastFred
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1824
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 16 maart 2020 07:10 PM
  [ # 103 ]

Olieverbruik hoort bij de VTI, een motorrevisie gaat daar niet tegen helpen denk ik. Heb je die oilsaver van GW’tje nu al eens geprobeerd? En ben je er al eens flink hard mee door Duitsland aan het jakkeren geweest, alles ff schoon branden?

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2020 07:17 PM
  [ # 104 ]

Vergeet nou de Oilsaver voor dit type blok, doet werkelijk helemaal niets.

Lekker jakkeren wel!

Profiel  
 
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1983
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 16 maart 2020 07:32 PM
  [ # 105 ]

Ik ga sowieso regelen dat mijn motor niet meer zo enorm vervuild
Dmv plaatsen oliedampfilter
#Aliexpress € 8,14 36%OFF | Verbijsterd Aluminium Olie Catch Kan Reservoir/Olie Tank Met Filter Universal OCC025
https://a.aliexpress.com/_dUfI5Ur

take it easy

Profiel  
 
 
7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook